سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از ایستادگی قاطعانه کمیسیون متبوع خود در برابر جولان دلالان و تضعیفکنندگان حقوق کامیونداران خبر داد و گفت: احتکارکنندگان کامیونهای کار کرده و اسقاطی نه تنها از این اقدام سودی کسب نخواهند کرد بلکه به شدت متضرر میشوند. به گزارش خانهملت، عبدالجلال ایری؛ گفت: با توجه به مشکلات کامیون داران درخصوص […]
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، از ایستادگی قاطعانه کمیسیون متبوع خود در برابر جولان دلالان و تضعیفکنندگان حقوق کامیونداران خبر داد و گفت: احتکارکنندگان کامیونهای کار کرده و اسقاطی نه تنها از این اقدام سودی کسب نخواهند کرد بلکه به شدت متضرر میشوند. به گزارش خانهملت، عبدالجلال ایری؛ گفت: با توجه به مشکلات کامیون داران درخصوص رسوب کامیونهای وارداتی در گمرکهای کشور و ضرورت اصلاح آیین نامه اجرایی بند ۳ ماده ۳۰ احکام دایمی درخصوص شرط اسقاط یک خودرو برای واردات کامیونهای کارکرده جلسه فوقالعادهای با حضور رئیس و اعضای کمیسیون عمران، رئیس کمیته حملونقل جادهای کمیسیون عمران، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای و تعدادی از کامیونداران برگزار کردیم. وی افزود: در این جلسه مقرر شد، روند اصلاح آییننامه اجرایی اسقاط کامیونهای فرسوده تسریع شده و همچنین مقرر شد اختیارات ویژهای به وزارت راهوشهرسازی برای حل مشکلات این افراد داده شود. این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: برای حل مشکلات کامیونداران پیشنهاد شد، فرصت دوسالهای به کامیونداران و ترخیصکاران برای اسقاط خودرو داده شود تا در این مدت با وسیله نقلیه خود کار کرده و هزینه اسقاط خودرو را تأمین و پرداخت کنند. همچنین مقرر شد وزارت راهوشهرسازی مشکلات موجود را با توجه به اختیارات داده شده به وزیر راه مورد بررسی قرار داده و حل کند. سخنگوی کمیسیون عمران مجلس، اظهار کرد: هدف کمیسیون عمران برای ورود به این موضوع قطع دست دلالانی بوده که از این موقعیت سوءاستفاده کرده و بازار سیاه ایجاد کردند و کامیونهای اسقاطی ۵۰ ساله را که به قیمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان خریداری کردهاند هم اکنون با ایجاد انحصار بیش از یک میلیارد تومان به فروش میرسانند. این نماینده مردم در مجلس، عنوان کرد: کمیسیون عمران مجلس قاطعانه در برابر جولان دلالان و تضعیف حقوق کامیون داران خواهد ایستاد. به نحوی که احتکارکنندگان کامیونهای کار کرده و اسقاطی نهتنها از این اقدام سودی کسب نکنند بلکه به شدت متضرر شوند. مصوبه کمیسیون و افزایش اختیارات به وزارت راه برای حل مشکل اسقاط و حل مشکل کامیونداران در جهت کوچک کردن حلقه انحصار و سودجویی شرکتهای واسطه و دلالان بوده است
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.