برگزاری مناقصه‌های لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده‌های اصفهان به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان خبر داد برگزاری مناقصه‌های لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده‌های اصفهان به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان، گفت: از مجموع ۱۲ هزار کیلومتر راه‌های این استان، یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن با خرابی متوسط تا شدید نیازمند ترمیم است. به […]

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان خبر داد

برگزاری مناقصه‌های لکه‌گیری و روکش آسفالت جاده‌های اصفهان به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان

معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان، گفت: از مجموع ۱۲ هزار کیلومتر راه‌های این استان، یک هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن با خرابی متوسط تا شدید نیازمند ترمیم است. به گزارش مناقصه‌مزایده، فرزاد دادخواه؛ اظهارداشت: پیگیری‌های مستمری برای بازسازی جاده‌های استان اصفهان انجام شده و مناقصه‌هایی برای لکه‌گیری و روکش آسفالت انجام شده است. وی ادامه داد: بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان قرارداد در حال اجراء و مناقصه برای آسفالت در استان اصفهان منقعد شده است. معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان، اظهار داشت: برای ترمیم و روکش آسفالت راه‌های فرعی و روستایی با توجه به محدودیت و کمبود اعتبارات به‌طور عمده از اعتبارات استانی استفاده می‌شود. وی اضافه کرد: بیش از ۳۰۰ طرح در حوزه معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان به‌عنوان قرارداد باز در دست اجراء و یا آماده برای شروع فعالیت است. دادخواه؛ خاطرنشان کرد: همچنین اقدامات آسفالت حفاظتی به‌ویژه در راه‌های روستایی استان انجام شده است و قراردادهایی برای احداث زیرگذر‌ها در نقاط پرتصادف و ترمیم و تعمیر ابنیه فنی و احداث پل‌های بزرگی همچون پل ده بزرگ و تنگ خشک سمیرم در حال انجام است. وی با بیان اینکه رفع نقاط پُرتصادف به‌عنوان مهم‌‌ترین مشکل در اولویت نخست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان قرار دارد تأکید کرد: ۱۰۹ نقطه پر تصادف در استان شناسایی شده است که ۶۷ نقطه از این نقاط براساس شاخص‌های تعریف شده در رده نقاط مصوب کشوری قرار گرفت. دادخواه، افزود: نقاط پُرتصادف با همکاری و همراهی پلیس‌راه استان شناسایی شد و با بهره‌گیری از ماشین‌آلات و با تلاش پرسنل راهداری، مجموع عملیات خاکبرداری، خاکریزی، ترانشه بری و کلیه فعالیت‌هایی که برای اجرای آن نیاز به استفاده از بلدوزر، بیل مکانیکی و سایر ماشین‌آلات راهداری بود، در این نقاط انجام شد. وی یادآور شد: کلیه عملیات قابل اجراء با ماشین‌آلات راهداری در این نقاط پُرتصادف به اتمام رسیده و مشکل بیش از ۵۰ درصد این نقاط رفع شده است. معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان، اظهار داشت: به‌طور عمده نقاط بسیار سخت در راه‌های استان به‌عنوان نقاط پر تصادف باقیمانده که عملیات بسیار سنگین و سختی را با توجه به ترافیک عبوری و اعتبارات ویژه‌ای نیاز دارد. وی ادامه داد:مشکل حادثه‌خیزی تعدادی از این نقاط هم با اجرای زیرگذر در حال رفع است اما با توجه به محدودیت منابع مالی بعضی از این طرح‌‌ها با تأخیر در حال اجراست که نهایت تلاش را برای بهره‌برداری از این طرح‌ها انجام خواهیم داد. دادخواه؛ با اشاره به میزان تردد روزانه در راه‌های استان اصفهان بیان کرد: به‌طور تقریبی روزانه یک میلیون تردد در راه‌های استان ثبت می‌شود که باید اقدامات ایمنی مناسبی در این راه‌ها انجام شود. به گفته وی؛ عملیات خط‌کشی راه‌ها، نصب گارد ریل، تعمیر گارد ریل‌های آسیب‌دیده، نصب تابلو علائم و آشکار‌سازی و ایمن‌سازی مقاطع اولویت‌دار در حال اجراست. معاون راهداری اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اصفهان، با بیان اینکه کارهای اجرایی با استفاده از توان ماشین‌آلات و پرسنل مجرب انجام می‌شود گفت: بازسازی و نوسازی ماشین‌آلات راهسازی در اولویت کار این معاونت قرار دارد که به‌رغم افزایش هزینه قطعات و کمبود قطعات، تعمیر ماشین‌آلات به‌طور مستمر در حال انجام است.