آغاز عملیات اکتشافی ۵ محدوده معدنی در کهگیلویه‌وبویراحمد در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد آغاز عملیات اکتشافی ۵ محدوده معدنی در کهگیلویه‌وبویراحمد در آینده‌ای نزدیک مدیرعامل تهیه و تولید مواد معدنی ایران، گفت: عملیات حفاری و اکتشاف پنج محدوده معدنی به‌زودی در کهگیلویه‌وبویراحمد آغاز می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، خدایار کریم‌نژاد؛ در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کهگیلویه‌وبویراحمد، […]

مدیرعامل تهیه و تولید مواد معدنی ایران خبر داد

آغاز عملیات اکتشافی ۵ محدوده معدنی در کهگیلویه‌وبویراحمد در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل تهیه و تولید مواد معدنی ایران، گفت: عملیات حفاری و اکتشاف پنج محدوده معدنی به‌زودی در کهگیلویه‌وبویراحمد آغاز می‌شود. به گزارش مناقصه‌مزایده، خدایار کریم‌نژاد؛ در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در کهگیلویه‌وبویراحمد، اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده عملیات حفاری و اکتشاف پنج محدوده معدنی در این استان در آینده‌ای نزدیک آغاز می‌شود. وی با اشاره به اینکه عملیات معدن آهک هیدراته تا یک ماه آینده شروع به کار خواهد کرد، افزود: طبق برنامه زمان‌بندی شده این طرح تا یک سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. کریم‌نژاد؛ ابراز کرد: همچنین معدن اسید فسفریک در کارگروه رفع موانع تولید بررسی و به‌زودی مجوز این معدن صادر و کار عملیاتی توسط هلدینگ غدیر شروع و درخواست زمین برای گسترش این معدن بررسی می‌شود.  مدیرعامل تهیه و تولید مواد معدنی ایران، ادامه داد: اکتشاف پهنا‌های پنج محدوده معدنی را در دستور کار داریم و به‌زودی عملیات حفاری و اکتشاف را شروع می‌شود.

تأکید بر استقرار صنایع‌معدنی در کهگیلویه‌وبویراحمد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه‌وبویراحمد، نیز در این نشست، گفت: استقرار صنایع‌معدنی مطالبه مردم بوده و برخی از شهرستان‌های استان قابلیت و پتانسیل کاملی در حوزه معدنی دارند. احسان عسکری؛ با بیان اینکه چرام، لنده و بهمئی شهرستان‌هایی هستند که قابلیت فرآیند تولید مواد معدنی دارند، افزود: بخشی از مسیر توسعه استان از طریق صنایع‌معدنی محقق می‌شود. وی با اشاره به قابلیت شهرستان دنا در حوزه مواد معدنی، گفت: به دلیل شرایط زیست‌محیطی امکان بهره‌برداری از مواد معدنی در دنا وجود ندارد، در حوزه مواد معدنی و بوکسیت چرام در گذشته اقداماتی انجام شده اما معضلات اجتماعی و زیست‌محیطی ایجاد شده است. عسکری؛ بیان کرد: خواسته مردم و نمایندگان مردم در مجلس استقرار صنایع‌معدنی در شهرهای دارای قابلیت معدنی است تا از قبل فرآوری معدنی بخشی از اقتصاد استان رونق پیدا کند. وی در ادامه، با اشاره به انجام مراحل استعلام پنج محدوده اکتشافی در استان گفت: تا پایان آذرماه مجددا استعلام هر پنج محدوده اکتشافی مورد بررسی قرار گیرد ضمن اینکه منابع طبیعی نهایت همکاری را برای محدوده‌های اکتشافی انجام دهد. در این نشست تعیین‌تکلیف صدور سند ۲۰ هکتاری که توسط امور اقتصاد و دارایی به بخش معدن واگذار شد. همچنین افزایش عرصه مورد نیاز هلدینگ غدیر برای عملیات معدنی، درخواست لغو صورتحساب ۸۰۰ میلیون تومانی آب‌بهای آب منطقه‌ای که به ۵۰ درصد کاهش پیدا کرد و موضوع معارضین محلی خط انتقال آب به طرح‌های معدنی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.