حال کسب‌وکارهای اینترنتی روبه بهبود است…

مدیرعامل شرکت ملی پست حال کسب‌وکارهای اینترنتی روبه بهبود است… مدیر عامل شرکت ملی پست ایران، با اشاره به اینکه بسیاری از کسب‌وکار‌ها به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کرده‌اند، از افزایش درآمد و ترافیک پست در آبان‌ماه سال‌جاری خبر داد. به گزارش ایسنا، محمود لیائی؛ معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، با اشاره […]

مدیرعامل شرکت ملی پست

حال کسب‌وکارهای اینترنتی روبه بهبود است…

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران، با اشاره به اینکه بسیاری از کسب‌وکار‌ها به پلتفرم‌های داخلی مهاجرت کرده‌اند، از افزایش درآمد و ترافیک پست در آبان‌ماه سال‌جاری خبر داد. به گزارش ایسنا، محمود لیائی؛ معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست ایران، با اشاره به مهاجرت کسب‌وکار‌ها از پلتفرم‌های خارجی به پلتفرم‌های بومی، اظهار کرد: براساس قراردادهایی که پست با پلتفرم‌های داخلی برای جابجایی مرسولات آنان دارد، به‌طور متوسط بیش از ۳۰ درصد افزایش ترافیک داشته‌اند. وی با اشاره به کاهش درآمد و ترافیک پست در مهرماه گذشته بعد از محدودیت‌های اعمال شده برای برخی پلتفرم‌های خارجی، از افزایش درآمد و ترافیک این شرکت در آبان ماه نسبت به مهرماه خبر داد و افزود: درآمد شرکت ملی پست و ترافیک مرسولات در آبان ماه نسبت به مهر ماه سال‌جاری به ترتیب ۲۷ و ۱۶ درصد افزایش داشته است. مدیر عامل شرکت ملی پست، با اشاره به اینکه بخشی زیادی از لجستیک و جابه‌جایی کالاهای فروخته شده توسط کسب‌وکارهای اینترنتی از طریق پست انجام می‌شود، وضعیت ترافیک و درآمد پست را شاخص مناسبی برای نشان دادن وضعیت کسب‌وکارهای اینترنتی دانست و گفت: افزایش ترافیک مرسولات و همچنین درآمد شرکت پست در یک ماه گذشته نشان می‌دهد که حال کسب‌وکارهای اینترنتی روبه بهبود است. طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، لیائی؛ با اشاره به جابه‌جایی ۲۵۶ میلیون مرسوله توسط پست در سال گذشته، تصریح کرد: در سال‌جاری پیش‌بینی کرده‌ایم که بتوانیم ۳۰۰ میلیون مرسوله را جابه‌جا کنیم. گفتنی است؛ آیین‌نامه حمایت از کسب‌وکارهای اینترنتی ۱۰ مهر ماه توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد. این آیین‌نامه که ۱۴ ماده دارد ۳۰ نوع حمایت دولتی از کسب‌وکار‌ها و پلتفرم‌های داخلی را شامل می‌شود که می‌توان به ارایه خدمات پستی اشاره کرد. در این آیین‌نامه تأکید شده تخفیفی در حوزه خدمات پستی ارایه شود که کاربران کسب‌وکارهای دیجیتال می‌توانند از آن استفاده کنند.