انعقاد ۴ قرارداد شتابدهی در رویدادهای «پیوند» صندوق نوآوری

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، از انعقاد چهار قرارداد شتابدهی در رویدادهای «پیوند» صندوق نوآوری خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی‌صندوق نوآوری و شکوفایی، مصطفی بغدادی؛ در چهارمین رویداد «پیوند» حوزه کتاب و کودک و اولین رویداد تخصصی در حوزه علوم انسانی با محوریت کتاب و کودک که به صورت […]

مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، از انعقاد چهار قرارداد شتابدهی در رویدادهای «پیوند» صندوق نوآوری خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی‌صندوق نوآوری و شکوفایی، مصطفی بغدادی؛ در چهارمین رویداد «پیوند» حوزه کتاب و کودک و اولین رویداد تخصصی در حوزه علوم انسانی با محوریت کتاب و کودک که به صورت مجازی برگزار شد، با بیان اینکه اعطای ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه بذری به دو شتاب‌دهنده به تصویب رسیده است، بیان کرد: هدف از برگزاری این رویداد بهم‌رسانی صاحبان ایده، شتاب‌دهنده‌ها و هسته‌های فناور است که از طریق این رویدادها، صاحبان ایده که نیازمند دریافت خدمات شتابدهی هستند، معرفی می‌شوند. وی رویداد امروز پیوند کتاب و کودک را اولین رویداد تخصصی پیوند در حوزه علوم انسانی دانست و افزود: تاکنون در چهار رویداد پیوند برگزار شده، بیش از ۱۵ جلسه B۲B برگزار شده است که طی آن چهار تیم موفق به عقد قرارداد شتابدهی شده و دو تیم نیز در حال عقد قرارداد هستند. مدیر توسعه اکوسیستم صندوق نوآوری و شکوفایی، تصریح کرد: صندوق نوآوری برای تکمیل این چرخه تسهیلات جدیدی برای تأمین سرمایه‌های بذری شتاب‌دهنده‌ها در نظر گرفته است که در صورتی که شتاب‌دهنده‌ای اقدام به جذب تیم‌های این رویدادها کند، از خدمات سرمایه بذری این صندوق  برخوردار خواهد بود و تاکنون هشت شتاب‌دهنده تقاضای خود را برای دریافت این تسهیلات به صندوق نوآوری ارائه کرده‌اند و دو مصوبه در این زمینه با حجم ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه بذری داشتیم که به شتاب‌دهنده‌ها اختصاص یافته است.

تشریح انتخاب تیم‌های فناور برای رویداد پیوند کتاب و کودک

در ادامه این رویداد نیز علی‌اصغر سعدآبادی؛ رئیس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهید بهشتی، گفت: در سال گذشته ۴۰۰ میلیاردتومان برای انتشارات و کانون‌ها برای ارتقای سرانه کتاب برای هر فرد ایرانی اختصاص یافت اما هنوز این امر محقق نشده است. وی با بیان اینکه مسأله کتاب در مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شهیدبهشتی مطرح شد و اقدام به برگزاری رویدادی در حوزه کتاب و کودک کردیم، بیان کرد: این رویداد به منظور فعالیت استارت‌آپ‌ها در این زمینه بوده است که بر این اساس با انتشار فراخوانی، ۷۸ ایده در این زمینه ثبت شد. سعدآبادی؛ افزود: در غربالگری اولیه تعداد ۲۴ تیم برای راهیابی به مرحله شتابدهی انتخاب شدند و در این مرحله ۱۴ تیم برای ورود به مرحله سوم برگزیده شدند و برای این ۱۴ تیم دوره‌های آموزشی ۴۵ روزه برگزار شد که شش تیم وارد مرحله نهایی شدند و ایده‌های این تیم‌ها به سرمایه‌گذاران ارائه شد.