با همکاری شهرداری تهران و شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، پروژه اتصال خطوط (۶ و ۱) شبکه مترو پایتخت به خطوط حومهای راهآهن سراسری کشور به ثمر خواهد نشست. به گزارش مهر، علی امام؛ مدیرعامل شرکت متروی تهران، گفت: به موجب توافق صورت گرفته با شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران و البته مطابق اسناد طرح […]
با همکاری شهرداری تهران و شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، پروژه اتصال خطوط (۶ و ۱) شبکه مترو پایتخت به خطوط حومهای راهآهن سراسری کشور به ثمر خواهد نشست. به گزارش مهر، علی امام؛ مدیرعامل شرکت متروی تهران، گفت: به موجب توافق صورت گرفته با شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران و البته مطابق اسناد طرح جامع حملونقل ریلی پایتخت، تصمیم گرفته شد مسیر توسعه جنوبی خط ۶ که در حال ساخت بوده و مراحل انتهایی خود تا محدوده بعد از حرم حضرت عبدالعظیمحسنی(ع) در شهرری را پیشرو دارد، حدود سه کیلومتر دیگر ادامه یابد تا ضمن اتصال به ایستگاه شهر ری از خط(۱) متروی تهران، به شبکه راهآهن سراسری نیز متصل شده و دسترسی پیدا کند. به این ترتیب یک ایستگاه تبادلی بین خط۶، خط(۱) و شبکه راهآهن کشوری ایجاد میشود که باعث ارتقای سطح کارکرد خطوط متروی پایتخت و همچنین آسایش هرچه بیشتر مسافران شهرهای دیگر برای دسترسی به حملونقل عمومی تهران خواهد شد. وی در ادامه به احداث یک پارکینگ و پایانه در انتهای خط۶ با ظرفیت پذیرش ۱۰رام قطار اشاره کرد و گفت: ساخت پایانه در واقع بخش دیگری از پروژه توسعه خط۶ مترو است که با احداث آن، امکان کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این خط و نیز تعمیر و نگهداری واگنها در اسرع وقت فراهم میشود. در این راستا جلسات منظم هفتگی و ماهانه برگزار خواهد شد تا به محض اتمام عملیات ساخت تونل توسعه جنوبی خط۶، مراحل احداث ایستگاه تبادلی بین خطوط۶ و ۱ و خط سراسری راهآهن آغاز شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.