مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور آزادراه اصفهان-شیراز تا پایان سال افتتاح میشود مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، اعلام کرد: براساس توافقات و هماهنگیهای صورت با تأمین به موقع اعتبار و قیر مورد نیاز، آزادراه اصفهان –شیراز تا پایان امسال یا نهایتاً ابتدای سال آینده به بهرهبرداری برسد. به گزارش […]
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور
آزادراه اصفهان-شیراز تا پایان سال افتتاح میشود
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، اعلام کرد: براساس توافقات و هماهنگیهای صورت با تأمین به موقع اعتبار و قیر مورد نیاز، آزادراه اصفهان –شیراز تا پایان امسال یا نهایتاً ابتدای سال آینده به بهرهبرداری برسد. به گزارش مناقصهمزایده، خیرا… خادمی؛ اظهار کرد: در پی سفر رئیسجمهور مقرر شد تا روند تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان که به عنوان یکی از بزرگترین پروژههای عمرانی کشور است، تسریع شود. در همین راستا برنامهریزیهای لازم صورت گرفت تا با تأمین سرمایه ۱۸۰۰ میلیارد تومانی مورد نیاز از سوی دولت و صندوق بازنشستگی وزارت دفاع به عنوان سرمایهگذار، بتوانیم آن را در زمان منطقی به اتمام برسانیم. وی افزود: طول آزادراه شیراز-اصفهان ۲۲۵ کیلومتر بوده و عملاً با احداث آن فاصله این دو استان حدود ۱۳۰ کیلومتر معادل بیش از دو ساعت کوتاه میشود و تأثیر زیادی در ترددهای بین استانی به ویژه سفرهای مردم از مناطق جنوبی کشور مانند هرمزگان به مرکز میگذارد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، ادامه داد: یکی از مهمترین و بزرگترین آزادراههای در حال ساخت کشور محور شیراز-اصفهان است و هماکنون کارهای زیرسازی آن انجام شده و یک لایه آسفالت این آزادراه نیز کاملاً به اتمام رسیده است. لایه دوم آن و مسائل ایمنیاش باقی مانده و این محور آزادراهی پیشرفت بیش از ۹۴ درصدی دارد. خادمی؛ با اشاره به اینکه با توجه به پیشرفت فیزیکی امیدواریم بتوانیم با تأمین مالی به موقع تا پایان سال یا اوایل سال ۱۴۰۱ این محور آزادراهی را به اتمام برسانیم، گفت: برای تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان حدود ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم و برای بهرهبرداری اولیه این میزان نیاز به ۱۲۰۰ میلیارد تومان میرسد که ۵۰۰ میلیارد تومان را باید دولت بپردازد و ۷۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز سهم سرمایهگذار یعنی سندوق بازنشستگی وزارت دفاع است.
پیشرفت ۳۰ درصدی قطعه گرمسار- سمنان آزادراه حرم تا حرم
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه، همچنین با اشاره به ساخت محور گرمسار-سمنان از آزادراه حرم تا حرم، گفت هفته گذشته ۱۰ کیلومتر باند دوم محور فیروزکوهـسمنان با حضور وزیر راهوشهرسازی به بهرهبرداری رسید. بخشی از ترافیک جنوب کشور به ویژه از سمت یزد از این محور عبور میکند و از طریق فیروزکوه به شمال کشور امتداد دارد. وی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با بیان اینکه عملیات اجرایی ۲۷ کیلومتر این محور آغاز شده است، افزود: آزادراه حرم تا حرم از قم به گرمسار میآید و از آنجا به سمت سمنان ادامه مییابد. از استان سمنان هم به مشهد مقدس امتداد مییابد که فاز به فاز براساس ضرورت در حال ساخت آن هستیم. وی با یادآوری اینکه محور قم-گرمسار در آزادراه حرم تا حرم چند سال قبل به بهرهبرداری رسید که یکی از بهترین آزادراههای ایران است، تصریح کرد: این محور تردد به سمت تهران را قطع کرده و به عنوان کنارگذر شرقی تهران عمل میکند. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، با تأکید بر اینکه آزادراه حرم تا حرم یکی از اقتصادیترین آزادراههای کشور است، گفت: برای ادامه این آزادراه از گرمسار به سمت سمنان به طول ۱۱۴ کیلومتر قرارداد داریم و سرمایهگذار آن قرار سازندگی خاتمالانبیاء(ص) است. خادمی؛ با اشاره به اینکه این محور نیز در سه قطعه در حال ساخت است، اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی این محور بیش از ۳۰ درصد است و با توجه به اینکه این پروژه تونل و پلهای بزرگ ندارد در صورت تأمین منابع مالی میتوان به عملیات اجرایی سرعت داد. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور تأکید کرد: قرار شد در محدوده ۶۰ کیلومتری قطعه۲ به بهرهبرداری برسد و در مرحله دوم نیز تا گرمسار به طول ۲۰ درصد نیز به اتمام برسد تا بتوانیم این محدوده از آزادراه حرم تا حرم را تا دو سال را به بهرهبرداری برسانیم. وی با بیان اینکه برای ساخت ۱۱۴ کیلومتر از گرمسار به سمنان در زمان حاضر به حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان منابع مالی نیاز داریم؛ از این مبلغ ۳۰ درصد را دولت و ۷۰ درصد را قرارگاه خاتم تأمین میکند. خادمی؛ در عین حال، گفت: از کنار این آزادراه یک محور چهارخطه داریم که از تهران به مشهد امتداد دارد، در جاهایی که اولویتدار است آزادراه را زودتر به بهرهبرداری میرسانیم. وی با بیان اینکه هماکنون در حال تأمین قیر از طریق مصوبه مجلس هستیم، اعلام کرد: طی ماههای گذشته تأمین قیر قدری طولانی شد چرا که اختلافاتی درباره نحوه تحویل از سوی وزارت نفت به وجود آمد و قیمت آن نیز از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بیش از ۱۳ میلیون تومان بهازای هر تن رسیده است. امیدواریم هر چه سریعتر این کار انجام شود تا پروژههای عمرانی کشور را بتوانیم به سرعت انجام دهیم. البته به دلیل سرمای هوا ممکن است قدری با تأخیر و کُندی این پروژه مواجه شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.