حسن کریمیسنجری؛ کارشناس صنعت خودرو، درخصوص طرح جدید وزارت صمت درخصوص بسته قیمتی خودرو، گفت: قیمتگذاری دستوری طبیعتاً غلط است و نتیجه آن زیان انباشتهای است که امروز دامن صنعت خودرو را گرفته است و همین امر سد راه افزایش تولید و تحقیق و توسعه این صنعت شده است و عملاً خودروساز ما را از […]
حسن کریمیسنجری؛ کارشناس صنعت خودرو، درخصوص طرح جدید وزارت صمت درخصوص بسته قیمتی خودرو، گفت: قیمتگذاری دستوری طبیعتاً غلط است و نتیجه آن زیان انباشتهای است که امروز دامن صنعت خودرو را گرفته است و همین امر سد راه افزایش تولید و تحقیق و توسعه این صنعت شده است و عملاً خودروساز ما را از توسعه محصول باز داشته است. به گزارش تسنیم، حسن کریمیسنجری؛ ادامه داد: اصولاً قیمتگذاری دستوری منبعث از اقتصاد دستوری است و این امر باعث شده در چهار سال گذشته تولید دچار مشکل شود، البته وجود تحریمهای ایجاد شده به این امر دامن زد و روشهای گذشته را به زیر سؤوال برد، بنابراین با اصلاح قیمتها میتوان مسیر آینده را ریلگذاری صحیح کرده و در کنار این که خودروسازان از زیان خارج میشوند، تولید خودرو نیز افزایش پیدا کند. این کارشناس صنعت خودرو، ضمن انتقاد از روش فعلی فروش، گفت: ما از اول هم مخالف فروش به صورت کنونی بودیم چرا که این روش به تقاضا دامن زده و محیط کسبوکار را آلوده و نوعی بختآزمایی ایجاد میکند، از طرفی، هم تولیدکننده را با مشکلات عدیدهای روبهرو کرد و هم مصرفکننده واقعی بیشترین ضرر را برده و در آخر هم نارضایتی عمومی به همراه داشت. وی ادامه داد: اینکه قیمت آزاد شود تأثیر مستقیم بر تعداد درخواست خرید خودرو و کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه دارد چرا که مصرفکننده واقعی به خودروساز رجوع خواهد کرد. البته باید به این مهم توجه داشت با توجه به افزایش تعداد متقاضیان در سالهای گذشته که تولید کاهش پیدا کرده است باید در کنار آزادسازی قیمت به سیاست واردات محدود با ایجاد پروتکلهای خاصی توجه ویژهای کرد تا بتوان بازار را مدیریت کرد.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.