قطعات تقلبی و تخلفات امدادخودروهای غیرمجاز عمده شکایت‌های مردمی در اتحادیه

رئیس اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ و کارواش خودرو، عنوان کرد: متأسفانه افزایش لوازم‌یدکی تقلبی در بازار موجب گله‌مندی تعمیرگاه‌ها و مالکان خودرو شده به‌طوری که اتحادیه روزانه با شکایت‌های زیادی در این زمینه مواجه است و حتی نمایندگی شرکت‌های خودروساز نیز قطعات موردنیاز خود را به سختی تأمین می‌کنند. به گزارش خبرخودرو، محسن […]

رئیس اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ و کارواش خودرو، عنوان کرد: متأسفانه افزایش لوازم‌یدکی تقلبی در بازار موجب گله‌مندی تعمیرگاه‌ها و مالکان خودرو شده به‌طوری که اتحادیه روزانه با شکایت‌های زیادی در این زمینه مواجه است و حتی نمایندگی شرکت‌های خودروساز نیز قطعات موردنیاز خود را به سختی تأمین می‌کنند. به گزارش خبرخودرو، محسن فقیهی؛ درخصوص وضعیت تأمین قطعات خودروهای وارداتی، گفت: قطعات اصل خودروهای وارداتی به سختی یافت می‌شوند اما قطعات تقلبی آن‌ها که معمولاً ساخت کشور تایوان است در بازار موجود است که اختلاف قیمت زیادی با قطعات اصل دارند. البته خودروهای اروپایی و ژاپنی به ندرت نیاز به تعویض قطعه پیدا می‌کنند اما قطعات خودروهای چینی به سرعت خراب می‌شوند. رئیس اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ و کارواش خودرو، ادامه داد: مسأله دیگری که سیل شکایات به اتحادیه را به همراه داشته امداد خودروهای غیرمجاز هستند که با نصب قطعات تقلبی موجب آسیب به خودرو شده‌اند. فقیهی؛ با اشاره به اقداماتی که اتحادیه برای مقابله با امدادخودروهای متفرقه انجام داده است، بیان کرد: از سال ۹۷ که فعالیت امدادخودرو‌ها زیرنظر اتحادیه قرار گرفت تا به امروز تنها شش شرکت موفق به دریافت مجوز شدند و اتحادیه مرتباً از طریق رسانه‌ها، روزنامه‌های کثیرالانتشار و نصب بنر در بزرگراه‌ها مردم را نسبت به استفاده از امدادخودرو‌ها آگاه کرده است. لذا اتحادیه، کوتاهی‌ای در این زمینه نکرده اما باید توجه داشت که ما به تنهایی قادر به برخورد با امدادخودروهای غیرمجاز نیستیم بلکه نهادهای نظارتی و دارای قدرت مانند نیروی انتظامی و راهور باید آن‌ها را برای مدتی متوقف کرده و اجازه تردد ندهند تا این شرکت‌ها مجبور شوند زیرنظر شرکت‌های مجاز و اتحادیه قرار بگیرند. وی درخصوص راه تشخیص امدادخودروهای مجاز و غیرمجاز، تشریح کرد: امداد خودروهای مجاز با قبولی در آزمون آزمایش فنی موفق به دریافت جواز کسب می‌شوند و زیرنظر اتحادیه به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این شرکت‌ها دارای مکان مشخص و حداقل ۲۰ امدادگر هستند و کسب مجوز آن‌ها تنها منوط به داشتن آرم امداد خودرو نیست. رئیس اتحادیه صنف دارندگان تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ و کارواش خودرو، درخصوص نارضایتی مردم از افزایش هزینه‌های تعمیرات خودرو، تصریح کرد: تعمیرگاه‌های مجاز که نماینده شرکت‌های خودروساز هستند علاوه بر اتحادیه تحت نظارت شرکت خودروساز مربوطه هستند و همچنین تعمیرگاه‌های مجهز که دارای جواز کسب از اتحادیه هستند به هیچوجه اجازه دریافت قیمتی بالاتر از نرخ مصوب را ندارند چرا که دستمزدهای آن‌ها براساس قانون و مقررات نظام صنفی تعیین شده است اما تعمیرگاه‌هایی که در حاشیه سعادت‌آباد، فرحزاد و حومه تهرانپارس قرار دارند و هر روز نیز بر تعداد آن‌ها نیز افزوده می‌شود تعرفه‌های متفاوتی دریافت می‌کنند که اتحادیه با همکاری اماکن مرتباً در حال بازرسی هستند و در صورت تخلف اقدام به پلمپ آن‌ها می‌کند. ضمن اینکه مردم هنگام مراجعه به هر واحد تعمیرگاهی باید به گواهی کسب تعمیرگاه توجه کنند.