شاخص بورس منفی شد

شاخص کل در بازار بورس دیروز(سه‌شنبه) هشت‌هزار و ۴۰۱ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک‌میلیون و ۳۱۴ هزار واحد رسید. به گزارش ایرنا، برپایه معاملات در این روز بیش از شش میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال دادوستد شد. […]

شاخص کل در بازار بورس دیروز(سه‌شنبه) هشت‌هزار و ۴۰۱ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک‌میلیون و ۳۱۴ هزار واحد رسید. به گزارش ایرنا، برپایه معاملات در این روز بیش از شش میلیارد و ۲۹۰ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۵ هزار و ۴۱۱ میلیارد ریال دادوستد شد. همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با شش‌هزار و ۱۴۲ واحد کاهش به ۳۹۷ هزار و ۹۱۰ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با سه هزار و ۸۸۴ واحد رشد به ۲۵۱ هزار و ۶۵۷ واحد رسید. شاخص بازار اول دو هزار و ۶۱۱ واحد و شاخص بازار دوم ۲۸ هزار و ۴۳ واحد کاهش داشتند. علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد معدنی و صنعتی گل‌گهر (کگل) با دو هزار و ۳۰۰ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۵۶۲ واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۲۱۰ واحد، توسعه معادن و فلزات (ومعادن) با ۹۴۵ واحد، پتروشیمی‌نوری (نوری) با ۶۲۷ واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با ۴۸۵ واحد و پتروشیمی‌فناوران (شفن) با ۳۱۱ واحد تأثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند. در مقابل فولادمبارکه اصفهان (فولاد) با یک هزار و ۷۹۲ واحد، سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با یک هزار و ۷۰۳ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با یک هزار و ۲۶۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۱۵۶ واحد، نفت و گاز پتروشیمی‌تأمین (تاپیکو) با یک هزار و ۷۷ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۹۳۱ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۵۴۳ واحد، بانک صادرات ایران (وبصادر) با ۵۱۵ واحد، صنایع پتروشیمی‌ خلیج‌فارس (فارس) با ۴۹۱ واحد تأثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند. بر پایه این گزارش، نماد سپید ماکیان (سپید)،‌ شرکت سرمایه‌گذاری تأمین‌اجتماعی (شستا)، گروه دارویی برکت (برکت)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، پتروشیمی ‌بوعلی‌سینا (بوعلی) و فولادمبارکه اصفهان (فولاد) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند. گروه کانه فلزی هم در معاملات صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۵۷ میلیون و ۶۹۲ هزار برگه سهم به ارزش شش هزار و ۱۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از۴۸ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۲۱۹ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار دو میلیارد و ۲۰۸ میلیون برگه سهم به ارزش ۹۱ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال دادوستد شد. نماد سنگ‌آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، سهامی ‌ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)،‌ پتروشیمی‌ زاگرس (زاگرس)، نفت ایرانول (شرانل)،‌ پالایش نفت لاوان (شاوان) و گروه توسعه ملی مهر آیندگان (ومهان) تأثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند. همچنین فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، صنعتی مینو (غصینو)، تدبیرگران فارس و خوزستان (سدبیر)، صنعتی دوده فام (شصدف)، پتروشیمی‌مارون (مارون)، مدیریت انرژی امبد تابان هور (وهور)، شرکت سرمایه‌گذاری صباتأمین (صبا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان) و صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا) تأثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.