رئیس صنف جایگاهداران کشور اختلال سامانه سوخت ۵۰ میلیارد تومان به جایگاهداران ضرر زد رئیس صنف جایگاهداران کشور، گفت: در نتیجه بحرانی که ناشی از اختلال در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمد، جایگاههای سوخت حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه و زیان متحمل شدند. به گزارش ایسنا، اسدا… قلیزاده؛ با بیان اینکه با بررسی گزارشها […]
رئیس صنف جایگاهداران کشور
اختلال سامانه سوخت ۵۰ میلیارد تومان به جایگاهداران ضرر زد
رئیس صنف جایگاهداران کشور، گفت: در نتیجه بحرانی که ناشی از اختلال در سامانه هوشمند سوخت به وجود آمد، جایگاههای سوخت حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه و زیان متحمل شدند. به گزارش ایسنا، اسدا… قلیزاده؛ با بیان اینکه با بررسی گزارشها از سراسر کشور و آنالیز ساعات تعطیلی جایگاهها در طول روزهایی که با بحران مواجه بودیم، میتوانیم برآوردی از میزان هزینهها و زیان جایگاهداران ارائه کنیم، اظهار کرد: برخی جایگاهها در چند ساعت اول به مدار توزیع به نرخ آزاد بازگشتند ولی برخیها چند روز با مشکل مواجه شدند که برای آنالیز دقیق هزینهها به آمار فروش بنزین و گازوئیل در طی روزهای بحران و تعداد جایگاههای بازگشته به مدار نرخ آزاد و هر دو نرخ به تفکیک روز و ساعت پرداختیم و برآورد ما حدود ۵۰ میلیارد تومان زیان و هزینه را نشان میدهد و در بخشهایی نظیر عدم النفع، هزینههای پرسنلی، تغییرات سختافزاری و… قابل آنالیز است. رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآوردههای نفتی کشور، درباره میزان صدمههای وارده به تجهیزات و هزینههای مربوطه گفت: فعلا به لحاظ نرمافزاری و سختافزاری مشکل جدی برای دو سطح موجود سامانه هوشمند در جایگاهها یعنی کارتخوانهای منصوبه روی نازلها و تجهیزات سرور و شبکهای در داخل جایگاه صدمات جدی به اکثریت جایگاهها وارد نشده ولی در ۵۰ درصد نازلهای موجود در سطح جایگاههای کشور برای بازگشت دیسپنسر به ارائه سوخت آزاد جایگاهداران مجبور شدند هزینههای متقبل شوند و تغییراتی در برنامهها و سختافزار موجود روی تلمبهها داده شود. قلیزاده؛ با بیان اینکه البته در برخی جایگاهها هم این تغییرات تا زمان برقراری دوباره سیستم سامانه هوشمند داده نشد و عملاً جایگاهها تعطیل بودند، گفت: به عبارتی روند بازگشت جایگاهها به مدار توزیع با توجه به موقعیت جغرافیایی، تجهیزات آن جایگاه و مواردی دیگر متغیر بود ولی متوان گفت همه جایگاهها در این خصوص متحمل زیان و هزینه شدند و این آمار با وضعیت فعلی اعلام میشود و اگر تغییرات دیگری انجام شود طبیعتاً مسأله تغییر میکند. وی ادامه داد: بیش از ۴۰۰۰ مالک جایگاه و حدود ۷۰۰۰۰ نفر پرسنل در مدیریت بحران ایثارگرانه کوشیدند و در کنار متخصصان قرار گرفتند که اگر کمک آنها نبود مدیریت شرایط امکانپذیر نمیشد و واقعاً این اقدام همچون تلاشهای بیوقفه شبانهروزی آنها جای تشکر و قدردانی دارد. ضمن اینکه باید عرض کنم در چند سال گذشته چنین همدلی در سطح مدیران نفتی و مدیران صنفی نداشتیم و این همدلی کار را سریعتر و سهلتر پیش برد. رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآوردههای نفتی کشور، با اشاره به دستور رئیسجمهوری مبنی بر جبران زیان همه ذینفعان، گفت: همانطور که رئیسجمهور اعلام کردند، وزیر نفت و مدیران عامل شرکت ملی پالایش و پخش دقتنظر دارند درخواست جایگاهداران نیز جبران زیانهای وارده است و ما طی مکاتبهای گزارش کاملی را به مسؤولین ارسال کردیم و پیشنهاد الگویی مناسب در جهت جبران زیان مطرح شده است که مرتبط با تعداد نازلها، میزان فروش روزانه، میزان ساعات تعطیلی در دو بخش شهری و بینشهری قابل بحث و نتیجهگیری است. به گفته قلیزاده؛ همانطور که قبلاً هم هشدارهای رسمی داده بودیم، باید جبران هشت سال بیتوجهی به سامانه هوشمند سوخت شود چرا که بازهم ممکن است حمله سایبری یا اختلالهای دیگر اتفاق بیفتند و هماکنون نیز در حوزه سختافزاری و کارتخوانهای هوشمند سوخت نیز با مشکل مواجهیم و عمر مفید این دستگاهها به اتمام رسیده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.