رشد ۵۰۷۲ واحدی شاخص بورس تهران

رشد ۵۰۷۲ واحدی شاخص بورس تهران شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران دیروز(چهارشنبه) هم سبز بود و در نهایت با رشد ۵۰۷۲ واحد روبه‌رو شد. به گزارش فارس، بورس اوراق بهادار تهران در پی بسته پیشنهاد‌ی ۱۰‌گانه سازمان بورس و تصویب آن در دولت روند روبه رشد به خود گرفته، به‌گونه‌ای که باز هم با […]

رشد ۵۰۷۲ واحدی شاخص بورس تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران دیروز(چهارشنبه) هم سبز بود و در نهایت با رشد ۵۰۷۲ واحد روبه‌رو شد. به گزارش فارس، بورس اوراق بهادار تهران در پی بسته پیشنهاد‌ی ۱۰‌گانه سازمان بورس و تصویب آن در دولت روند روبه رشد به خود گرفته، به‌گونه‌ای که باز هم با افزایش ۵۰۷۲ واحد به رقم یک‌میلیون و ۲۰۷ هزار و۷۰۲ واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن ۲۰۸ واحد کاهش یافته و به رقم ۴۲۷ هزار و ۲۵۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از چهارمیلیون و ۸۳۲ هزار میلیاردتومان رسید. معامله‌گران در بورس تهران بیش از ۶٫۴ میلیاردتومان سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قابل ۴۷۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴۴۰۴ میلیاردتومان دادوستد کردند. ارزش معاملات در فرابورس ایران هم بیش از ۱۰۱۱ میلیاردتومان بوده است که در مجموع معامله‌گران در دو بازار بورس و فرابورس بیش از ۵۴۱۵ میلیاردتومان دادوستد کردند. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی‌ـ‌ارزشی هر کدام ۴۲صدم درصد رشد کردند. همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن هر کدام ۵صدم درصد کاهش یافت. شاخص آزاد شناور ۴۶صدم درصد رشد کرد. شاخص بازار اول بورس ۶۴ صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس ۱۴صدم درصد رشد کرد. نمادهای شاخص ساز به ترتیب شامل بانک ملت، پتروشیمی‌ خلیج‌فارس، ملی مس ایران، بانک پاسارگاد، بانک تجارت، فولادمبارکه و بانک صادرات بوده‌اند. یعنی امروز نمادهای بانکی بیشترین اثر تقویتی بر شاخص بورس را داشته‌اند. نمادهای پرتراکنش در بورس تهران شامل سایپا، ایران خودرو، ملی مس ایران، پالایش نفت اصفهان، دارویی برکت، گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و بانک ملت بوده‌اند.

رشد شاخص فرابورس

در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات ۲۳ واحد رشد کرده و به رقم ۱۷هزار ۶۶۰ واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران بیش از یک‌میلیون و ۱۹۶ هزار میلیاردتومان رسید. یعنی ارزش روز شرکت‌های بورسی و فرابورسی روی هم رفته به شش‌میلیون میلیاردتومان یا معادل ۶۲۰ میلیارددلار رسیده است. معامله‌گران بیش از ۸۴۲ میلیون سهام، حق‌تقدم در قالب ۹۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۰۱۱ میلیاردتومان دادوستد کردند. نمادهای آریاساسول، هلدینگ معدنی خاورمیانه، صباتأمین و توسعه مالی مهرآیندگان و سرمایه‌گذاری کرمان بیشترین اثر مثبت و سنگ‌آهن گهرزمین و مدیریت انرژی امید تابان‌هور بیشترین اثر منفی را روی شاخص فرابورس داشته‌اند.

———=