چالش‌های صنعت فولاد ایران برای رسیدن به جایگاه هفتم جهان

 مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران اعلام کرد چالش‌های صنعت فولاد ایران برای رسیدن به جایگاه هفتم جهان مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، با اشاره به حوزه زیرساخت، اظهار داشت: برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ در صنعت فولاد به کمتر از پنج میلیارد یورو برای سرمایه‌گذاری نیاز است، در حالی که در حوزه زیرساخت‌های آن شاید […]

 مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران اعلام کرد

چالش‌های صنعت فولاد ایران برای رسیدن به جایگاه هفتم جهان

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، با اشاره به حوزه زیرساخت، اظهار داشت: برای رسیدن به افق ۱۴۰۴ در صنعت فولاد به کمتر از پنج میلیارد یورو برای سرمایه‌گذاری نیاز است، در حالی که در حوزه زیرساخت‌های آن شاید به بیش از ۱۰ میلیارد دلار نیاز به سرمایه‌گذاری است. به گزارش مناقصه‌مزایده، محمد آقاجانلو، افزود: در حوزه ریل و راه‌آهن نیاز داریم که سه هزار کیلومتر به صنعت ریلی کشور اضافه شود تا مشکلات صنعت فولاد حل شود، در طی سال‌های گذشته به‌طور متوسط سالانه کمتر از ۲۵۰ کیلومتر توسعه ریلی داشته‌ایم. آقاجانلو؛ بیان داشت: در حوزه برق و گاز نیز اخیراً مشکلاتی وجود دارد و صنایع‌معدنی وارد شده‌اند تا بتوانند ظرفیت بزرگی برای کشور ایجاد کنند، البته در این بخش نیز نگرانی برای مسأله گاز وجود دارد. وی گفت: ظرف ۱۰ تا ۱۵ سال گذشته با وجود رشد تولید در کشور، برخی از بخش‌‌ها از جمله معادن با این رشد همگام نبوده‌اند و متأسفانه معادن فعلی شاید کمتر از ۱۵ سال بعد از افق ۱۴۰۴ قابلیت استفاده دارد و از آن طرف هم کشور پتانسیل بالایی در این حوزه دارد، اما در بخش اکتشاف مشکلات جدی وجود دارد که می‌توان به مسأله مجوز‌ها اشاره کرد و سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف بخش‌های مختلف کشور را بلوکه کرده‌اند و چندین درصد از مساحت کشور در سازمان‌های مختلف بلوکه شده است، در صورتی که سازمان‌های تخصصی دو درصد در اختیار دارند، سازمان‌های غیرتخصصی بعضاً ۱۰ درصد از معادن کشور بلوکه شده این سازمان‌ها هستند که حتی اجازه اکتشاف هم نمی‌دهند.

رتبه دهم ایران در تولید فولاد در دنیا

مدیرعامل شرکت ملی فولاد ایران، افزود: با رشدی که در صنعت فولاد طی ۱۰ سال گذشته اتفاق افتاده، ایران به رتبه دهم تولید فولاد در دنیا رسیده است و در جمع بزرگان این صنعت قرار داریم. هدف ایران در سال ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد و قرار گرفتن در رتبه هفتم تولید جهانی است.