مسؤول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا، اعلام کرد: با هماهنگیهای صورت گرفته با بیمهها در تصادفات تا سقف هشت میلیون تومان نیاز به کروکی وجود ندارد و رانندگان بعد از تصادف میتوانند برای دریافت خسارت به بیمه مراجعه کنند. به گزارش مناقصهمزایده، سرهنگ حسین الهینژاد؛ با تأکید بر اینکه افزایش سرعت ریسک تصادفات درون و […]
مسؤول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا، اعلام کرد: با هماهنگیهای صورت گرفته با بیمهها در تصادفات تا سقف هشت میلیون تومان نیاز به کروکی وجود ندارد و رانندگان بعد از تصادف میتوانند برای دریافت خسارت به بیمه مراجعه کنند. به گزارش مناقصهمزایده، سرهنگ حسین الهینژاد؛ با تأکید بر اینکه افزایش سرعت ریسک تصادفات درون و برونشهری را بالا میبرد، گفت: ۳۴ درصد تصادفات در جادهها رخ میدهد و ۷۰ درصد کشتهها در تصادفات جادهای است. وی افزود: در حالحاضر حدود ۴۴ میلیون راننده در کشور داریم و براساس آمار در سالجاری در تصادفات درونشهری کاهش محسوسی وجود داشته است، ولی در تصادفات بیرونشهری با توجه به مدیریت تردد و بحث نیاز جامعه افزایش تصادفات را داشتهایم. الهینژاد؛ در ادامه گفت: با توجه به آمار تصادفات در سال ۸۵ که بهازای یکصد هزار نفر جمعیت ۳۹ تا ۴۰ نفر کشته در روز داشتهایم امروز به دلیل ارتقای فرهنگ جامعه این تعداد به ۳٫۱۸ نفر کشته کاهش یافته است که این مهم بیانگر پیشرفتها در حوزه راهسازی و فهیمتر شدن جامعه است. مسؤول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا، با بیان اینکه همیشه در تصادفات به عامل انسانی اشاره شده و کمتر به مقوله راه توجه شده است گفت: رانندگی در بستری از محیطهای گوناگون انجام میشود و مؤلفههای زیادی در برخورد با راننده وجود دارد و راه باید خود معرف و بخشنده باشد و خود را به راننده معرفی کند. وی خاطر نشان کرد: در بحث تصادفات جادهای بیشترین علل تصادفات عدم توجه به جلو، عدم توجه به حقتقدم، انحراف به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه است. الهینژاد؛ در ادامه سخنانش در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه سامانه نوین تردد شمار که در بسیاری از محورها نصب شده است رفتار عادی رانندگان را نشان میدهد اظهار داشت: ۵۰ درصد تصادفات درونشهری به علت عدم رعایت حقتقدم در تقاطعها رخ میدهد و عدم رعایت حقتقدم در تقاطعها عامل ۲۰ درصد تلفات است. مسؤول اداره تصادفات پلیس راهور ناجا، تصریح کرد: کنترل خودرو، هدایت خودرو و مسیریابی از موارد بسیار مهم در رانندگی میباشد و براساس آمار، علاوه بر عدم رعایت حقتقدم، تغییر مسیر ناگهانی از دلایل مهم تصادفات در معابر درونشهری است. وی در ادامه با تأکید بر لزوم جلوگیری از ترافیک و تصادفات گفت: برابر آییننامه راهور در تصادفات خسارتی که در آن فقط به وسایل نقلیه آسیب وارد شده است باید سریعا اقدام به بر هم زدن صحنه تصادف و بازکردن مسیر و هدایت خودروها به کنار خیابان شود چرا که در غیر اینصورت اعمال قانون و برخورد و جریمه رانندگان خاطی انجام میشود. وی در خاتمه در مورد چرایی شمارهگذاری پراید به عنوان حادثهسازترین خودرو کشور گفت: برابر با قوانین و مقررات تا زمانی که یک خودرو دو تأییده سازمان استاندارد و محیطزیست را اخذ میکند بنابر قانون شمارهگذاری میشود. در مورد خودروی پراید، تصادفات ۱۰ سال اخیر بررسی شد و مکاتباتی با مسؤولین انجام و در نهایت در سال گذشته خط تولید پراید برای همیشه متوقف شد و شمارهگذاری آن دیگر انجام نمیشود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.