استان‌های کشور در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات شرکت می‌کنند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت استان‌های کشور در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات شرکت می‌کنند معاون وزیر صنعت،معدن‌وتجارت گفت: هرکدام از استان‌های کشور یک هفته یا یک دهه مختص خود در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات خواهند داشت. به گزارش مهر، بهمن حسین‌زاده در همایش معرفی نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی و معرفی فرصت‌های پیش‌روی آن برای […]

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

استان‌های کشور در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات شرکت می‌کنند

معاون وزیر صنعت،معدن‌وتجارت گفت: هرکدام از استان‌های کشور یک هفته یا یک دهه مختص خود در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات خواهند داشت.

به گزارش مهر، بهمن حسینزاده در همایش معرفی نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ دبی و معرفی فرصت‌های پیشروی آن برای تجار و فعالان اقتصادی استان قم که در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان قم برگزار شد، اظهار داشت: استان‌های مختلف کشور، باید برای معرفی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های اقتصادی و همچنین توانمندی‌های فرهنگی خود در نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی جدی و مناسبی داشته باشند.

وی برپایی نمایشگاه اکسپو را سومین رویداد مهم جهانی بعد از المپیک و جام‌جهانی فوتبال برشمرد و افزود: بعد از برگزاری این نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ در کشور امارات در سال ۲۰۲۵ در اوزاکای ژاپن برگزار می‌شود.

معاون وزیر صنعت،معدن‌وتجارت افزود: در نمایشگاه امسال دو هزار و ۱۴ متر زمین به کشور ایران اختصاص داده شد و برخلاف جانمایی قبلی که محل غرفه کشورمان نامناسب بود، اما هم‌اکنون در میان دو کشور مکزیک و فرانسه غرفه داریم.

وی گفت: ۱۹۲ کشور در بیش از ۴۳۸ هکتار مساحت در نمایشگاه اکسپو شرکت و پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه عمارت شهرزاد نام دارد و با یک طرح زیبا ساخته می‌شود که مراسم کلنگ‌زنی آن انجام شده است.

حسینزاده اضافه کرد: ۲۰ درصد از پاویون جمهوری اسلامی ایران در حدود ۴۰۰ مترمربع فضای تجاری برای برندهای ایرانی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: ما به دنبال توسعه فرصت‌های تجاری، تسهیل روابط اقتصادی و معرفی فرهنگ غنی و اصیل ایرانی در سطح جهان هستیم.

مدیرعامل شرکت سهامی نمایشگاه‌های بینالمللی جمهوری اسلامی ایران گفت: ستاد ملی و شش کمیته تخصصی برای برپایی هرچه بهتر و باشکوه‌تر پاویون کشور ایران در نمایشگاه اکسپوی ۲۰۲۰ تشکیل شده و این نمایشگاه از ۲۹ مهرماه سال آینده تا ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در امارات برگزار فعالیت خواهد داشت که روزنه بسیار خوبی در شرایط تحریم برای توسعه ارتباط و تعامل با دیگر کشورهاست.

وی گفت: هرکدام از استان‌های کشور یک هفته یا یک دهه مختص خود در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات خواهند داشت.