مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک هزینه احداث هر کیلومتر آزادراه ۴۰ میلیارد تومان است گروه راهوشهرسازی -مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفت: هزینه ساخت هر یک کیلومتر آزادراه در دشت به ۴۰ میلیارد تومان رسیده که افزایش قیمت قیر در آن مؤثر بوده است. به گزارش مناقصهمزایده، مجید کیانپور؛ با […]
مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک
هزینه احداث هر کیلومتر آزادراه ۴۰ میلیارد تومان است
گروه راهوشهرسازی -مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، گفت: هزینه ساخت هر یک کیلومتر آزادراه در دشت به ۴۰ میلیارد تومان رسیده که افزایش قیمت قیر در آن مؤثر بوده است. به گزارش مناقصهمزایده، مجید کیانپور؛ با اشاره به افزایش قیمت قیر، گفت: در حالحاضر هزینه ساخت هر کیلومتر آزادراه در دشت به ۴۰ میلیارد تومان رسیده است. این در حالی است که نگهداری راهها برای وزارت راهوشهرسازی در اولویت قرار دارد که مصرف قیر در آنها بالاست. وی افزود: سال گذشته ۷۳ هزار کیلومتر پیمایش در شریانهای اصلی کشور رخ داد که با بررسیهای انجام شده، ۵۰ درصد این مسیرها از وضع مطلوب روسازی آسفالت برخوردارند و ۵۰ درصد نیازمند عملیات پیشگیرانه برای نگهداری راهها هستند. به گفته مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، ۳۵ هزار کیلومتر از راههای کشور نیازمند روسازی و نگهداری اضطراری هستند. کیانپور؛ با بیان اینکه در سال ۹۶ قیمت هر تُن قیر کمتر از ۹۰۰ هزار تومان بود، گفت: در حالحاضر قیمت هر تُن قیر بین ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان است. مجلس میگوید؛ قیر رایگان به موقع به پروژههای عمرانی داده شود در حالیکه مشکل جامعه مهندسی، شرکت راهسازی و دستگاههای عمرانی مانند سازمان راهداری و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل این است که قیر رایگان دیر به آنها داده میشود و تاکنون قیر رایگان به این دستگاهها واگذار نشده است. وی تأکید کرد: قیر باید در فصل مناسب راهسازی داده شود. در حالحاضر فرصت مناسبی برای عرضه قیر نیست. به آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک میگویند؛ برای نمونهبرداری کیفیت قیر در کارگاه عمرانی حاضر باش ولی فصل سرما زمان مناسبی برای بررسی کیفیت قیر نیست. مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، اظهار کرد: براساس مصوبه وزارت راهوشهرسازی، باید در همه پروژههای راهسازی شاخص IRI در آنها لحاظ شده باشد و بدون داشتن این فاکتور، پروژه نباید از پیمانکار تحویل گرفته شود. کیانپور؛ گفت: در حالحاضر روی کنترل کیفیت راهسازی کار میکنیم اما زمان آن رسیده که از روشهای بهینه در هنگام ساخت بهره ببریم تا دچار اُفت کیفیت جاده و راهها نشویم و نیازی به درزگیری راهها بلافاصله بعد از ساخت نباشد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.