احداث ۲ نیروگاه به ظرفیت ۲ هزار مگاوات در مرحله برگزاری مناقصه

مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر خبر داد؛ احداث ۲ نیروگاه به ظرفیت ۲ هزار مگاوات در مرحله برگزاری مناقصه مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، گفت: برای خودتأمینی برق صنایع، احداث دو نیروگاه نیز برای تولید دوهزار مگاوات برق در مرحله برگزاری مناقصه است. به گزارش مناقصه‌مزایده، امیرعباس حسینی؛ اظهار کرد: با توجه به مطالباتی که در حوزه اوره […]

مدیرعامل سرمایه‌گذاری غدیر خبر داد؛

احداث ۲ نیروگاه به ظرفیت ۲ هزار مگاوات در مرحله برگزاری مناقصه

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، گفت: برای خودتأمینی برق صنایع، احداث دو نیروگاه نیز برای تولید دوهزار مگاوات برق در مرحله برگزاری مناقصه است. به گزارش مناقصه‌مزایده، امیرعباس حسینی؛ اظهار کرد: با توجه به مطالباتی که در حوزه اوره داشتیم، یکی از دغدغه‌های مهم سرمایه‌گذاری غدیر، مسأله اوره بود که طی یک سال گذشته مکاتبات زیادی در این رابطه صورت گرفت که در حال‌حاضر در مرحله حسابرسی یارانه‌ای قرار داریم و امیدواریم مذاکرات با دولت برای مطالبات به نتیجه برسد. وی ادامه داد: مجموعه غدیر امسال تقریباً دو برابر نسبت به سال قبل در حوزه سودآوری رشد داشت و در حوزه بازدهی نیز در ۹ ماه امسال در قیاس با مدت مشابه پارسال ۶۷ درصد افزایش داشته است. مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری غدیر، با بیان اینکه سهم هلدینگ نفت و گاز پارسیان در غدیر حدود ۷۰ درصد است، گفت: طبق هدف‌گذاری انجام شده بخشی از این سهم باید به هلدینگ معدنی غدیر اختصاص پیدا کند، به‌طوری که سهم این هلدینگ به ۴۰ درصد برسد تا پرتفو غدیر متنوع شود. همچنین سه پروژه تولید کنستانتره هر کدام به ارزش ۴۰۰۰ تن، پروژه گندله و فولاد نی‌ریز در دست انجام است، بنابراین زنجیره ارزش فولاد در غدیر تکمیل خواهد شد. حسینی؛ با اشاره به افتتاح نیروگاه خورشیدی کوشک، گفت: چالش تأمین گاز برای نیروگاه‌ها فراتر از کسری برق است و همه صنایع از جمله فولاد، پتروشیمی و سیمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. وی ادامه داد: یک روش برای تأمین نیاز، نیروگاه‌های مشترک است که برای این منظور دو نیروگاه برای هلدینگ معدنی هدف‌گذاری شده است. روش دیگر نیز توسعه نیروگاه‌های غیرحرارتی است. راه‌اندازی ۸۰۰ مگاوات انرژی خورشیدی نیز به همین دلیل در برنامه قرار گرفته است. دو نیروگاه نیز برای تولید دو هزارمگاوات برق برای صنایع از محل تفاهم‌نامه احداث ۱۰ هزار مگاوات برق که بین وزارت صمت و نیرو امضاء شده بود، توسط سرمایه‌گذاری غدیر در حال برگزاری مناقصه است.

بدهی ۸۰۰۰ میلیارد تومانی اوره‌ای دولت

سیدبابک ابراهیمی؛ معاون اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی نیروهای مسلح، هم در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد متفاوت و اثرگذار مدیریت شرکت سرمایه‌گذاری غدیر در بازه یک‌ساله اخیر، با اشاره به چالش اوره یارانه‌ای کشاورزان، گفت: بیش از ۸,۰۰۰ میلیارد تومان مطالبه از دولت داریم و هر چند که می‌دانیم دولت از نظر کسری بودجه در مضیقه قرار دارد اما در احقاق حقوق سهامداران مُصر هستیم. وی افزود: کمیته‌ای برای پیگیری این موضوع تشکیل و اقداماتی انجام شده است. طبق مصوبه هیأت وزیران اوره باید با قیمت مصوبه دولتی فروخته شود اما سازمان برنامه و بودجه در بودجه این موضوع را نمی‌دید. این موضوع در حال‌حاضر حسابرسی یارانه‌ای شده و عدد آن نیز مشخص شده است. اما اینکه دولت چگونه این طلب را پرداخت کند یا باید در لایحه بودجه دیده شده و به صورت نقدی پرداخت شود یا دولت باید یک دارایی که در زنجیره ارزش ما قرار دارد را به ما بدهد. ابراهیمی؛ گفت: یک رایزنی هم در حوزه تهاتر با پول گاز در حال انجام است که از آنجایی که پول گاز صرف هدفمندسازی یارانه‌ها می‌شود از ظرافت زیادی برخوردار است.