بازرس کل استان بوشهر، گفت: استان بوشهر یکی از نقاط اصلی کشور برای تجارت برونمرزی و ترخیص کالاست که کالاهای مهمی در آن تخلیه و بارگیری میشود و این در حالی است که اسحاق شهبازی؛ بازرس کل استان بوشهر، وضعیت سازمان اموال تملیکی در استان را بغرنج توصیف میکند. وی ۱۰ کانتینر کاپوچینو را مورد […]
بازرس کل استان بوشهر، گفت: استان بوشهر یکی از نقاط اصلی کشور برای تجارت برونمرزی و ترخیص کالاست که کالاهای مهمی در آن تخلیه و بارگیری میشود و این در حالی است که اسحاق شهبازی؛ بازرس کل استان بوشهر، وضعیت سازمان اموال تملیکی در استان را بغرنج توصیف میکند. وی ۱۰ کانتینر کاپوچینو را مورد اشاره قرار میدهد که سازمان بازرسی و دادستانی مرکز استان به آن ورود کرده، مجوزهای لازم دریافت گردیده، کالا به مزایده گذاشته شده و نزدیک به ۹ میلیارد تومان به فروش رفته است که اگر ورود سازمان بازرسی و دستورات دادستانی مرکز استان نبود، قطعاً تاریخ مصرف آن میگذشت و باید امحاء میشد. به گفته شهبازی؛ ۱۸ میلیارد تومان پوشاک، ۴,۸۰۰ میلیارد تومان کیف و کفش و ۲,۷۰۰ میلیارد تومان لوازمالتحریر هماکنون در انبارهای اموال تملیکی وجود دارد که در دولت گذشته و بدون توجه به قانون حمایت از تولید داخلی برای آن ارز تخصیص داده شده و به کشور وارد شده و حالا به موجب همین قانون، تعیینتکلیف آن در سطح استان بوشهر امکانناپذیر شده است. بازرس کل استان بوشهر، ادامه میدهد: ارز این محموله از کشور خارج شده و اکنون در انبارها هستند، مطابق مقررات باید مرجوع شوند ولی از کشورهایی وارد شده که دیگر نیازی به این کالاها ندارند و حالا باید کلی پول هزینه شود که این ۲۵ میلیارد تومان امحاء گردد. شهبازی؛ با توجه به صراحت قانون در این زمینه، ابراز امیدواری کرد که با اذن رئیس دستگاه قضا، بتوان کالاهای موجود را در اختیار نهادهای حمایتی قرار داد و میگوید در استان اختیارات لازم برای تعیینتکلیف این اموال وجود ندارد. بازرس کل استان بوشهر، بیان میدارد: نزدیک به ۹۰۰ خودروی خارجی چهارسال است در فضای باز و زیر آفتاب وجود دارد که با ثبت سفارش جعلی در دولت گذشته وارد کشور شد و دستگاه قضایی پس از کسب اطلاع از این موضوع فوراً ورود و عوامل آن به زودی محاکمه میشوند. او این را هم گفت که با پیگیریهای قضایی برای ۲۳۰ مورد دستور رفع توقیف صادر شده ولی مابقی منتظر رسیدگی قضایی است. شهبازی؛ خاطرنشان میکند: ۱۵۰ دستگاه ماشین سنگین و راهسازی هم در انبارهای گمرک باقیمانده است که و نیاز به مصوبه هیأت وزیران یا طرح در جلسه سران سه قوه دارد؛ چراکه این ماشینها بدون مجوز وارد شده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.