مدیرکل دفتر مدیریت انرژی امور مشترکین توانیر اعلام کرد عدم تأیید ۳ شرکت حاضر در مناقصه تعیین شرکت بیمه صنعت برق در ارزیابیها مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامهریزی امور مشترکان صنعت برق شرکت توانیر، با اشاره به پرداخت ۳۵ میلیارد تومان خسارات برقی به مشترکان، گفت: سه شرکت حضور یافته در تنها مناقصه انتخاب […]
مدیرکل دفتر مدیریت انرژی امور مشترکین توانیر اعلام کرد
عدم تأیید ۳ شرکت حاضر در مناقصه تعیین شرکت بیمه صنعت برق در ارزیابیها
مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامهریزی امور مشترکان صنعت برق شرکت توانیر، با اشاره به پرداخت ۳۵ میلیارد تومان خسارات برقی به مشترکان، گفت: سه شرکت حضور یافته در تنها مناقصه انتخاب شرکت بیمه در سالجاری در فرآیند ارزیابی مورد تأیید قرار نگرفتهاند. به گزارش مناقصهمزایده، عبدالامیر یاقوتی؛ با بیان اینکه در حالحاضر برای پرداخت خسارات برقی مشترکان صنعت برق با بیمه دی قرارداد داریم، اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۱ هنوز قرارداد جدیدی منعقد نشده است؛ یکبار مناقصه برگزار شد که سه شرکت حضور داشتند اما در ارزشیابی که صورت گرفت، مورد پذیرش قرار نگرفتند، بار دیگر اسناد، بارگذاری شده است، جلسه توجیهی برگزار میشود و احتمالاً هفته آینده این موضوع مشخص خواهد شد. وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در سال۱۴۰۰، گفت: در سال۱۴۰۰ نزدیک به ۹۶ هزار پرونده داشتیم و طبق ارزیابیها تعداد پروندهها روند صعودی داشته و علت آن نیز آگاهسازی مشترکان بهواسطه راهاندازی سامانه و انجام اطلاعرسانی در این بخش بوده است. مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامهریزی امور مشترکان صنعت برق شرکت توانیر، با تأکید بر اینکه طبق تکلیفی که در ماده ۱۲ قانون تنظیم مقررات مالی وجود دارد، به مشترکانی خسارت پرداخت میشود که برق عامل وقوع آتشسوزی شده باشد که متناسب با پول دریافتی خسارت پرداخت میشود، تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۵ میلیارد تومان، از حوزهای که میتوانستیم را پرداخت کردیم، در این بین برخی از پروندهها در رابطه با آتشسوزیها به دلیل اینکه تکلیف قانونی ما بود، در اولویت پرداخت قرار گرفتند. یاقوتی؛ افزود: این پروندهها ذاتاً بزرگاند و به همین دلیل نیاز به کار کارشناسی داشت و باید گزارش آتشنشانی و خیلی از موارد دیگر تهیه و مورد بررسی قرار میگرفت تا به نتیجه برسند، امیدواریم طی چند روز آینده حدود ۴۰۰ پرونده دیگر را تعیینتکلیف کنیم، البته این پروندهها تاکنون مورد بررسی قرار گرفتند اما مدارک آنها ناقص بوده است. لذا باید ابتدا این هزینهها پرداخت شود چراکه تکالیف قانونی صنعت برق است و بعد از آن به سراغ پروندههای کوچک که عمدتاً مربوط به آسیب دیدگی لوازم الکتریکی هستند، بودیم. وی با بیان اینکه این پروندهها ذاتاً طبق تعهدات قراردادی و تکالیف قانونی ما نیستند، اما اگر منابع مالی اجازه دهد بیمه طرف قرارداد این موارد را نیز پرداخت میکند، گفت: تعداد این پروندهها کم نیست و حدود ۳۰ هزار پرونده در این بخش وجود دارد که البته جزء همان ۹۶ هزار پرونده میشوند که در مقایسه با پروندههای آتشسوزی مبالغ بسیار کمتری دارند. مدیرکل دفتر مدیریت انرژی و برنامهریزی امور مشترکان صنعت برق شرکت توانیر با تأکید بر اینکه در حالحاضر در تلاشیم پروندههای آتشسوزیها را طی چند روز آینده پرداخت کنیم و بعد از اتمام، مبالغ باقی مانده را به سایر پروندهها اختصاص دهیم، اظهار کرد: کل ۹۶ هزار پرونده مورد بررسی قرار گرفته است و بعد از اتمام پروندههای آتشسوزی سایر مشترکان را مورد بررسی قرار میدهیم؛ البته باید گفت که نواقص پروندهها از سمت مشترک زیاد بوده و فشار ما روی این بخش است تا مشترکان سریعتر پروندهها را کامل کنند تا بتوانیم زودتر آنها را تعیینتکلیف کنیم.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.