معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، از اتصال سامانه شمارهگذاری خودرو راهور ناجا به سامانه سمیع (سامانه ملی یکپارچه عوارض خودرو) خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، نشست مشترک بررسی آخرین وضعیت معاینه فنی خودروهای سبک در کشور و موضوعات مرتبط با سامانه سیمفا با حضور جمالینژاد؛ معاون عمران و توسعه امور […]
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور، از اتصال سامانه شمارهگذاری خودرو راهور ناجا به سامانه سمیع (سامانه ملی یکپارچه عوارض خودرو) خبر داد. به گزارش مناقصهمزایده، نشست مشترک بررسی آخرین وضعیت معاینه فنی خودروهای سبک در کشور و موضوعات مرتبط با سامانه سیمفا با حضور جمالینژاد؛ معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور و سردارهادیانفر؛ رئیس پلیس راهور ناجا و مدیران ذیربط دو مجموعه به میزبانی اتحادیه سازمانهای حملونقل همگانی کشور تشکیل شد. مهدی جمالینژاد؛ در این خصوص گفت: در این جلسه پس از ارائه گزارش مدیر اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور و تبادلنظر درخصوص موضوعات مطرح در آن و همچنین طرح مباحث تخصصی از سوی دو مجموعه، بر حمایت حداکثری از انجام به موقع معاینه فنی تأکید و مقرر شد که سامانه شمارهگذاری خودرو راهور ناجا به سامانه سمیع (سامانه ملی یکپارچه عوارض خودرو) متصل شود. وی ادامه داد: همچنین مقرر شد اطلاعات خودروها براساس جدول ذیل ماده(۲) آییننامه اجرایی ماده (۸) قانون هوای پاک از سوی پلیس راهور ناجا به سامانه سیمفا (سامانه یکپارچه معاینه فنی خودرو) ارسال شود. جمالینژاد؛ افزود: در این جلسه مصوب شد که پیگیریهای لازم درخصوص ارسال اطلاعات خودروهای فاقد معاینه فنی کماکان به سامانه پلیس ارسال شود. همچنین شهرداریها هم تمامی اطلاعات ثبت شده توسط دوربینهای درونشهری را بهصورت خام مستقیماً به سامانه راهور ناجا، برای اعمال قانون، ارسال میکنند. رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور، در ادامه اظهار کرد: به موجب دیگر مصوبه این جلسه، مقرر شد تمامی شهرداریها تا پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به نصب دوربین ترافیکی جهت ثبت پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی و تخلفات خودرویی اقدام کنند. به گزارش پایگاه اطلاعرسانی وزارت کشور، جمالینژاد همچنین اعلام کرد: در این جلسه مصوب شد اطلاعات خودروی تصادفی جهت ابطال معاینه فنی خودروهای آسیبدیده به سامانه سیمفا ارسال شود. همچنین مرتضی ضامنی؛ در سیوهفتمین مجمع عمومی سالیانه اتحادیه تاکسیرانیهای شهری کشور، افزود: در حوزه نوسازی ناوگان تاکسیرانی همکاری خوبی با ایرانخودرو داریم و امیدواریم با فعال شدن مجموعه ایساکو بتوانیم همکاریها را بیشتر کنیم. وی با اشاره به شرایط بسیار متفاوتی که در ابتدای زمان نوسازی ناوگان تاکسیرانی وجود داشت، گفت: نوسازی ناوگان در ابتدای سال ۹۵ مطرح شد که طرح نوسازی ۹۰ هزار تاکسی در دستور کار قرار گرفت و شرایط در ابتدای طرح با ادامه متفاوت بود، در ابتدای طرح قیمت تاکسی ۲۶ میلیون و اکنون در اواخر طرح با قیمت ۱۵۰ میلیون تومانی روبهرو هستیم که فرآیند نوسازی را بسیار کُند کرده است. ضامنی؛ افزود: امسال یارانه قانون رفع موانع تولید در دو مرحله و به صورت پایلوت توسط وزارت نفت پرداخت شد. مشارکت برخی از شهرها نشان داد که شهرداریها میتوانند کمک کنند تا فرآیند نوسازی سرعت بیشتری بگیرد. امیدواریم در راستای ماده ۸ قانون هوای پاک و با روی کار آمدن دولت جدید نوسازی را سرعت ببخشیم. وی درباره تعویض مخازن گاز تاکسیها نیز، گفت: در بحث تعویض مخزن گاز ناوگان تاکسیرانی که به سن فرسودگی رسیدهاند مصوبهای دریافت کردیم که به صورت رایگان این مخازن تعویض شوند. ضامنی؛ به پایش ناوگان دانشآموزی اشاره کرد و گفت: سامانه پایش ناوگان دانشآموزی تکمیل شد و در بخش امنیت دانشآموز و مباحثی که در حوزه افزایش ایمنی است پس از شیوع کرونا اقدامات به مرحله انجام رسیده و امیدواریم با بازگشایی مدارس هرچه بهتر بتوانیم ارائه خدمت کنیم. مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی کشور، افزود: سامانه مشترک اطلاعات سفر در حوزه تاکسیهای اینترنتی موضوع دیگری بود که به آن پرداخته شد و با ایجاد سامانه سماس تکالیف به مرحله اجراء رسید و منابع درآمدی پایداری برای شهرداریها ایجاد شد. با سامانه سماس امکان پرداخت سوخت به ناوگان تاکسیهای اینترنتی فراهم شد و این گلوگاهی است که مدیریت بیشتر شهرداری را میطلبد. وی با بیان اینکه کرونا باعث شد شیوهها و رویکردهای ما در تاکسیرانی متفاوت شود، گفت: کرونا باعث شد استفاده از سیستمهای الکترونیک و دیجیتال بیشتر شود. ضامنی؛ اعلام کرد: حمایتهایی پس از شیوع کرونا انجام و تسهیلاتی در اختیار رانندگان قرار داده شد و مجدداً صحبت کردیم و امیدواریم این تسهیلات تکرار شود. وی درباره بیمه تأمیناجتماعی رانندگان تاکسی، گفت: بحث بیمه رانندگان را توانستیم به جای مطلوب برسانیم و رایزنیهای بسیاری با کمک مجموعه حملونقل وزارت کشور با تأمیناجتماعی طی دو سال انجام شد و این خبر خوش را اینجا میدهم که پیامک تعداد افراد اولیهای که راننده تاکسی نبودند و باید از سیستم حذف میشدند ارسال شده و بهزودی افراد جدیدی که باید جایگزین شوند، پیامک را دریافت خواهند کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.