حذف ۶ هزار مطلب ممنوعه؛ شرط ادامه حیات گوگل در روسیه!

حذف ۶ هزار مطلب ممنوعه؛ شرط ادامه حیات گوگل در روسیه! یک مقام برجسته مجلس روسیه اعلام کرد که شرکت آمریکایی «گوگل» در صورتی می‌تواند به فعالیت قانونی خود در این کشور ادامه دهد که ۶۰۰۰ محتوای ممنوعه را از بستر «یوتیوب» حذف کند و همچنین تعدادی از مطالب رسانه‌های جمعی روسیه را رفع انسداد […]

حذف ۶ هزار مطلب ممنوعه؛ شرط ادامه حیات گوگل در روسیه!

یک مقام برجسته مجلس روسیه اعلام کرد که شرکت آمریکایی «گوگل» در صورتی می‌تواند به فعالیت قانونی خود در این کشور ادامه دهد که ۶۰۰۰ محتوای ممنوعه را از بستر «یوتیوب» حذف کند و همچنین تعدادی از مطالب رسانه‌های جمعی روسیه را رفع انسداد کند. به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، الکسی پوشکوف، رئیس کمیسیون سیاست اطلاعات و همکاری با رسانه‌ها در مجلس روسیه روز جمعه به تاس گفت شرکت آمریکایی گوگل Google باید ۶۰۰۰ محتوای ممنوعه را از بستر یوتیوب YouTube حذف کند و همچنین تعدادی از مطالب رسانه‌های جمعی روسیه را رفع انسداد کند تا بتواند به فعالیت قانونی خود در این کشور ادامه دهد. پیش از این، واسیلی پیسکاریوف، رئیس کمیسیون تحقیقات درباره مداخله خارجی در دومای روسیه گفته بود که مقامات گوگل روز جمعه گذشته در یک کنفرانس ویدیویی تأکید کردند که آماده ادامه فعالیت در فضای قانونی روسیه هستند و تمام محتواهای موجود که با قوانین روسیه تناقض دارند را در آینده نزدیک حذف خواهند کرد. پوشکوف؛ گفت: چندین اقدام اتخاذ شده برای رعایت الزامات ناظر ارتباطات روسیه که مقامات گوگل در جلسه کمیسیون دخالت‌های خارجی دوما به آنها اشاره کردند، در مسیر درستی قرار دارد.

«گوگل» اطلاعات معترضان به قتل «فلوید» را به پلیس داد!

وی افزود: اما اگر (گوگل) واقعاً بخواهد در فضای قانونی روسیه به فعالیت خود ادامه دهد، ابتدا موظف خواهد شد ۲۳ اقدام خود برای سانسور رسانه‌های جمعی روسیه را لغو کند. رفع انسداد فیلم‌های Rzhev و Beslan را می‌توان تنها به‌عنوان اولین اقدام ولی ناکافی قلمداد کرد. این مقام روسیه در ادامه گفت: دوم اینکه، آنها باید ۶۰۰۰ محتوای ممنوعه از جمله ۴۰۰۰ مورد افراط‌گرایی را حذف کنند. همچنین، برخی از مطالب مربوط به پورنوگرافی کودکان، خرید و فروش مواد مخدر، خودکشی و… هنوز در آنجا باقی مانده است. پوشکوف؛ گفت: اکثر اعتراضات ناظران ارتباطات روسیه علیه شرکت گوگل همچنان ادامه دارد. این سناتور تأکید کرد که برخی از مطالب ممنوع از سال ۲۰۱۵ حذف نشدند، «اگرچه مهلت اجباری ۲۴ ساعت است.»