برنامه‌ریزی برای حضور افاغنه در مراسم اربعین

برنامه‌ریزی برای حضور افاغنه در مراسم اربعین رییس سازمان حج و زیارت گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای پذیرش اتباع دیگر کشور‌‌ها به وی‍ژه افاغنه در سامانه سماح و حضور آنان در مراسم اربعین حسینی در حال انجام است. به گزارش ایلنا از سازمان حج و زیارت، سعیداوحدی در جلسه کمیته اعزام ستاد اربعین که با حضور نمایندگان […]

برنامه‌ریزی برای حضور افاغنه در مراسم اربعین

رییس سازمان حج و زیارت گفت: برنامه‌ریزی‌هایی برای پذیرش اتباع دیگر کشور‌‌ها به وی‍ژه افاغنه در سامانه سماح و حضور آنان در مراسم اربعین حسینی در حال انجام است.

به گزارش ایلنا از سازمان حج و زیارت، سعیداوحدی در جلسه کمیته اعزام ستاد اربعین که با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف در این سازمان برگزار شد، افزود: با توجه به نابسامانی‌هایی که در اربعین سال گذشته در یک مقطع زمانی در مرز مهران رخ داد، لازم است، تدابیر لازم برای پذیرش این افراد صورت گیرد البته امسال مرز قطعی برای خروج آنان مرز چزابه در نظر گرفته شده است.

وی در خصوص آمار ثبت نام در سامانه سماح تاکنون نیز گفت: اکنون بیش از ۲۶هزار نفر از مشتاقان زیارت اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.

اوحدی خاطرنشان کرد: سال گذشته پذیرش زائران اربعین در سماح ۲۰ روز مانده به اربعین آغاز شد اما امسال با آغاز زودهنگام ثبت‌نام زائران در سماح، مدیریت زمان بهتر از گذشته انجام خواهد گرفت.

وی تلاش تمامی دستگاه‌های کشور برای برگزاری مراسم اربعین را قابل تقدیر خواند و اظهار کرد: این پیش‌بینی منطقی وجود دارد که جمعیت زائران اربعین در سال جاری به دو میلیون نفر برسد که لازم است برای خدمات رسانی به این جمعیت آماده باشیم.

اوحدی با بیان این‌که براساس جدول زمان‌بندی، آغاز صدور روادید برای زائران اربعین در کنسولگری‌های ۴گانه عراق، اول شهریور ماه تعیین شده، افزود: همه ظرفیت‌ها بایستی به‌کار گرفته شود، تا این مهم در زمان خودش به اجرا درآید در غیراین صورت ممکن است برنامه‌ریزی‌های ما دچار مشکل شود.

وی همچنین به شرایط منطقه اشاره کرد و تحولات مثبت اخیر را مدیون جانفشانی‌‌ها و ایثارگری‌های مدافعان حرم دانست و گفت: با توجه به شرایط منطقه به‌طور یقین امسال مردم از زیارت اربعین استقبال بیش‌تری خواهند کرد.

حمید محمدی معاون امور حج و زیارت سازمان حج در این جلسه با بیان این‌که ثبت نام از متقاضیان زیارت اربعین در سامانه سماح از۱۶ مرداد آغاز شده، گفت: با پذیرش زائران اربعین در این سامانه امیدواریم روند ساماندهی زائران بهبود یابد و امسال برآورد‌‌ها نشان می‌دهد که جمعیتی بیش از دو میلیون نفر در حماسه اربعین حضور یابند.

 

معاون امور حج و زیارت ایجاد ارتباط میان سامانه سماح و سامانه سازمان ثبت‌احوال را یکی از نقاط برجسته در توسعه نرم افزار سماح دانست و گفت: با توجه به ایجاد این امکان در سامانه سماح، در ابتدای روند ثبت‌نام، متقاضیان با وارد کردن کدملی به سامانه ثبت احوال وصل شده و اطلاعات صحیح و دقیق فردی آنان از طریق آن سامانه به سماح انتقال داده می‌شود.