شمار کشته‌های درگیری‌های سوریه به ۲۹۰ هزار تن رسید

    گروه ناظران حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در دو ماه ژوئن و ژوئیه سال جاری ۱۰ هزار تن در سوریه کشته شده‌اند. این سازمان شمار کل کشته‌های درگیری‌ها در سوریه را تاکنون ۲۹۰ هزار تن اعلام کرد.به گزارش ایسنا، در گزارش اخیر گروه ناظران حقوق بشر سوریه که مرکز آن در انگلیس […]

    گروه ناظران حقوق بشر سوریه اعلام کرد که در دو ماه ژوئن و ژوئیه سال جاری ۱۰ هزار تن در سوریه کشته شده‌اند. این سازمان شمار کل کشته‌های درگیری‌ها در سوریه را تاکنون ۲۹۰ هزار تن اعلام کرد.به گزارش ایسنا، در گزارش اخیر گروه ناظران حقوق بشر سوریه که مرکز آن در انگلیس است، آمده که شمار کشته‌های درگیری‌ها در سوریه در دو ماه گذشته (ژوئن و ژوئیه ۲۰۱۶) ۱۰ هزار تن بوده است.این سازمان در ادامه به شمار کل قربانیان درگیری‌های سوریه پرداخته و اعلام کرده که از ماه مارس سال ۲۰۱۱ تا پایان ماه ژوئیه سال جاری میلادی شمار کشته‌ها به ۲۹۲ هزار و ۸۱۷ نفر رسیده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرده است که ۸۴ هزار و ۴۷۲ نفر از این قربانیان غیرنظامی و ۱۴ هزار و ۷۱۱ تن از این قربانیان غیرنظامی کودک بوده‌اند.

در گزارش ناظران حقوق بشر سوریه آمده است که شمار کشته‌ها در میان نیروهای حامی دولت سوریه تاکنون ۱۰۴ هزار و ۶۵۶ نفر است که از این تعداد ۵۷ هزار و ۹۰۹ تن سرباز ارتش سوریه بوده‌اند. بر اساس این گزارش در میان کشته‌ها ۴۹ هزار و ۵۴۷ تن نیز در گروه‌های افراط‌گرا فعالیت می‌کرده‌اند. هویت ۳ هزار و ۵۹۴ قربانی این درگیری‌هی مشخص نیست و هنوز هزاران نفر مفقود هستند و از سرنوشت آن‌ها هیچ خبری در دست نیست.

سازمان ملل خواهان توقف هرچه سریعتر درگیری‌ها در حلب سوریه جهت رساندن کمک‌‌ها به آسیب‌دیدگان و تعمیر شبکه‌های برق و آب شد.

به گزارش سایت شبکه روسیاالیوم، هماهنگ‌کننده سازمان ملل در امور انسانی در سوریه و همچنین هماهنگ‌کننده منطقه‌ای ذی‌ربط در بحران سوریه گفت که مناطق در شرق و غرب حلب همچنان شاهد درگیری و بمباران هستند که این درگیری‌ها از هفته‌ها قبل ادامه دارد و تعدادی از غیرنظامیان در جریان آن زخمی شده‌اند.

این دو مسؤول سازمان ملل تصریح کردند که بیمارستان‌ها و مطب‌‌ها همچنان با وجود کمبود شدید امکانات به فعالیت خود ادامه می‌دهند و همچنین حملات به زیرساخت‌های اساسی غیرنظامی باعث خسارت‌های شدیدی در زیرساخت‌ برق و آب در این شهر شده است که باعث شده بیش از نیم‌میلیون شخص در حلب بدون برق بمانند یا نتوانند به آب شرب دسترسی داشته باشند و دیگر آب چاه‌ها برای نیاز ساکنان کافی نیست.

سازمان ملل نگرانی خود را نسبت به آن‌چه که حلب آماج آن قرار دارد، ابراز و تأکید کرده است که اگر شبکه آب و برق به سرعت تعمیر نشود، عواقب وخیمی بر جای خواهد گذاشت.

سازمان ملل با بیان این‌که آماده کمک‌رسانی است، اما اعلام کرده است که نیازمند آتش‌بس کامل یا آتش‌بس انسانی به مدت ۴۸ ساعت در هفته است تا بتواند به افراد نیازمند در بخش‌های مختلف کمک برساند.

در عین حال در ادامه پیشروی‌های ارتش سوریه، این ارتش توانست امروز سه‌شنبه تپه صنوبرات در اطراف الراموسه را در حلب تحت کنترل خود بگیرد.

این درحالی است که انس‌العبده، رییس ائتلاف مخالفان سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت که تسلط کامل گروه‌های مسلح بر شهر حلب هر لحظه انفاق خواهد افتاد و حتمی است.

در عین حال الکسی‌بوروداوکین، نماینده روسیه در مقر سازمان ملل در ژنو به اینترفکس گفت: کارشناسان روسیه و آمریکا در حال حاضر تقویت آتش‌بس در حلب و نیز آتش‌بس ۴۸ ساعته را برای ارسال کمک‌های انسانی بررسی می‌کنند.

بوروداوکین گفت: کارشناسان نظامی روسیه و آمریکا به همراه نمایندگان سازمان ملل به بررسی آتش‌بس در حلب می‌پردازند.

وی تأکید کرد که طرف روسی ابداً درباره لزوم ایجاد آتش‌بس در تمامی خاک سوریه تردید ندارد در نتیجه اعمال آتش‌بس در حلب و دیگر مناطق ازطرح‌های روسیه و آمریکاست.

 

بوروداوکین نسبت به پیوستن برخی گروه‌های مخالف میانه رو به جبهه‌النصره ابراز تأسف کرد و از واشنگتن خواست بر این گروه‌ها جهت توقف تجاوزات فشار وارد کند.