برای حمایت از مصرفکننده تحقیقات مالی از شرکتهای فناوری در آمریکا کلید میخورد دفتر حمایت مالی از مصرفکننده آمریکا (CFPB) تلاشهای شرکتهای بزرگ فناوری برای دستیابی به کنترل بیشتر بر جریان پول در اقتصاد را بررسی میکند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، این شرکتها با ارائه سیستمهای پرداخت مشتری و با توجه به […]
برای حمایت از مصرفکننده
تحقیقات مالی از شرکتهای فناوری در آمریکا کلید میخورد
دفتر حمایت مالی از مصرفکننده آمریکا (CFPB) تلاشهای شرکتهای بزرگ فناوری برای دستیابی به کنترل بیشتر بر جریان پول در اقتصاد را بررسی میکند. به گزارش مهر به نقل از رویترز، این شرکتها با ارائه سیستمهای پرداخت مشتری و با توجه به انبوه اطلاعاتی که در این فرآیند به دست میآورند، سعی در کنترل بازار میکنند. این درحالی است که روهیت چوپرا که به تازگی به عنوان رئیسCFPB انتخاب شده قبل از نخستین حضورش در کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان در شهادتنامه از قبل آماده شده نوشته است این دفتر با توجه به موانعی که مؤسسات مالی محلی کوچک هنگام به چالش کشیدن شرکتهای بزرگ، از جمله شرکتهای فناوری مشهور با آن مواجه میشوند، اقداماتی را زیر نظر میگیرد که مانع رقابت میشوند. او همچنین در مورد «کمبود رقابت» در بازار بازپرداخت وام مسکن به ویژه برای خانوادههایی با مانده وام مسکن پایینتر ابراز نگرانی کرد. این سازمان روی فعالیت شرکتهایی تمرکز میکند که بهطور مرتب قوانین مالی مصرفکننده را نقض میکنند. روهیت چوپرا که چندی قبل به عنوان رئیس CFPB انتخاب شده، به آمازون، اپل و فیسبوک دستور داده اطلاعات مربوط به چگونگی جمعآوری و استفاده از دادههای پرداخت مشتریان را ارائه کنند. با توجه به گسترش سریع فناوری در بخش محصولات مالی مختلف مانند رمزارز، تلاش برای شفافسازی به یکی از موضوعات مورد توجه رگولاتورها و قانونگذاران تبدیل شده است. نشریه رولکال در خبری در این باره مینویسد: بهطور دقیقتر آمازون، اپل، فیسبوک، گوگل، پیپال و اسکویر هدف تحقیقات CFPB قرار گرفتهاند. چوپرا؛ در توجیه این ادغام اعلام کرد این دفتر با توجه به اختیاراتش میتواند از شرکتکنندگان در بازار بخواهد اطلاعاتی را در اختیارش قرار دهند تا بر ریسکهای صنعت برای مشتریان نظارت کند. او دراین باره، گفت: تاکنون اطلاعات کمی درباره روشهای سوءاستفاده شرکتهای فناوری بزرگ از پلتفرمهای پرداختشان وجود دارد. مثلاً یکی از سؤالات در این زمینه آن است که آیا اپراتورهای چنین سیستمهایی یک فرآیند نظارت مالی گسترده و تهاجمی اجراء میکنند و دادههای جمعآوری شده از مشتریان را با اطلاعات موقعیت مکانی و… ترکیب میکنند؟
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.