رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس شورایاسلامی، در حاشیه بازدید از گروه خودروسازی سایپا و بررسی روندی که این مجموعه در تولید و طراحی خودرو طی میکند، اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا در دوران تحریم، سعی و تلاش خود را کرد که در جهت بیاثر کردن تحریمها گام بردارد. به گزارش […]
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس شورایاسلامی، در حاشیه بازدید از گروه خودروسازی سایپا و بررسی روندی که این مجموعه در تولید و طراحی خودرو طی میکند، اظهار داشت: گروه خودروسازی سایپا در دوران تحریم، سعی و تلاش خود را کرد که در جهت بیاثر کردن تحریمها گام بردارد. به گزارش مناقصهمزایده، علیاکبر کریمی؛ درباره وضعیت صنعت خودرو و تأثیری که تحریم بر این بخش گذاشته است، تصریح کرد: یک واقعیت خوب و مطلوب در صنعت خودرو پدیدار شده و آن این است که خودروسازان طی دو الی سه سال اخیر توانستهاند از فرصت تحریم بهرهگیری کنند و در راستای ارتقاء و مقاومسازی این صنعت و بهبود تولید خودرو، حرکت کنند. رئیس کمیته تحقیق و تفحص از صنعت خودرو در مجلس شورایاسلامی، با بیان اینکه صنعت خودرو از تحریمهای ظالمانه در رنج و تنگناست و این امر سبب شده که خودروسازان نتوانند به تعهدات خود در زمان مناسب عمل کنند، افزود: تولید بخشی از خودروها و قطعات خودرو، وابسته به خارج از کشور است، لذا شرکتهای خودروساز و قطعهساز بایستی از تمام توان علمی خود استفاده کنند تا در این حوزه به سمت خودکفایی حرکت کنیم. کریمی؛ اظهار داشت: صنعت خودرو از سال ۹۷ با تحریم بسیار شدیدی مواجه شد و تحریمکنندگان به دنبال این بودند که این صنعت استراتژیک غیرفعال شود؛ از اینرو در اوایل تحریم صنعت خودرو، این بخش با شوک مواجه شد ولی با گذشت زمان شرکتهای خودروسازی توانستند به شرایط پایدار و با ثبات در تولید خودرو دست پیدا کنند. عضو کمیسیون صنایع مجلس شورایاسلامی، با تأکید بر اینکه تلاش خودروسازان برای افزایش تولید خودرو ضروری است، گفت: با وجود آنکه در بخش طراحی و تولید خودرو موفقیتهای حاصل شده است اما همچنان با ظرفیت اسمی صنعت خودرو فاصله داریم، لذا این انتظار وجود دارد که شرکتهای خودروسازی در حوزه یاد شده فعالیت بیشتری کنند. وی با بیان اینکه وزیر صمت در جلسات کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در مورد جهشتولید خودرو صحبت کرده و این اطمینان داده شده که شرکتهای خودروساز تلاش خود را مضاعف کنند، تصریح کرد: امیدواریم شرکتهای خودروساز و قطعهساز در راستای جهشتولید خودرو برنامهریزی عملیاتی داشته باشند. وی درباره اهداف تحقیق و تفحص از صنعت خودرو، خاطرنشان کرد: هیأت تحقیق و تفحص برای پاسخ به ابهامها و سؤالات موجود، اولین بازدید خود را از گروه خودروسازی سایپا انجام داد. عضو کمیسیون صنایع مجلس شورایاسلامی، تصریح کرد: ۱۵ محور در تحقیق و تفحص مدنظر قرار گرفته و از آنجا که بخشی از مباحث در اولین بازدید نیمهتمام باقی ماند، قرار است در نشست تخصصی با مدیریت ارشد گروه سایپا به سایر سؤالات و محورهای باقیمانده، پاسخ داده شود. وی با بیان اینکه در تحقیق و تفحص از صنعت خودرو چند موضوع مدنظر است که بخشی از آن شامل، شفافیت، ارتقای کیفی و بهبود صنعت خودرو، رفع مشکلات صنعت خودرو، مالکیت سهام، قیمتگذاری، نحوه انواع فروشها، تقویت صادرات و حضور در بازارهای خارجی است، گفت: با بررسی موارد عنوان شده، انتظار داریم که صنعت خودرو پویاتر از گذشته و همچنین خودروهای با کیفیت روانه بازار شود تا مردم از صنعت خودروی داخلی رضایت داشته باشند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.