مدیرکل صنایع حملونقل وزارت صمت، در مورد قیمتگذاری خودرو توسط شورایرقابت، اظهار کرد: اینکه چه نهادی قیمتگذاری کند خیلی مهم نیست، بلکه مهم این است که خودروساز با زیان تولید نکند؛ کسبوکاری که با زیان تولید کند روبه اضمحلال میرود و صنعت خودروی کشور طی سه سال گذشته روبه اضمحلال رفته است. به گزارش مهر، […]
مدیرکل صنایع حملونقل وزارت صمت، در مورد قیمتگذاری خودرو توسط شورایرقابت، اظهار کرد: اینکه چه نهادی قیمتگذاری کند خیلی مهم نیست، بلکه مهم این است که خودروساز با زیان تولید نکند؛ کسبوکاری که با زیان تولید کند روبه اضمحلال میرود و صنعت خودروی کشور طی سه سال گذشته روبه اضمحلال رفته است. به گزارش مهر، سهیل معمارباشی؛ مدیرکل صنایع حملونقل وزارت صمت، افزود: بحث ما همواره این بوده که قیمتگذاری محصولات خودروسازان به نحوی باشد که پوششدهنده هزینههای منطقی و معقول صنعت خودرو باشد. وی ادامه داد: این موضوع در پروژه اصلاح ساختار قیمت در زنجیره ارزش هم در دست پیگیری است؛ البته تمرکز فقط در صنعت خودرو نیست بلکه بر زنجیره همچون قطعه و… نیز است. معمارباشی؛ گفت: حتماً باید فرآیندهای تولید خودروسازان بازطراحی و روابط خودروساز با قطعهساز بررسی و اصلاح شود به نحوی که قیمت تمام شده اعلامی برای خودرو، یک قیمت منطقی و قابل پذیرش برای مصرفکننده و نهادهای نظارتی باشد. مدیرکل صنایع حملونقل وزارت صمت، افزود: اینکه شورایرقابت این کار را کند یا هر نهاد دیگری، بستگی به تصمیم نهادهای بالادستی دارد. ولی هدف کامل مشخص است و آن اینکه بهطور کلی روند کنونی به هیچ عنوان نمیتواند ادامه داشته باشد.
به دنبال آزادسازی قیمت خودرو نیستیم
معمارباشی؛ در مورد اینکه آیا این مباحث مقدمهای جهت آزادسازی قیمت خودرو است، توضیح داد: آزادسازی قیمت این است که قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود؛ ما به هیچ وجه به دنبال آزادسازی قیمت خودرو و رفتن به حاشیه بازار نیستیم. وی گفت: با توجه به بررسیهای انجام شده در صورت اجرای کامل پکیج اصلاح صنعت خودرو همچون اصلاح ساختار قیمت، اصلاح ساختار مدیریتی-مالی، توسعه صادرات صنعت خودرو و… ما مطمئن هستیم که میتوانیم به افزایش تولید، افزایش عرضه خودرو به بازار، کاهش کسریها در تولید خودروهای ناقص، اصلاح فرآیند تولید و روابط خودروساز با قطعهساز کمک کنیم و در نهایت وضعیت بازار را سامان دهیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.