هکرهایی با یک تیر و دو نشان!

                 حرف‌های خودی و بی‌خودی هکرهایی با یک تیر و دو نشان!    هرچه با خود کلنجار رفتیم که در رابطه با این موضوع هک شدن سامانه سوخت کشور و ایضاً برخی تابلوهای شهری چیزی نگوییم، نشد که نشد! نه اینکه حرف درست و درمانی برای گفتن داشته باشیم، خیر! بیشتر دلمان می‌خواست یک تخلیه […]

                 حرف‌های خودی و بی‌خودی

هکرهایی با یک تیر و دو نشان!

   هرچه با خود کلنجار رفتیم که در رابطه با این موضوع هک شدن سامانه سوخت کشور و ایضاً برخی تابلوهای شهری چیزی نگوییم، نشد که نشد! نه اینکه حرف درست و درمانی برای گفتن داشته باشیم، خیر! بیشتر دلمان می‌خواست یک تخلیه احساسی مبسوط داشته باشیم خدمت کسانی که چنین دسته‌گلی را به آب داده‌اند، البته بخش اعظم این دسته‌گل یحتمل از جانب مغرض و دشمن هدیه شده است و بخش اندک‌‌اش از طرف عزیزان کیفور از امنیت بی‌بدیل و بی‌خیال مواظبت و ارتقاء و مراقبت، تفقدی شده است!

  به هرحال آن اراذلی که این حمله سایبری را ترتیب دادند، به عمد و با نیت قبلی و در کمال خونسری دو هدف را با یک تیر زدند، یکی اینکه مردم بینوای کمرشکسته زیر بارگرانی و تورم، خصوصاً عزیزانی که در امر خدمات به مسافر درون و برون‌شهری و ایضاً حمل کالا و جابه‌جایی بار فعال هستند، چند روزی مجبور شوند با قیمت سه برابری بنزین و گازوئیل بزنند و باری اضافه بر آن‌ها وارد شود و دوم اینکه، با سوهان کشیدن بر اعصاب و روان مردم اثرات شایعه افزایش حامل‌های انرژی و بنزین را پُررنگ‌تر و واقعی نمایند و استرس و فشار روانی مضاعفی را به خلق‌ا… وارد کنند.

  البته اینکه احتمالاً حضرات مدعی آن‌ور آبی و یا برخی مغرضان داخلی شروع کنند به تأیید و دست زدن و تشویق این اقدام و آن را در راستای مبارزه و مقاومت و نمی‌دانم لابد استفاده از حق آزادی ارسال کدهای صفر و یکی و شنیده شدن صدای خلق ستمکش ایران و از این قسم شعار‌ها و ادعای صدمن یک غاز تخیلی، اعلام نمایند، چیز بعیدی نیست ولی اینکه بار مالی و روانی بر گُرده نحیف مردم وارد کنی، باعث شوی دولت میلیارد‌ها تومان از بیت‌المال را جهت رفع مشکل و سرکشی به چند هزار جایگاه و اصلاح برنامه و وقت و انرژی و سوخت‌رسانی به در راه مانده‌ها و… هزینه کند، جز دشمنی با مردم و اقدامی با اطلاع و هدف قبلی به قصد آزار و اذیت خلق‌ا…، هیچ چیز دیگر در آن نیست.

   به هرحال این داستان حملات سایبری، از قبل بوده و هست و خواهد بود، آنچه مهم است این است که اولاً حواسمان باشد که برخی با ادعای خدمت و حمایت، هر روز داستانی درست نکنند و معضل و زحمتی به صد‌ها مصیبت مردم نیفزایند، همچنین حضرات مسؤول و مدیر حواسشان بیشتر از ما مردم جمع باشد که به‌جز هزینه برای دولت و بار اضافی بر خلق‌ا…، اعتماد مردم به سیستم و آرامش خاطر مردم از نظارت‌ها و مراقب‌ها، بیش از پیش مخدوش نشود، به قدر کفایت تورم و اختلاس و رانت و انتصاب فامیلی و کم‌کاری ادوار گذشته و حال و یحتمل آینده و کوفت و زهرمار داریم، این وسط دشمن و مغرض زبان نفهم و شاید هم برخی افراد نادان ساده‌دل، سوار بر موج و خر مُراد نشوند و با این‌گونه اقدامات و یا انواع دیگر خرابکاری و شایعه‌پراکنی و رو کردن سند و مدرک جعلی (و بعضاً حقیقی!) یکه‌تازی نکرده و موجبات ناامیدی، بی‌تفاوتی و یا تحریک و عصبانیت مردم، فراهم نگردد.

  عرض مختصری هم خدمت برخی نازنین مسؤولان داریم که از ساعت اول شروع کردند به وعده درست شدن در دقایقی دیگر و چند ساعت دیگر و آخر شب و تا فردا صبح و همین‌جور آمدند جلو هنوز هم معلوم نیست بالاخره چه موقع همه چیز کامل به حالت اولش برگردد. خب برادر من، اخوی بزرگوار! مجبوری قول تو هوایی بدهی، مردم شاکی هستند دیگه شما بنزین لیتری سه هزارتومان پرداخت نقدی را روی آتش، نریز!

البته آن بزرگوارانی همه که خیلی شیک و مجلسی تشریف آوردند و همه اشکال و کم‌کاری‌های صورت گرفته را بر سر دولت فقید انداختند و با لبخند ملیح کل سیستم مسؤول و موظف فعلی را غسل تعمید دادند هم چند شاخه از آن دسته‌گل کذایی را اهداء کردند…

      

                               هوشنگ‌خان