سبزپوشی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دیروز (چهارشنبه) با سه هزار و ١٦٧ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ٤١٧ هزار واحدی ایستاد. به گزارش ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۴۶۳ واحد افزایش به ۴۱۳ هزار و ۱۱۵ واحد و شاخص قیمت با ۲۷۵ واحد رشد به ۲۴۶ هزار و ۶۰ واحد رسید. شاخص […]

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات دیروز (چهارشنبه) با سه هزار و ١٦٧ واحد افزایش در ارتفاع یک میلیون و ٤١٧ هزار واحدی ایستاد. به گزارش ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۴۶۳ واحد افزایش به ۴۱۳ هزار و ۱۱۵ واحد و شاخص قیمت با ۲۷۵ واحد رشد به ۲۴۶ هزار و ۶۰ واحد رسید. شاخص بازار اول، دو هزار و ۶۲۷ واحد و شاخص بازار دوم، پنج هزار و ۴۲۳ واحد افزایش را ثبت کردند. در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۹۶۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۸ هزار و ۱۱۴ میلیارد ریال معامله شد. همچنین ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۴۰۳ واحد، سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) با ۵۰۰ واحد، معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با ۴۸۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۱۰ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۷۱ واحد و پتروشیمی نوری (نوری) با ۳۳۰ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشت. در مقابل ایران‌خودرو (خودرو) با ۴۴۷ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۲۱۹ واحد، سایپا (خساپا) با ۱۶۸ واحد، بانک پاسارگاد (وپاسار) با ۱۰۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۶۶ واحد و گروه بهمن (خبهمن) با ۵۴ واحد تأثیر منفی بر شاخص بورس به همراه داشت. بر پایه این گزارش، نماد ایران‌خودرو (خودرو)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا)، پتروشیمی بوعلی‌سینا (بوعلی)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) و سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی (وبانک) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه خودرو هم صدرنشین بر‌ترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۹۹۸ میلیون و ۳۶۵ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از هفت واحد افزایش داشت و به ۱۸ هزار و ۶۹۱ واحد رسید. در این بازار بیش از دو میلیارد و ۸۶۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات فرابورس بیش از ۱۷۸ هزار و ۱۱۴ نوبت بود. صنعتی مینو (غصینو)، تولیدات پتروشیمی قائدبصیر (شبصیر)، بیمه دی (ودی)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر (پارتا) و صنایع پتروشیمی تخت‌جمشید (شجم) با تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند. همچنین بیمه پاسارگاد (بپاس)، آهن و فولاد فدیر ایرانیان (فغدیر)، پویا زرکان آق‌دره (فزر)، بهمن دیزل (خدیزل)، داروسازی دانا (ددانا) و پتروشیمی زاگرس (زاگرس) تأثیر منفی بر این شاخص داشتند.