نائبرئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، گفت: توان مورد نیاز برای ناوگان قطار و ایستگاههای وابسته در مترو از انرژی برق میباشد و انرژیهای فسیلی در مترو بسیار ناچیز بهکار گرفته میشود. بهینهسازی مصرف انرژی و منابع طبیعی همواره در دستور کار شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه بوده است. […]
نائبرئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، گفت: توان مورد نیاز برای ناوگان قطار و ایستگاههای وابسته در مترو از انرژی برق میباشد و انرژیهای فسیلی در مترو بسیار ناچیز بهکار گرفته میشود. بهینهسازی مصرف انرژی و منابع طبیعی همواره در دستور کار شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه بوده است. به گزارش مناقصهمزایده به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بینالملل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، علی عبدا…پور؛ با اشاره به اینکه مترو یکی از مشتریان اصلی مصرف برق است و حدود ۹۴ درصد برق مصرفی آن نیز صرف حرکت قطارها میشود، افزود: علیرغم اینکه همواره در دستور کار مترو بهینهسازی مصرف انرژی و منابع طبیعی بوده است، ولی مترو در شرایط شیوع ویروس کرونا با کمترین سرفاصله حرکتی ممکن و حداکثر ناوگان برای جابهجایی مسافران اقدام کرده است. وی با بیان اینکه افزایش مصرف برق در فصل گرما و استفاده از وسایل سرمایشی، دغدغه گذر از فصل تابستان بدون خاموشی را باز هم پُررنگ کرده، گفت: جهت بررسی و کنترل مصارف انرژی برای ساختمانهای اداری شرکت بهرهبرداری مترو و ایستگاههای خطوط با توجه به شرایط، به نحوی مدیریت میشود که از کارکرد بیرویه تجهیزات سرمایشی جلوگیری به عمل آید و همکارانم نسبت به کارکرد سامانه تهویه، زمانبندی و بهرهبرداری آن نظارت میکنند تا بیشترین صرفهجویی انرژی را شاهد باشیم. مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، افزود: مسؤولین ایستگاه و سایر متولیان امر با بازدیدهای دورهای و ایجاد فرهنگسازی مناسب نسبت به صرفهجویی انرژی در ایستگاهها اقدام کردهاند، به نحوی که با رعایت جنبههای ایمنی از خاموش بودن روشنایی زیر سکوها، اتاقهای فنی، هواسازها، نیمتونلها و… در زمانهایی که فعالیتی در این اماکن انجام نمیشود، اطمینان حاصل کنند. عبدا…پور؛ تصریح کرد: تنظیم ترموستات کولرهای گازی بر روی ۲۵درجه، خاموش نمودن تمامی وسایل برقی در ساعات غیراداری، ایجاد آگاهی و آموزش و نیز نصب دستورالعملهای مناسب درخصوص مدیریت مصرف برق جهت صرفهجویی و کنترل مصارف انرژی در ساختمانهای اداری از دیگر اقدامات انجام شده است. وی گفت: مقرر گردید در ایستگاههای کمتردد و سایر ایستگاهها در ساعات خلوت، پلههای برقی قدیمی نیز مشابه پلههای برقی نسل جدید با مد صرفهجویی انرژی به کار گرفته شوند. ضمن اینکه در ساعات خلوت ایستگاهها، پلههای برقی موازی با رعایت تکریم مسافران خاموش میشوند. مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه، در ادامه گفت: با توجه به داشتن چهار پایانه روزمینی و بخشهایی از ایستگاهها و ساختمانهای اداری که امکان استفاده از نور خورشید و استفاده از این انرژی خدادادی بوده است و استفاده از این نوع انرژی ادامهدار خواهد بود. عبدا…پور؛ خاطرنشان کرد: همکارانم در پایانهها و تعمیرگاهها، ایستگاهها و در تمامی فضاهای شرکت و تجهیزات از منظر صرفهجویی انرژی با رعایت تمامی مسائل فنی، بهرهبرداری و ایمنی، بازنگری و همگام با سایر ارگانها و مردم در صرفهجویی برق و مهمتر از آن حفظ محیطزیست اقدام کرده و این رویه نیز با توسعه تکنولوژی ادامه خواهد داشت.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.