ارزش تجارت الکترونیکی کشور به ۵ هزار و ۶۰۷ هزار میلیارد ریال رسید

در نیمه نخست ۱۴۰۰ ارزش تجارت الکترونیکی کشور به ۵ هزار و ۶۰۷ هزار میلیارد ریال رسید رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت: ارزش تجارت الکترونیکی کشور در نیمه نخست ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۶۰۷ هزار میلیارد ریال رسید. به گزارش ایرنا، علی رهبری؛ در نشست خبری که (دوشنبه هفته جاری) به مناسبت یک […]

در نیمه نخست ۱۴۰۰

ارزش تجارت الکترونیکی کشور به ۵ هزار و ۶۰۷ هزار میلیارد ریال رسید

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، گفت: ارزش تجارت الکترونیکی کشور در نیمه نخست ۱۴۰۰ به پنج هزار و ۶۰۷ هزار میلیارد ریال رسید. به گزارش ایرنا، علی رهبری؛ در نشست خبری که (دوشنبه هفته جاری) به مناسبت یک سالگی رتبه‌بندی کسب‌وکارهای اینترنتی برگزار شد، افزود: براساس آخرین آمار، ارزش مالی تجارت الکترونیکی در نیمه نخست امسال به پنج هزار و ۶۰۷ هزار میلیارد ریال و تعداد معاملات تجارت الکترونیکی نیز به عدد یک میلیارد و ۸۹۴ میلیون و ۳۶ هزار و ۴۹۶ رسید. رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی اضافه کرد: همچنین تاکنون ۱۶ هزار و ۳۸۹ اینماد (نماد الکترونیکی) از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی به کسب‌وکار‌ها اعطاء شده است. وی ادامه داد: سال گذشته موضوع رتبه‌بندی کسب‌وکار‌ها با یک اپراتور آغاز شد. اکنون اگر فروشگاهی درخواست رتبه‌بندی داشته باشد، تن‌ها با چند کلیک می‌تواند درخواست خود را مطرح کند. رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، افزود: فاز نخست رتبه‌بندی کسب‌وکار‌ها از دی‌ماه ۱۳۹۸ آغاز شد. پس از حدود یک ماه، نسخه شاخص‌های رتبه‌بندی منتشر و پس از آن فرایند طراحی این آغاز شد. تیرماه ۱۴۰۰ ارزیابی سطح پیشرفته در رتبه‌بندی آغاز شد. امکانات و توانمندی، سوابق عملکردی و شاخص‌های مالی از جمله شاخص‌هایی هستند که برای رتبه‌بندی کسب‌وکارها، مدنظر قرار می‌گیرد. رهبری؛ اشاره کرد: تاکنون ۲۲۲ کسب‌وکار درخواست رتبه‌بندی داشتند که از بین آن‌ها پنج کسب‌وکار پنج ستاره، ۳۰ کسب‌وکار چهار ستاره، ۸۷ کسب‌وکار سه ستاره، ۶۲ کسب وکار دو ستاره و ۹ کسب‌وکار یک ستاره دریافت کرده‌اند. یکی از اهداف مهم رتبه‌بندی کسب‌وکار‌ها این است که به آن‌‌ها کمک کند تا نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و برای رفع یا تقویت آن برنامه‌ریزی کنند. وی تأکید کرد: بیش‌ترین عاملی که باعث نارضایتی خریداران اینترنتی شده، هزینه ارسال، پشتیبانی، زمان ارسال و مدل بسته‌بندی است. در مقابل کسب‌وکار‌ها در طراحی وب‌سایت بهترین عملکرد را داشته‌اند. وقت آن است که در برنامه‌ریزی، کسب وکار‌ها تمرکز بیشتر را داشته باشند و تلاش کنند بخش لجستیک را بهبود ببخشند.