عدم پیشرفت فیزیکی مناسب در بخشی از بزرگراه لار به بندرعباس با وجود برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان عدم پیشرفت فیزیکی مناسب در بخشی از بزرگراه لار به بندرعباس با وجود برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان، گفت: بزرگراه لار- جهرم- بندرعباس در پنج قطعه در حال اجراست که میانگین پیشرفت فیزیکی کل محور در هر قطعه متفاوت است اما میانگین کلی پروژه حدود ۴۰ درصد است. […]

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان

عدم پیشرفت فیزیکی مناسب در بخشی از بزرگراه لار به بندرعباس با وجود برگزاری مناقصه و مشخص شدن پیمانکار

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان، گفت: بزرگراه لار- جهرم- بندرعباس در پنج قطعه در حال اجراست که میانگین پیشرفت فیزیکی کل محور در هر قطعه متفاوت است اما میانگین کلی پروژه حدود ۴۰ درصد است. به گزارش مناقصه‌مزایده، حسن شبانی؛ افزود: حدود ۳۰ کیلومتر از سمت لار به بندرعباس به مناقصه رفته اما در عین حال معتقد است که این قطعه پیشرفت فیزیکی مناسبی ندارد و پیمانکار نیز رغبت چندانی به دلیل کمبود اعتبار برای شتاب‌بخشی به اجرای طرح ندارد. شبانی‌؛ تصریح کرد: هم‌اینک چهار شرکت پیمانکاری و در قالب پنج قطعه در این طرح ملی مشغول فعالیت هستند؛ قطعه اول حد فاصل سه‌راهی زرین‌دشت- تونل وحدت به طول هفت کیلومتر و با تعهد شرکت پیمانکاری زیدون کوش در حال اجراست که میانگین پیشرفت فیزیکی این قطعه بیش از ۴۵ درصد است. شبانی؛ تصریح کرد: قطعه دوم نیز از تونل وحدت و دسترسی‌های طرفین آن به طول دو کیلومتر توسط شرکت پیمانکاری زیدون‌کوش و قطعه سوم به طول ٢٤ کیلومتر حدفاصل سه راهی منصورآباد به سه راهی آب باریک با تعهد شرکت پیمانکاری جهاد نصر فارس در حال اجراست که میانگین پیشرفت فیزیکی این قطعه بسیار پایین و کمتر از ۱۰ درصد است. وی همچنین قطعه چهارم این محور را شامل محدوده گردنه بریز به طول ۱۰ کیلومتر توسط شرکت پیمانکاری راه کوهپایه بویر عنوان کرد و گفت: این قطعه نیز با حدود بالای ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست. شبانی؛ قطعه پنجم این پروژه را شامل دو فاز از تقاطع بنارویه تا ابتدای گردنه بریز به طول ۱۹ کیلومتر و همچنین روستای بریز تا گردنه دارابی به طول ۱۱ کیلومتر از سوی شرکت پیمانکاری آب و خاک ذکر کرد که با پیشرفت ناچیز حدود سه درصد وارد فاز عملیاتی شده است. مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان، همچنین میانگین پیشرفت فیزیکی تونل وحدت را نیز بالای ۶۵ درصد عنوان کرد و گفت: یکی از موانع اساسی در کنار کمبود اعتبار برای شتاب بخشی در اجرای این پروژه ملی احداث همین تونل بوده است. شبانی؛ گفت: حدود ۳۰ کیلومتر از سمت لار به بندرعباس نیز به مناقصه رفته اما در عین حال معتقد است که این قطعه پیشرفت فیزیکی مناسبی ندارد و پیمانکار نیز رغبت چندانی به دلیل کمبود اعتبار برای شتاب‌بخشی به اجرای طرح ندارد. مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان همچنین میزان اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای این ۳۰ کیلومتر را افزون بر ۴۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد. مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان، تصریح کرد: از میزان شش هزارمیلیارد ریال برای طرح‌های راهسازی جنوب استان فارس، دوهزارمیلیارد ریال آن برای پروژه چهار خطه لار- جهرم – بندرعباس، سه هزار میلیارد ریال برای محور لامرد- خنج و همچنین هزار میلیارد ریال برای طرح راهسازی لار- لامرد است. وی با اشاره به مبلغ دو هزار میلیارد ریال محور لار- جهرم- بندرعباس گفت: مجوز لازم از سوی سازمان برنامه بودجه، موافقت اصولی وزارت راه‌وشهرسازی و بانک‌مرکزی نیز دریافت شده و قرار است که تا پایان شهریور امسال این مبلغ از طریق بانک ملی پرداخت شود.