مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشینآلات و راهدارخانههای سازمان راهداری و حملونقل جادهای، از آغاز طرح تشکیل راهداری زمستانی از نیمه آبانماه خبر داد و گفت: برای نخستینبار هواشناسی جادهای را با استفاده از نرمافزارهای خارجی جدید در دستور کار قرار دادیم. البته امیدواریم از سال آینده این کار با نرمافزارهای ایرانی انجام […]
مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشینآلات و راهدارخانههای سازمان راهداری و حملونقل جادهای، از آغاز طرح تشکیل راهداری زمستانی از نیمه آبانماه خبر داد و گفت: برای نخستینبار هواشناسی جادهای را با استفاده از نرمافزارهای خارجی جدید در دستور کار قرار دادیم. البته امیدواریم از سال آینده این کار با نرمافزارهای ایرانی انجام شود. فرهاد مهریاری؛ در گفتوگو با ایسنا، درباره چگونگی و جزییات تشکیل قرارگاه راهداری زمستانی، اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال پیشبینی میشود بارشهای بیشتری داشته باشیم و برای آمادگی بیشتر آغاز طرح راهداری زمستانی و تشکیل قرارگاه آن را از ۱۵ آبان ماه (دو هفته زودتر از پارسال) شروع کردیم. آمادگی نیروهای خود را در سطح بالاتری نسبت به سال گذشته قرار دادیم. وی افزود: یکی از کارهایی که انجام دادیم این بود که نیروهای واکنش سریع خود را در این طرح مجهز به سیستمهای هواشناسی جادهای کردیم. این در حالی است که در سالهای گذشته همه تحلیلها و ارزیابیهای هواشناسی را از سازمان هواشناسی دریافت میکردیم اما برای امسال در سطح جادهها و محورهای مواصلاتی مختلف میتوانیم با بهرهگیری از نرمافزارهای جدید خارجی از وضعیت آب و هوایی نقاط مختلف و جادهها مطلع شویم. مهریاری؛ با بیان اینکه امیدواریم در سال آینده بتوانیم با استفاده از نرمافزارهای داخلی هواشناسی داخلی را انجام دهیم، ادامه داد: هواشناسی جادهای کاری است که طی چند سال گذشته در کشورهای مختل انجام میشود و با بررسی و ارزیابی پارامترهایی مانند نقطه شبنم، احتمال رخداد مهر، رطوبت، دما و وضعیت بارش تحلیلی را انجام میدهند که میتوانم به عنوان مثال بگویم در کدام قسمت از راه پدیده یخزدگی رخ خواهد داد و در این راستا میتوانیم اقدامات پیشگیرانه مانند نمکپاشی اولیه را انجام دهیم تا ضمن جلوگیری از این پدیده به راحتی برفروبی را انجام دهیم. مدیر کل دفتر مدیریت بحران و تجهیز ماشینآلات و راهدارخانههای سازمان راهداری و حملونقل جادهای، با اشاره به این که آموزشهای لازم در راستای هواشناسی جادهای با استفاده از نرمافزارهای موجود به همه نیروهای واکنش سریع داده شده است، گفت: با استفاده از هواشناسی جادهای میتوانیم محدودیتهای خود در را زمینه نگهداری زمستانی راهها با توجه به سن بالای ناوگان و نیروهای ناکافی راهداری پوشش دهیم و بتوانیم از این طریق به همه راهها و محورهای مواصلاتی نیز سریعتر دسترسی پیدا کنیم و برای آنها از قبل برنامهریزی کنیم. وی اظهار کرد: در این راستا ضمن استفاده از تحلیلها و پیشبینیهای سازمان هواشناسی میتوانیم با استفاده از نرمافزارهای هواشناسی جادهای دقیقتر از گذشته از وضعیت آب و هوایی جادهها مطلع شویم و از بسیاری از رخدادها و اتفاقات مانند بسته شدن محورها و گیر کردن مردم در جادهها جلوگیری کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.