پالایش نفت تهران در صدر بیش‌ترین ارزش معاملات فرابورس

پالایش نفت تهران در صدر بیش‌ترین ارزش معاملات فرابورس در آخرین روز معاملاتی هفته(دیروز)، حدود ۳۲۶ میلیون اوراق بهادار در بازارهای فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت. به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی فرابورس ایران، معاملات دیروز فرابورس با خرید و فروش ۳۲۵ میلیون و ۱۱۰ هزار ورقه بهادار در ۲۹ هزار و ۱۸۷ […]

پالایش نفت تهران در صدر بیش‌ترین ارزش معاملات فرابورس

در آخرین روز معاملاتی هفته(دیروز)، حدود ۳۲۶ میلیون اوراق بهادار در بازارهای فرابورس مورد داد و ستد قرار گرفت.

به گزارش مناقصه‌مزایده از روابط عمومی فرابورس ایران، معاملات دیروز فرابورس با خرید و فروش ۳۲۵ میلیون و ۱۱۰ هزار ورقه بهادار در ۲۹ هزار و ۱۸۷ نوبت به ارزش یک هزار و ۵۸۹ میلیارد و ۱۴۰ میلیون ریال به پایان رسید.

آیفکس در ساعات آغازین فعالیت بازار ۴ واحد بالا رفت اما پس از آن رو به کاهش گذاشت و در پایان با حدود یک واحد افت نسبت به دیروز روی عدد ۸۱۷ واحد توقف کرد.

در بازار اول ۵۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۱۳۸ میلیارد ریال داد و ستد شد و ۱۵۶ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۳۶۷ میلیارد و ۶۱۰ هزار ریال در بازار دوم مورد معامله قرار گرفت.

بیش‌ترین حجم معاملات در این روز متعلق به ریل‌پردازسیر با معامله ۶۱ میلیون و ۶۲۰ هزار سهم بود و بیش‌ترین ارزش معاملات در نماد پالایش نفت تهران به ارزش ۹۷ میلیارد و ۷۱۰ میلیون ریال رقم خورد.

همچنین سهام صنایع نسوز توکا، آتیه داده پرداز و دارو‌سازی کاسپین تأمین بیش‌ترین افزایش قیمت و سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب، پالایش نفت لاوان و زغال سنگ پروده طبس بیش‌ترین کاهش قیمت را در روز جاری تجربه کردند.

بیش‌ترین حجم و ارزش معاملات بازار اوراق با درآمد ثابت نیز مربوط به اسناد خزانه اسلامی در نماد «اخزا۳» به ارزش ۷۹ میلیارد ریال بود؛ در عین حال ارزش معاملات روزانه در نمادهای مختلف اسناد خزانه اسلامی به رقم۷۶۰ میلیارد ریال رسید.

بالا‌ترین حجم معاملات ‏ETF‏ هم در صندوق سرمایه‌گذاری اعتماد آفرین پارسیان با خرید و فروش دو میلیون و ۵۸۰ هزار سهم انجام شد.

این گزارش می‌افزاید، دیروز اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در اغلب نماد‌ها با کاهش قیمت مواجه و هر ورقه آن در بازه ۹۲۷ تا ۹۹۸ هزار ریال مبادله شد. بیش‌ترین افت قیمت هم مربوط به نماد (تسه۹۳۰۹) آذر‌ ۹۳ بود.

 

گفتنی است طی این روز، نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌غرب و حق تقدم آن پس از ارایه اطلاعات پیش‌بینی، نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات مجمع مذکور در سامانه معاملاتی و نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود پس از ارایه اطلاعات پیش‌بینی، بازگشایی شد.