حذف دلالان با عملکرد دقیق خودروسازان

حذف دلالان با عملکرد دقیق خودروسازان  نماینده منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی‌گفت: انباشت تقاضا در حوزه خودرو و برهم خوردن تعادل در بازار ناشی از بروز وقفه و یا کاهش فروش خودرو از سوی خودروسازان به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین کاهش تولید بود. لطف‌ا… سیاه‌کلی در گفت‌وگو با خبرخودرو اظهار داشت: محدودیت‌های […]

حذف دلالان با عملکرد دقیق خودروسازان

 نماینده منتخب دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی‌گفت: انباشت تقاضا در حوزه خودرو و برهم خوردن تعادل در بازار ناشی از بروز وقفه و یا کاهش فروش خودرو از سوی خودروسازان به دلیل شیوع ویروس کرونا و همچنین کاهش تولید بود.

لطف‌ا… سیاه‌کلی در گفت‌وگو با خبرخودرو اظهار داشت: محدودیت‌های ایجاد شده در تولید و عرضه خودرو، منجر به عدم تناسب میان عرضه و تقاضا و بروز گرفتاری‌هایی برای صنعت خودرو خواهد شد.

سیاه‌کلی درخصوص تأثیر دلالی بر التهاب بازار خودرو گفت: دلالی قطعاً در بازار خودرو وجود دارد؛ بنابراین می‌بایست خودروسازان با دقت عمل، مانع از ایجاد فاصله میان مصرف‌کننده و تولیدکننده و سوء‌استفاده برخی از این وضعیت شوند.

وی تأکید کرد: نمایندگان مجلس نیز در این خصوص قطعاً نظارت خواهند داشت و در صورت مشاهده و ارائه گزارش، برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

نماینده منتخب مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی‌ درخصوص ادعای خودروسازان مبنی بر اینکه فرمول شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو هزینه آنها را پوشش نمی‌دهد، گفت: به اعتقاد بنده انتظارات خودروسازان بیش از حد معمول است در صورتی که توجه بیشتر به مصرف‌کننده ‌می‌بایست در دستور کار قرار گیرد زیرا برآورد هزینه‌ای که مردم بابت خودروهای داخلی پراخت می‌نمایند، وضعیت منصفانه‌ای را نشان نمی‌دهد.

سیاهکلی گفت: عدد تعیین شده از سوی شورای رقابت به عنوان قیمت خودرو پایین نیست که خودروسازان در صدد اعتراض برآمده‌اند در صورتی که می‌بایست به ارزیابی میزان رضایت مصرف‌کننده از قیمت‌ها پرداخت.

وی درخصوص درخواست قطعه‌سازان از خودروسازان مبنی بر افزایش قیمت قطعه به دلیل افزایش نرخ مواد اولیه و چالش‌های خودروسازان در این زمینه گفت: مظلوم‌ترین بخش خودروسازی داخلی به قطعه‌سازان تعلق دارد زیرا قطعه تولیدی آنها به ارزان‌ترین قیمت از سوی خودروساز خریداری می‌شود و همین امر موجب ورود خسارات فراوان به قطعه‌سازان شده است.

نماینده مردم قزوین در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ‌ادامه داد: اگر خودرو براساس مبلغی که بابت تولید قطعه به قطعه‌سازان پرداخت می‌شود، ساخته شود بسیار ارزان‌تر خواهد بود؛ بنابراین خودروسازان ‌می‌بایست هزینه‌های سربار را کاهش دهند.

سیاهکلی تأکید کرد: قطعه‌سازان به عنوان تولیدکننده، مردمان شریفی هستند که قطعات تولیدی آنها با ارزان‌ترین قیمت و حتی با زیان به دست خودروساز می‌رسد و در این خصوص، قطعه‌سازان محق هستند.

وی درخصوص این موضوع که آیا حقوق مصرف‌کننده در طرح‌‌های جدید پیشفروش خودرو مبنی بر قرعه‌کشی رعایت خواهد شد، گفت: اگر شرایط در نظر گرفته شده به طور کامل با انصاف و عدالت رعایت شود و همچنین فرصت ثبت‌نام به تمامی ‌متقاضیان داده شود، می‌توان امیدوار به رعایت حقوق مصرف‌کننده بود.

سیاهکلی گفت: ثبت‌نام اینترنتی، دسترسی تمامی ‌متقاضیان از سراسر کشور را هموار نموده و در ایجاد شرایط برابر در مقایسه با گذشته، کمک‌رسان است.