تعامل کشورهای اسلامی برای تسریع در انتقال فناوری

شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای گروه دی هشت با حمایت معاونت علمی و فناوری بستری ایجاد کرده است تا فرهنگ انتقال فناوری ترویج و فرصت‌های لازم برای توسعه اقتصادی کشورها ایجاد شود. به گزارش سیتنا، شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای گروه دی هشت با حمایت معاونت علمی و فناوری بستری ایجاد کرده است […]

شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای گروه دی هشت با حمایت معاونت علمی و فناوری بستری ایجاد کرده است تا فرهنگ انتقال فناوری ترویج و فرصت‌های لازم برای توسعه اقتصادی کشورها ایجاد شود.

به گزارش سیتنا، شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای گروه دی هشت با حمایت معاونت علمی و فناوری بستری ایجاد کرده است تا فرهنگ انتقال فناوری ترویج و فرصت‌های لازم برای توسعه اقتصادی کشورها ایجاد شود.

بر همین اساس، جایزه انتقال فناوری کشورهای اسلامی عضو دی هشت، توسط این شبکه و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعریف شد تا بهترین قرارداد انتقال فناوری که توسط یکی از کشورهای این گروه منعقد شده باشد، جایزه پنج هزار دلاری اعطا شود.

در قالب این رویداد، بهترین طرح در حوزه انتقال فناوری که در یکی از این هشت کشور به مرحله نهایی برسد یا توسط یکی ار این هشت کشور با یک کشور دیگر اسلامی دیگر به امضا برسد، انتخاب خواهد شد. این پروژه‌ها باید تا پایان سال جاری به امضا رسیده باشند.

این طرح با هدف تشویق و ترغیب کشورهای در حال توسعه به تعاملات فناورانه، کمک به طرح‌های نوآورانه و نیز آشنایی فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری، پژوهشگران و دانشگاهیان با تعاملت فناورانه است.

توسط دبیرخانه شبکه تبادل و انتقال فناوری، قراردادهای شاخص بر اساس معیارهای اختصاصی این حوزه مورد بررسی قرار می‌گیرند و روش‌ دانشی و فناورانه استفاده شده توسط این کشورها برای انتقال فناوری، بررسی می‌شود.

اعلام فراخوان و معرفی طرح برتر در سطح بین‌المللی

فراخوان بین المللی این طرح از آبان ماه سال جاری اطلاع‌رسانی شده است و فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشورها از جمله پارک‌های علم و فناوری، کارخانه‌های نوآوری، مراکز رشد، شتابدهنده‌ها و دانشگاه‌ها تا ۲۹ آبان ماه سال جاری فرصت دارند طرح‌های خود در حوزه انتقال فناوری را در دبیرخانه این شبکه ارائه و ثبت کنند.

پس از پایان مهلت اعلام شده، ارزیابی و بررسی طرح‌های دریافت شده توسط گروهی از متخصصان و فعالان حوزه کارآفرینی و انتقال فناوری بر اساس معیارهای تخصصی، بررسی و طرح برتر معرفی می‌شود.

در جریان رویداد انتخاب برترین طرح انتقال فناوری، سلسله نشست‌ها و رویدادهای تبادل فناورانه میان شرکت‌کنندگان از کشورهای عضو برگزار خواهد شد تا ضمن گسترش میزان و کیفیت این قراردادها، زمینه برای توسعه اشتغال و توسعه کشورها فراهم شود.علاوه بر اعطای جایزه برتر به طرح برگزیده،کشورهای اسلامی در حال توسعه عضو، با این دستاوردها، آشنا شده تا در صورت تمایل، از این ظرفیت استفاده کرده و زمینه رشد و توسعه خود را فراهم کنند.

علاقمندان برای حضور در این رویداد فناورانه تا پایان آبان‌ماه سال جاری فرصت دارند از طریق وب‌سایت جایزه انتقال فناوری آمادگی خود را اعلام کنند.

رویداد جایزه انتقال فناوری ۲۰۲۱ با حمایت پارک فناوری پردیس معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ۲۲ آذرماه سال جاری در محل دبیرخانه سازمان دی هشت در کشور ترکیه میزبان فناوران کشورهای اسلامی است.

———-