نگاهی به رویدادهای المپیک ریو۲۰۱۶

نگاهی به رویدادهای المپیک ریو۲۰۱۶ سلفی ورزشکاران کره‌شمالی و جنوبی و خطر اعدام! ژیمناست کره‌شمالی که با ورزشکار کره‌جنوبی عکس سلفی گرفت ممکن است در بازگشت به کشور خود اعدام شود. به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل ازdaily star، ژیمناست کره‌ شمالی که در بازی‌های المپیک ورزشکاری از کره جنوبی را در آغوش گرفته و […]

نگاهی به رویدادهای المپیک ریو۲۰۱۶

سلفی ورزشکاران کره‌شمالی و جنوبی و خطر اعدام!

ژیمناست کره‌شمالی که با ورزشکار کره‌جنوبی عکس سلفی گرفت ممکن است در بازگشت به کشور خود اعدام شود. به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل ازdaily star، ژیمناست کره‌ شمالی که در بازی‌های المپیک ورزشکاری از کره جنوبی را در آغوش گرفته و با او عکس سلفی گرفته است، ممکن است در بازگشت به کشور خود شدیدا تنبیه شود. عکس سلفی لی‌اون‌جو، ورزشکار کره‌جنوبی و هونگ اون‌جونگ، ژیمناست کره‌شمالی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است. این عکس در مرکز ژیمناستیک ریو گرفته شده است. این عکس نشان‌دهنده اتحاد بین دو کشوری است که سال‌ها از هم جدا هستند. بین آن‌‌ها تنش وجود داشته است. کره‌شمالی و جنوبی به دلیل مسایل مربوط به انرژی هسته‌ای سال‌ها است که با هم مشکل دارند. ممکن است ژیمناست کره‌شمالی در بازگشت به خانه شدیداً تنبیه شود و یا حتی اعدام شود. در کشور کره اتفاقات ساده‌ای تاکنون باعث مرگ افراد شده و جرم محسوب می‌شود. برای مثال تماشای فیلم‌های کره‌جنوبی یا داشتن انجیل در این کشور جرم محسوب می‌شود. کسانی که با افرادی از کره‌جنوبی دوستی داشته باشد، در کره‌شمالی معمولاً توبیخ می‌شوند. یک روزنامه‌نگار که در زمینه کره‌شمالی کار می‌کند، در این باره گفت: در کره جرم‌های عجیبی وجود دارد. برای مثال فعالیت‌های مذهبی، داشتن تلفن همراه، دزدیدن غذا و… جرم محسوب می‌شود. رهبر کره‌شمالی قبل از بازی‌های المپیک اعلام کرده است از ورزشکاران این کشور ۵ مدال طلا می‌خواهد. این کشور تاکنون تنها یک مدال نقره کسب کرده است.

—————=

فلپس: ورزشکاران دوپینگی نباید در المپیک شرکت کنند

مایکل فلپس، قهرمان شنای جهان اعلام کرد کسانی که قانون دوپینگ را زیر پا گذاشته‌اند، نباید بتوانند در بازی‌های المپیک شرکت کنند. به‌ گزارش ‌ایسنا و به نقل از سایت ABC، مایکل فلپس که در بازی‌های المپیک ریو نیز مدال طلا کسب کرد، در نشست خبری خود اعلام کرد که ورزشکاران دوپینگی نباید بتوانند در در بازی‌های المپیک شرکت کنند. او در این باره گفت: وقتی می‌بینیم ورزشکارانی که پیش از این دوپینگ کردند در مسابقات شنای ریو شرکت می‌کنند، قلبم می‌شکند. بسیاری از افراد در این باره حرف می‌زنند اما فکر می‌کنم بهتر است که عملی صورت بگیرد. خیلی ناراحت‌کننده است که در ورزش امروز، نه فقط شنا، افرادی هستند که تست مثبت داشتند و باز به آن‌‌ها اجازه داده شده در مسابقات شرکت کنند. این اتفاق چندین بار رخ داده است. این مسایل آن‌چه واقعاً ورزش است را خراب می‌کند. فلپس در ادامه افزود: فکر می‌کنم ورزش باید پاک و عادلانه باشد.

———–=

انوشیروانی: وزنه‌های بچه‌ها در روز مسابقه گویای حقایق خواهد بود

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: وزنه‌هایی که بچه‌ها در روز مسابقه خواهند زد گویای بسیاری از حقایق خواهد بود و با درخشش خود ثابت خواهند کرد برای سربلندی ایران در این ماه‌ها زحمت کشیده‌اند. به گزارش فارس از ریو، سجاد انوشیروانی درباره شرایط وزنه‌برداران در دهکده بازی‌های المپیک گفت: سومین جلسه و روز تمرینی را با حضور وزنه‌برداران ۸۵ و ۹۴ کیلوگرم برگزار کردیم که تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتیم. وی ادامه داد: برنامه تمرینی را طوری تنظیم کرده‌ایم که با ساعات مسابقه بچه‌ها یکی باشد. امیدوارم با تمام قدرت در مسابقات حاضر شویم و روزهای خوبی را پشت سر بگذاریم. سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری درباره شایعه دوپینگ یکی از حریفان اصلی سهراب مرادی در دسته ۹۴ کیلوگرم گفت: این خبر در دهکده بازی‌‌‌ها پیچیده است که وزنه‌بردار لهستانی که در استارت لیست مسابقات این وزن در بین ۳ نفر اصلی قرار داشت از دهکده اخراج شده است، اما هنوز به صورت رسمی چنین موضوعی تأیید و اعلام نشده است. انوشیروانی تصریح کرد: استراتژی ما به گونه‌ای است که با قوی‌‌‌ترین حریفان هم می‌توانیم مبارزه کنیم، وزنه‌هایی که بچه‌ها در روز مسابقه خواهند زد گویای بسیاری از حقایق خواهد بود و با درخشش خودشان ثابت خواهند کرد از دل‌وجان برای سربلندی ایران در این ماه‌ها زحمت کشیده‌اند. گفتنی است، گفته می‌شود تاماش زیلینسکی قهرمان لهستانی سال ۲۰۱۶ اروپا به خاطر دوپینگ از دهکده بازی‌های المپیک اخراج شده است هرچند رسانه‌های لهستانی این موضوع را تکذیب کرده‌اند. برادر این وزنه‌بردار آدریان نیز در همین وزن با سهراب مرادی رقابت خواهد کرد.

—————=

فرنگی‌کاران به برزیل رسیدند

گروه آخر کاروان وزنه‌برداری کشورمان به همراه دوومیدانی‌کاران تیم ملی برای حضور در بازی‌های المپیک عازم برزیل شدند. به گزارش فارس، گروه سوم کاروان وزنه‌برداری تیم ملی بزرگسالان کشورمان برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو دیروز تهران را به مقصد برزیل ترک کردند. سومین گروه از کاروان وزنه‌برداری متشکل از محمدرضا براری و بهداد سلیمی وزنه‌برداران دسته ۱۰۵کیلوگرم و فوق‌سنگین کشورمان به همراه ایوان گارچف مشاور فدراسیون دیروز ساعت ۵ از طریق فردوگاه امام خمینی (ره) تهران را به مقصد ریودوژانیرو محل بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ترک کردند. پیش از این علی مرادی رییس فدراسیون و داود باقری رییس کمیته پزشکی فدراسیون وزنه‌برداری، سجاد انوشیروانی سرمربی تیم ملی، کیانوش رستمی، سهراب مرادی، علی هاشمی و شریف احمدی روزهای ۱۱ و ۱۵ مرداد به ریو سفر کرده بودند. لازم به ذکر است کیانوش رستمی نخستین وزنه‌بردار تیم ملی کشورمان است که ساعت ۲: ۳۰ بامداد روز شنبه ۲۳ مرداد به روی تخته می‌رود.

* دومیدانی‌کاران عازم ریو شدند

اعضای تیم ملی دوومیدانی کشورمان متشکل از رضا قاسمی، حسن تفتیان، لیلا رجبی، حمیدرضا زورآوند، محمد ارزنده، محمود صمیمی، کاوه موسوی و پژمان قلعه‌نویی بای حضور در بازی‌های المپیک بامداد امروز عازم برزیل محل برگزاری رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ شدند.

* تیم ملی کشتی فرنگی وارد ریو شد

 

تیم ملی کشتی فرنگی ایران متشکل از حمید سوریان، امید نوروزی، سعید عبدولی، حبیب ا… اخلاقی، قاسم رضایی و بشیر باباجان‌زاده با سرمربی‌گری محمد بنا ساعت ۲۱: ۴۰ دوشنبه شب به وقت محلی پس از پروازی چند ساعته وارد ریودوژانیرو شد. رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک ۲۰۱۶ ریو از روز ۲۴ مردادماه آغاز می‌شود و در روز نخست این مسابقات حمید سوریان در وزن ۵۹ کیلوگرم و سعید عبدولی در وزن ۷۵ کیلوگرم برای ایران به روی تشک مبارزه خواهند رفت. این رقابت‌‌ها در سه روز برگزار خواهد شد.