معاون راهداری سازمان حملونقل جادهای ایمنسازی نقاط حادثهخیز جادههای کشور به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد گروه راهوشهرسازی- معاون سازمان راهداری و حملونقل جادهای، با اشاره به وجود ۱۵۸۵ نقطه حادثهخیز در جادههای کشور، گفت: از این تعداد ۴۵۰ نقطه اصلاح و ایمنسازی شده است. به گزارش مناقصهمزایده، رضا اکبری؛ افزود: استان فارس […]
معاون راهداری سازمان حملونقل جادهای
ایمنسازی نقاط حادثهخیز جادههای کشور به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
گروه راهوشهرسازی- معاون سازمان راهداری و حملونقل جادهای، با اشاره به وجود ۱۵۸۵ نقطه حادثهخیز در جادههای کشور، گفت: از این تعداد ۴۵۰ نقطه اصلاح و ایمنسازی شده است. به گزارش مناقصهمزایده، رضا اکبری؛ افزود: استان فارس بیشترین تعداد نقاط حادثهخیز را دارد اما از آنجایی که ماهیت تصادفات متغیر است، نمیتوان تناسبی بین طول راههای هر استان با تعداد نقاط حادثهخیز برقرار کرد، بلکه بستگی به موقعیت توپوگرافی راههای استانها دارد. معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای، ادامه داد: در دوره جدید با توجه به دستورالعمل صادره از سوی وزیر راهوشهرسازی قرار شد بار دیگر نقاط حادثهخیز جدید را شناسایی کنیم که ممکن است در فهرست جدید نقاط حادثهخیز فهرست قبلی تکرار و یا اینکه حذف شود. اکبری؛ تصریح کرد: از ابتدای فروردین سال آینده، رفع نقاط حادثهخیز فهرست جدید آغاز خواهد شد و تا پایان امسال این فهرست نهایی میشود. مبنای ما تعداد تصادفات در هر نقطه است. آمار تصادفات نهایی شده و اطلاعات آن به کمیسیون ایمنی راهها ارسال شده است. منتظریم تا این اطلاعات به تأیید کمیسیون مذکور برسد. وی خاطرنشان کرد: در تصادفات جادهای دستگاههای متعددی مسؤولیت دارند. وزارت راهوشهرسازی مسؤول ایمنیسازی راههاست. پلیس راه، پزشکی قانونی و سایر دستگاهها هم سهمی از ایمنی راهها دارند و سهم هر دستگاه در سند ایمنی راهها، مشخص شده است. به گفته اکبری؛ رفع نقاط حادثهخیز جادهها، برعهده وزارت راه است. به دستور وزیر راهوشهرسازی برنامهریزی کردیم تا ظرف دو سال آینده نقاط حادثهخیزی که در فهرست موجود قرار دارد و نهایی شده است، بهطور کامل رفع شود. وی با تأکید بر اینکه اصلاح همه نقاط حادثهخیز در جادهها نیاز به بودجه بالایی دارد، گفت: تمهیداتی برای تأمین اعتبار اندیشیدهایم که ظرف دو سال این نقاط حادثهخیز را اصلاح کنیم. معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای، ادامه داد: درخواستهای دیگری هم از مردم داریم که به جادههای حادثهخیز رسیدگی شود. البته اصطلاح جاده حادثهخیز چندان فنی و مهندسی نیست اما راههایی که قبلاً روستایی بودهاند و حالا مورد استفاده قرار گرفته و به جاده اصلی تبدیل شدهاند، باید تعریض شود. برای اصلاح این جادهها، ردیف بودجه نداریم. از نظر مردم پذیرفته نیست در جادهای که مرتباً منجر به تصادفات فوتی میشود، ردیف اعتباری جهت بهسازی آن نباشد. اکبری؛ تعداد پروژههای نگهداری راهها در بخش اصلاح نقاط حادثهخیز را سالانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ پروژه عنوان و تأکید کرد: بخشی از این پروژهها به رفع نقاط حادثهخیز پرتکرار در جادهها و بخشی دیگر به اصلاح هندسی جادههای کم عرض اختصاص مییابد. بهخصوص که ناوگان سنگین وارد جادههای کمعرض شده و آنها را از جاده فرعی به اصلی تبدیل کرده است. وی خاطرنشان کرد: در حال برنامهریزی برای تأمین منابع بودجه در سال آینده هستیم تا هم فهرست قبلی نیمهتمام نقاط حادثهخیز کامل شود و هم نقاط حادثهخیز جدید را دو ساله اصلاح کنیم. معاون راهداری سازمان راهداری و حملونقل جادهای، در پاسخ به این سؤال که آیا امکانپذیر است نقاط حادثهخیز ظرف دو سال رفع شود؟ گفت: ما از نظر توانایی مهندسی، محدودیتی نداریم و اگر بودجهها تأمین شود میتوانیم ظرف یک سال تمام نقاط حادثهخیز را اصلاح کنیم. اکبری؛ ادامه داد: اجرای این برنامه اعتبار حدود سه هزار میلیارد تومانی نیاز دارد که هیچ وقت تأمین نشده و سالانه بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان به سازمان راهداری میدهند که با آن ۳۰۰ تا ۴۰۰ نقطه حادثهخیز را میتوانیم در سال اصلاح کنیم. اگر کل بودجه را یک جا بدهند، میتوانیم تمام این نقاط را برطرف کنیم. به گفته این مقام مسؤول از دولت درخواست کردیم تا اعتبارات سفرهای استانی ریاست جمهوری در بخش راهها به اصلاح نقاط حادثهخیز متمرکز شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.