افزایش عرضه شکر و مرغ برای تنظیم بازار

مدیرعامل بورس کالای ایران مطرح کرد افزایش عرضه شکر و مرغ برای تنظیم بازار مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران از افزایش عرضه شکر خبر داد و گفت: در سال جاری ۲۶۵ هزار تن شکر تاکنون عرضه شده است. به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حامد سلطانی‌نژاد در مورد روند معاملات شکر در بورس کالای ایران […]

مدیرعامل بورس کالای ایران مطرح کرد

افزایش عرضه شکر و مرغ برای تنظیم بازار

مدیرعامل شرکت بورس کالای ایران از افزایش عرضه شکر خبر داد و گفت: در سال جاری ۲۶۵ هزار تن شکر تاکنون عرضه شده است.

به گزارش«پایگاه خبری بورس کالای ایران»، حامد سلطانی‌نژاد در مورد روند معاملات شکر در بورس کالای ایران گفت: بازار شکر در بورس کالا در مسیر رونق قرار گفته، به‌طوری که از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶۵ هزار تن شکر در بورس کالا عرضه شده است، این در شرایطی است که روز سه‌شنبه نیز ۶ هزار و ۶۰۰ تن شکر در این بازار معاملاتی عرضه شد و این روند تا تنظیم بازار و رفع التهاب از بازار شکر ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه در رابطه با عرضه‌های سلف و نقدی در بورس کالای ایران اظهارداشت: در حال حاضر خریداران ما مصرف کنندگان عمده هستند و برای این‌که بازار به تعادل برسد نیاز است که بخش مصرف‌کنندگان خرد را هم در قالب واحدهای صنفی و شرکت‌های تعاونی و بنکداران پوشش دهیم.

سلطانی‌نژاد گفت: در حال حاضر مصرف‌کنندگان عمده و کارخانه‌های تولیدی و صنایع پایین‌دستی در بازار شکر بورس کالا حضور دارند و هنوز همه عرضه شکر دراین بازار صورت نمی‌گیرد و انتظار داریم همه طرف‌های عرضه شکر اعم از تولیدکنندگان و وارد کنندگان در این بازار فعال شوند و عمده طرف‌های تقاضا را نیز پوشش دهیم.

وی افزود: در روزهای اخیر رکورد جدیدی در عرضه و خرید شکر در بورس کالا ثبت شده است و روز دوشنبه حدود ۲۶ هزار تن شکر عرضه شد که ۱۰ هزار تن مورد معامله قرار گرفت و هنوز بخش عمده‌ای از عرضه شکر در بیرون از بورس کالاست.

مدیرعامل بورس کالا گفت: اگر همه متقاضیان شکر وارد بورس شوند و کد معاملاتی بگیرند می‌توانیم تا سطح مصرف خرد را هم پوشش دهیم.

سلطانی‌نژاد ادامه داد: در روزهای آینده شکر تولیدی از چغندرقند هم وارد بازار می‌شود و از تولیدکنندگان انتظار داریم که محل‌ها و کارخانه‌های تحویل شکر را افزایش دهند.

وی درباره عرضه گوشت مرغ منجمد هم گفت: هنوز فرهنگ خرید آن از طریق بورس کالا توسعه‌ نیافته است و عمده خریداران هم مصرف‌کنندگان بزرگ مانند رستوران‌ها و صنایع پایین‌دستی مانند تولید سوسیس و کالباس است و شرکت پشتیبانی امور دام عرضه مستمری را در هفته‌های اخیر آغاز کرده است.

 

سلطانی‌نژاد گفت: ‌به نظر می‌رسد اگر تقاضاهای عمده جذب شود به رونق این بازار کمک خواهد کرد و در بیرون از بورس کالا نیز بازار گوشت مرغ گرم از تعادل قیمتی خوبی برخوردار خواهد شد هرچند بخشی از افزایش قیمت مرغ ناشی از افزایش قیمت نهادهای تولیدی است.