رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران، درخصوص رویکردهای ضروری و کارآمد برای مدیریت وضع ترافیک شهری پایتخت گفت: برای ساخت و توسعه معابر شهری تهران اگر دیدگاهها مبتنی بر این باشد که ما صرفاً به ساخت معبر بپردازیم و دنبال ایجاد تقاضا باشیم، بدیهی است که این تقاضا به وجود خواهد آمد. به گزارش […]
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران، درخصوص رویکردهای ضروری و کارآمد برای مدیریت وضع ترافیک شهری پایتخت گفت: برای ساخت و توسعه معابر شهری تهران اگر دیدگاهها مبتنی بر این باشد که ما صرفاً به ساخت معبر بپردازیم و دنبال ایجاد تقاضا باشیم، بدیهی است که این تقاضا به وجود خواهد آمد. به گزارش مناقصهمزایده، مصطفی زینیوند؛ گفت: در کسری از زمان و با فاصله خیلی اندکی از انجام این ساختوساز آن معبر هم اشغال خواهد شد و ترددها به صورتی درخواهد آمد که این معبر دیگر جوابگوی آن بار ترافیکی نخواهد بود. برای همین لازم است تا ما رویکردهایمان را در این زمینه تغییر بدهیم. من تصور میکنم رویکردهای ما باید به سمتی هدایت شود که بتوانیم انسانمحوری را جایگزین خودرومحوری بکنیم. وی ادامه داد: در واقع این تبعات بسیار منفی و مشکلاتی که در اثر تراکم خودروها و وسایلنقلیه موتوری به وجود آمده را باید با توسعه رویکرد انسانمحوری رفع کرد. یک فقره از مشکلات ما به افزایش تردد موتورسیکلتها در سطح شهر تهران مربوط میشود که خود این مسأله یک چالش اساسی به حساب میآید. با توجه به میزان آلودگیهایی که موتورسیکلتها ایجاد میکنند، هرچقدر که فضا را برای اینها باز کنیم، تردد وسایلنقلیه موتوری در سطح شهر و بیانضباطی هم به تبع آن افزایش پیدا میکند و تخلفات نیز شایعتر میشود. زینیوند؛ همچنین به این نکته اشاره کرد که سالانه ۱۵۰ هزار خودروی جدید به چرخه حملونقل تهران افزوده میشود و در عین حال عرض معابر بزرگراهی هم در بیشتر نقاط جوابگوی حجم بالای خودروها نیست و به عاملی برای ایجاد راهبندان بدل شده است. او گفت: براساس یک مطالعه و محاسبه بسیار دقیق و کارشناسی که در این زمینه به انجام رسیده، یک خودرو به صورت میانگین در طول سال ۲۰ هزار کیلومتر مسافت را طی میکند. حال اگر میانگین سرعت این خودرو ۴۰ کیلومتر در ساعت باشد، مدت زمان زیادی هم در حالت توقف قرار دارد و آن توقفاتی که در حاشیه معبر اتفاق میافتد، باعث اشغال فضای سطح سوارهرو میشود و مشکلات دیگری را ایجاد میکند. رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران، اشاره کرد: در واقع ما از همین ظرفیت عینی و موجودی که در اختیار داریم به نحو مطلوب نمیتوانیم استفاده کنیم و آن تخلفاتی که در رابطه با پارک کردن دوبله که در معابر به وجود میآید یا موارد دیگری که اتفاق میافتد، همه اینها باعث میشود تا با افزایش تعداد وسایلنقلیه در شرایطی که سطح معابر هم گنجایش محدودی دارند، مشکلات ترافیکی ما تشدید بشود. این مسؤول تأکید کرد: راهکار اصلی مقابله با چنین مشکلاتی این است که ما به سمتی برویم که کاهش مطلوبیت استفاده از وسیله نقلیه شخصی را به دنبال داشته باشند. در واقع سیاستگذاریهای ما و برنامههای ما در حوزه مدیریت شهری باید به نحوی پیش برود که مقوله انسانمحوری پیش برده شود تا مشکلات این حوزه را بتوانیم برطرف کنیم. سرهنگ محمدباقر سلیمی؛ در رابطه با کروکی آنلاین، اظهار کرد: سالیانه یکونیم میلیون تصادف در کشور اتفاق میافتد که شامل رخدادهای جزیی و شدید میباشد. پلیس براساس وظایف، متولی رسیدگی و تنظیم پرونده است و مهمترین برگِ این پرونده نیز نظریه کارشناسی تصادفات و کروکی میباشد که مقصر حادثه را تشخیص میدهد. وی گفت: این ساختار طی سالهای گذشته روندی روبه بهبود داشته ولی همچنان به صورت کاغذی و دستی صورت میگیرد. این برگ کروکی باید به سازمانهای مختلف مثل بیمه، نیروی انتظامی، شرکتهای خودروسازی و … ارائه گردد و قطعاً این برگ بارها کپی گرفته شده که موجب ناخوانا شدن و خط خوردگی آن میگردد. وی ادامه داد: پلیس راهنمایی و رانندگی در راستای هوشمندسازی، نرمافزاری طراحی کرد و زیرساختِ طراحی کروکی آنلاین را فراهم نمود. پس از تست و آزمایشِ اولیه این نوع کروکی که توسط افسرانِ کارشناس و به وسیله تبلت در محل تصادف صورت گرفت، امکان عکس و فیلمبرداری از صحنه تصادف فراهم آمد تا اطلاعات به صورت برخط به مرکز کنترل ترافیک پلیس، بیمه و مراجع قضایی ارسال گردد. سلیمی؛ در ادامه سخنان خود در یک برنامه رادیویی همچنین از بهروزرسانی این نرمافزار و اجرای پایلوت این طرح در استان قم خبر داد و افزود: این کار در حوزه درون و برونشهری استان قم صورت گرفت و کارشناسان ما مجهز به تبلت شده و کروکی آنلاین را طراحی و ارسال میکنند. رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا، با اعلام اینکه سامانه مذکور مراحل نهایی تست خود را طی کرده و در جهت صحت رسیدگی به تصادفات عمل خواهد کرد، گفت: این کار در کاهش هزینه مردم و اطاله دادرسی کمککننده است. رئیس پلیس ترافیک شهری راهور ناجا، در خاتمه با اشاره به تصادفاتی که نیازمندِ کروکی نیستند، تأکید کرد که خسارات زیر ۱۶میلیون تومان نیاز به کشیدن کروکی ندارد. در چنین تصادفاتی نیاز به حضور پلیس نیست و در صورتِ توافق طرفین، باید با مدارک رانندگی اعم از گواهینامه مجاز و بیمه نامه معتبر به شعب بیمه مراجعه کرد تا بدون کروکی خسارت دریافت شود، افزود: شرکتهای بیمه باید این اطلاعات را به بیمهشوندگان اعلام نمایند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.