فقط مانده است نان!

                                          حرف‌های خودی و بی‌خودی فقط مانده است نان!       البته خودمان می‌دانیم که حضرات دولتی از وزرای نیرو و صمت و کشاورزی گرفته تا ارتباطات و دارایی و راه و بودجه‌ای‌، کاملاً به کار خودشان مسلط هستند و همچین سرصبر و باحوصله و ایضاً با دقتی مثال‌زدنی‌، در حال گران کردن یک به […]

                                          حرف‌های خودی و بی‌خودی

فقط مانده است نان!

      البته خودمان می‌دانیم که حضرات دولتی از وزرای نیرو و صمت و کشاورزی گرفته تا ارتباطات و دارایی و راه و بودجه‌ای‌، کاملاً به کار خودشان مسلط هستند و همچین سرصبر و باحوصله و ایضاً با دقتی مثال‌زدنی‌، در حال گران کردن یک به یک خدمات و انرژی‌ها و کارمزد و تعرفه و نرخ‌ها هستند و اینکه یکی مثل ما نگران باشد که مبادا این اساتید محترم چیزی را از قلم بیندازند، بیشتر من‌باب خودشیرینی و لوث‌بازی است‌!

    علی‌ایحال و با تمام این حرف‌ها و برچسب‌ها، وظیفه خود می‌دانم که به عزیزان مسؤول یادآوری نمایم که نسبت به گران کردن به موقع نان‌، برنامه‌ریزی و اقدام نمایند. به هرحال این نان یک قضیه و مورد بین‌بخشی است که هم وزارت کریمه کشاورزی و هم وزارت جلیله صمت نسبت به آن التفات و توجه ویژه دارند و از آنجا که در این مملکت هرموقع کاری مدلش بین‌بخشی بوده و تعیین‌تکلیفش برعهده چند نهاد و دستگاه قرار بگیرد‌، حسابش با کرام‌الکاتبین است و هیچگاه روی خوشی و آرامش و سامان به خود نمی‌بیند، بنابراین نگران هستیم که در این شلوغی و ترافیک متورم شده‌، یک‌دفعه گران کردن نان قوت‌لایموت خلق‌ا… از قلم بیفتد و مردم چند صباحی دیرتر آخرین خاکریز برطرف کردن گرسنگی و زنده ماندن شان مورد اصابت بمب و راکت افزایش قیمت قرار بگیرد!

    البته مدیر کل محترم مربوطه فرموده‌اند که برای گران کردن نان هنوز نقشه‌ای (ببخشید‌، برنامه‌ای) نداریم! اما از آنجا که قیمت خرید تضمینی جهشی بوده و خزانه دولت هم زیادی پروپیمان است! و آن قانون هدفمند سازی هم مثل شیر بالای سر سوبسیدها ایستاده و اجازه رشد بیش از حد به آنها نمی‌دهد‌، همین روزهاست که تیر گرانی بر سینه نازک و فطیر نان بنشیند و از سر سفره‌های مردم بینوا پر کشیده و به ناکجا آباد بپیوندد!

    البته این مدل شُل‌کن سفت‌کن‌ها مسبوق به سابقه است و از آنجا که هرگاه بحث گران کردن و گرفتن پول از خلق‌ا… وسط باشد‌، کل نظام اداری و مالی و قضایی کشور مثل ساعت دقیق کار می‌کند و فقط در موقع مدیریت و نظارت و کاهش قیمت‌ها و شکستن تورم است که هرکسی به طرفی می‌رود و باب پاسکاری و وعده‌های توخالی و کی بود کی بود من نبودن‌ها به‌راه است‌، بنابراین فرمایش بزرگ اتحادیه نانوایان که گفته‌اند مصوب نه ولی شده است‌! را هم در راستای همان اطلاع‌رسانی قطره‌چکانی مصوبه گرانی‌، حساب می‌کنیم و به دنبال سنگ سنگین‌تری برای بستن به شکم‌های گرسنه خود می‌گردیم‌!

     هوشنگ‌خان از همین جا و از طریق همین تریبون نیم‌بند از کارشناسان همه‌فن‌ حریف‌، رسانه‌های ملی و میلی و عزیزان نخود هر آش شبه‌متخصص‌، استدعای عاجزانه دارد در رابطه با خطرناک بودن و سمی‌بودن گندم و نان حاصل از این ماده موهوم و کشفیات ماوراء‌الطبیعه و یا عدم نیاز بدن به غذا و خوراکی و غیرطبیعی بودن غذا خوردن برای انسان و ظلم مضاعف بشر به روح و جسم خود‌، حرف و سخن و تراوش ذهن و غلیان نظر نفرموده و برنامه و مستند و گزارشی تهیه و تولید نکنند و بگذارند ملت با درد بی‌نانی خود کنار بیایند!  

                                                                                                هوشنگ‌خان