معاون فنی شرکتواحد اتوبوسرانی تهران، میگوید: شش سامانه یا توقفگاه در اتوبوسرانی وجود دارد که مشابه این سامانه امکاناتی برای تعمیر اتوبوسها در خود جای داده است؛ اتوبوسها ابتدا در سالن بازسازی قرار میگیرند، قطعات داخلی آنها جدا میشود و طبق چکلیستهای موجود، بررسی و تعویض قطعات و لوازم از دستگیره، صندلی و میلههای داخل […]
معاون فنی شرکتواحد اتوبوسرانی تهران، میگوید: شش سامانه یا توقفگاه در اتوبوسرانی وجود دارد که مشابه این سامانه امکاناتی برای تعمیر اتوبوسها در خود جای داده است؛ اتوبوسها ابتدا در سالن بازسازی قرار میگیرند، قطعات داخلی آنها جدا میشود و طبق چکلیستهای موجود، بررسی و تعویض قطعات و لوازم از دستگیره، صندلی و میلههای داخل اتوبوس گرفته تا گریبکس، لاستیک، موتور و… آغاز میشود. به گزارش مناقصهمزایده، عسگری؛ با بیان اینکه اورهال هر اتوبوس حدود ۳۰ روز به طول میانجامد، میگوید: برای تعمیرات هر بخش، هزینهای برآورد شده که صندوق کارآفرینی امید و سازمان برنامه و بودجه بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان آن را میپردازد. البته ممکن است اورهال یک اتوبوس، یک میلیارد تومان هزینه داشته باشد، اما باقی مبلغ را باید شهرداری بپردازد. عسگری؛ میگوید: بعد از جداسازی قطعات، اتوبوس به کارگاههای مورد نیاز برای تعمیر ارجاع میشود، اما نیازی به جابهجایی قطعات اتوبوسها نیست، زیرا چند شرکت برای تأمین قطعات مورد نیاز طبق سفارش شرکتواحد اتوبوسرانی وجود دارد. البته در موارد معدودی ممکن است قطعهای به دلیل تحریمها بهراحتی تأمین نشود و چهار تا پنج ماه در توقفگاه باقی بماند اما اینطور نیست که فکر کنید همه اتوبوسها در انتظار قطعه هستند و غیرفعال شدهاند. محمود ترفع؛ مدیرعامل شرکتواحد اتوبوسرانی شهر تهران، نیز استفاده از قطعات سالم اتوبوسهای فرسوده برای سایر اتوبوسها را رد میکند و میگوید: دو موضوع تعمیرات جاری و اورهال اتوبوسها فرآیندهای همیشه در حال انجام در شرکتواحد اتوبوسرانی است. بنابراین شایعاتی مبنی بر توقف اتوبوسهای شرکتواحد و استفاده از قطعات آنها برای سایر اتوبوسها را تکذیب میکنم. وی میگوید: لیستهای تأمین قطعات و آگهیهای مناقصه چاپ شده برای تأمین قطعه، گواه این است که شرکتواحد برای تأمین قطعات مورد نیاز اتوبوسها، دائماً در اقدام است؛ جدا از بودجه شهرداری تهران برای نوسازی اتوبوسهای فرسوده، از منابع تبصره۱۸ قانون بودجه کشور برای نخستینبار استفاده کردهایم و لیست تعمیرگاههایمان مورد تأیید سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته است. بعد از بررسیها و انجام تعمیرات لازم، اتوبوسها با رنگ و رویی تازه و نونوار شده، بدون وقفه وارد مدار بهرهبرداری و خدماترسانی به شهروندان میشوند. تداوم روند اورهال اتوبوسها در شرایطی که با تعداد قابلتوجهی اتوبوس فرسوده و بیمهری در انجام تعهدات قانونی دولت مواجه هستیم، امری اجتنابناپذیر و ضروری است و با این شیوه میتوان مدتی دیگر اتوبوسها را برای خدماترسانی به شهروندان حفظ کرد اما مسؤولان مدیریت شهری و دولت که قرار است سکان اداره شهر و کشور را در روزهای پیشرو به دست بگیرند باید این را به یاد داشته باشند که سالهاست نفس اتوبوسهای تهران به شماره افتاده و باید از ابتدای راه چهارسالهای که در پیش دارند، فکری جدی به حال حملونقل عمومیبه ویژه در حوزه اتوبوسرانی داشته باشند تا بیش از این به اوضاع نابهسامان دامن زده نشود و خدمات شایستهای به شهروندان ارائه شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.