تخریب، افترا، دروغ و تشویش اذهان عمومی، حرام و جرم است

    رییس‌جمهور استانداران را نماینده عالی و مظهر اراده دولت در استان‌ها دانست و گفت: یکی از وظایف اساسی استانداران به عنوان مجری سیاست‌های دولت، ایجاد آرامش، امنیت و امید در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی است.به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست مشترک هیأت دولت و استانداران سراسر کشور، با […]

    رییس‌جمهور استانداران را نماینده عالی و مظهر اراده دولت در استان‌ها دانست و گفت: یکی از وظایف اساسی استانداران به عنوان مجری سیاست‌های دولت، ایجاد آرامش، امنیت و امید در عرصه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی است.به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در نشست مشترک هیأت دولت و استانداران سراسر کشور، با بیان این‌که باید رفتار استانداران برگرفته از رفتار دولت بر مبنای تدبیر و امید باشد، گفت: نتیجه تدبیر نمایندگان عالی دولت در استان‌ها باید حل و فصل امور مردم و برطرف شدن مشکلات مردم و استان‌ها باشد.وی ادامه داد: در سال ۹۱ درآمد نفتی نسبت به سال ۹۰، ۴۳ درصد کاهش یافت و به واسطه آن شاهد نابسامانی‌ و عدم آرامش در عرصه بازار و نوسان‌های مختلف و روزانه در قیمت‌ کالا‌ها بودیم. در سال ۹۴ نیز درآمدهای نفتی نسبت به سال ۹۳، حدود ۴۰ درصد کاهش پیدا کرد، اما با این حال شاهد ثبات و آرامش و حتی کاهش تورم و رشد مثبت اقتصادی بودیم.

وی با تأکید بر این‌که «دولت نسبت به حقوق مردم از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است»، خاطرنشان‌کرد: مقامات قضایی آمریکا در سال ۸۸، یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از پول بانک مرکزی را توقیف کردند و در بهمن سال ۹۱ با رأی دادگاه این مبلغ را در تصرف خود درآوردند. البته شکایاتی در سال ۹۳ و ۹۴ به منظور تجدید نظرخواهی انجام شد که نهایتاً همان حکم اولیه سال ۹۱ تأیید گردید، در حالی که امکان‌پذیر بود که در بین سال‌های ۸۶ تا ۸۷ و در حدود ۱۰ ماه فرصت طلایی که در اختیارمان قرار داشت، همه پول خود را از دسترس آمریکایی‌‌ها خارج کنیم، اما در این زمینه اهمال صورت گرفته و دستگاه قضایی و شورای عالی امنیت ملی و سایر نهادهای ذی‌ربط وظیفه دارند که این موضوع را پیگیری کنند.

رییس‌جمهوری افزود: دولت یازدهم بلافاصله در رابطه با این موضوع در دادگاه بین‌المللی لاهه طرح شکایت کرده و آن را تا احقاق حقوق مردم ایران پیگیری خواهد کرد و این دولت دفاع از حق مردم را یکی از وظایف مهم خود می‌داند.

دکتر روحانی تصریح‌کرد: باید این مسأله برای مردم روشن باشد که شفافیت و احقاق حقوق مردم برای این دولت یک اصل اساسی است و دولت یازدهم انتقاد سازنده را برای خود نعمت و برکت دانسته و مسیر خود را برای احقاق حقوق مردم با قوت ادامه خواهد داد.

رییس‌جمهوری فراهم آوردن شرایط مناسب برای فعالیت آزاد اقتصادی را مورد تأکید قرارداد و گفت: این موضوع نیز از جمله اهداف دولت است و همواره تلاش کرده موانع را از پیش پای فعالیت‌های اقتصادی مردم کنار بزند و در این رابطه یکی از آثار مهم برجام را می‌توان ایجاد گشایش‌های مختلف در فعالیت‌های اقتصادی دانست.

هدف برجام گشایش برای فعالیت اقتصادی بود

روحانی افزود: هدف اصلی این بود که راه برای فعالیت اقتصادی گشوده شود و اگر بنا است که پول جابه‌جا شود مجبور نباشیم از شیوه‌های قرن نوزده و هجده استفاده کنیم و باید از سیستم بانکی برای این منظور استفاده کرد که تا کنون بیش از ۵۰۰ مورد رابطه کارگزاری با بانک‌های کشورهای خارجی ایجاد شده و بیش از ۶۰ بانک با ایران رابطه کارگزاری برقرار کردند، ضمن این‌که مشکل بیمه و کشتیرانی نیز برطرف شده است و این‌ها همه نمونه‌هایی از آثار و برکات برجام محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان‌کرد: البته ممکن است در گوشه و کنار مشکلاتی نیز وجود داشته باشد که در حال حل و فصل شدن است و هر روز که سپری می‌شود، یک گام بلند در راستای احقاق حقوق مردم برداشته می‌شود.

وی افزود: آزادی تجارت، دسترسی به بانک‌ها، تسهیل رفت و آمد هوایی از جمله حقوق مردم است، اما متأسفانه برخی اینگونه موارد را در محاسبات خود نمی‌گنجانند و برای اقداماتی که به منظور جلوگیری از اتلاف وقت مردم انجام شده، ارزشی قایل نیستند.

رییس‌جمهور تأکید‌کرد: برجام برای این بود که از حق مردم به خوبی دفاع کرده و راه را برای فعالیت‌های مختلف آنان بگشاییم.

رییس‌جمهور تصریح کرد: امسال باید در بخش صنعت اقدامات خوبی به انجام برسد و بنگاه‌های اقتصادی خرد و کوچک با تسهیلات بانکی فعال شوند تا به این ترتیب مردم بیش از پیش به آینده کشور امیدوار و راه برای آینده بهتر و روشن آماده تر شود.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت جایگاه حقوق مردم و احترام به آن اظهار‌داشت: مردم به حق و نه به تعارف و شعار و از نظر قانون اساسی و اسلام، صاحب اصلی کشور هستند و مسؤولین همه کارگزار و نماینده مردم محسوب می‌شوند و مردم ولی‌نعمتان ما می‌باشند و این موضوعی است که امام(ره) و مقام معظم رهبری نسبت به آن تأکید دارند. همه مسؤولان باید واقعاً خود را به عنوان خادم مردم بدانند و مردم هم باید این موضوع را احساس کنند.

وی بااشاره به وعده خود در ایام انتخابات در خصوص منشور حقوق شهروندی، اظهارداشت: نسخه اولیه این منشور در ۱۰۰ روز اول تهیه و در سایت منتشر شد و به‌زودی منشور حقوق شهروندی اعلام خواهد شد و امسال دولت همه تلاش خود را برای نشر، تبیین و اجرای حقوق شهروندی به‌کار می‌گیرد و امیدوارم همه دستگاه‌ها در اجرای آن همکاری کنند و در این زمینه در دنیا نمونه باشیم.

روحانی در ادامه با اشاره به سخنی از پیامبر گرامی اسلام(ص) مبنی بر این‌که اهانت به یک نفر مؤمن و مسلمان، اعلان جنگ با خدا محسوب می‌شود، گفت: نکند زمانی در برخی از رسانه‌ها و فضاهای حقیقی و مجازی، عده‌ای مرتباً در حال اعلان جنگ با خدا باشند؟

دفاع از حرمت شهروندان از وظایف مهم دولت است

رییس‌جمهور تصریح‌کرد: یکی از وظایف مهم دولت این است که بتواند از حرمت، احترام و جایگاه مردم، صیانت کند. باید حقوق همه شهروندان، مذاهب و اقوام ایرانی محترم شمرده شود و نباید به هیچ قومیت و مذهب و دین رسمی که در قانون اساسی به آن تصریح شده است، توهین شود.

وی لزوم احترام به حقوق همه مردم و به‌ویژه بانوان را مورد تأکید قرارداد و گفت: باید در فرصت‌های اجتماعی مختلف از ظرفیت بانوان استفاده شود.

 

رییس‌جمهور با تأکید بر اهمیت حفظ محیط‌زیست و لزوم توجه به آن، گفت: اگر زمانی محیط‌زیست جزو مستحبات بود، امروز از واجبات و در برخی موارد اوجب واجبات است، لذا باید در همه طرح‌ها و پروژه‌ها مسایل زیست‌محیطی مورد توجه جدی قرار بگیرد و با توجه به اقداماتی که در زمینه سلامت انجام داده، چنان‌چه دو مقوله محیط‌زیست و سلامت در کنار یکدیگر قرار بگیرند، می‌تواند آثار مفیدی برای مردم داشته باشد.