رونمایی از خودرویی اقتصادی و مدرن در آینده‌ای نزدیک

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد رونمایی از خودرویی اقتصادی و مدرن در آینده‌ای نزدیک گروه خودرو – علی ‌آقا‌محمدی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: خوشحالم که فرصتی شد تا در شروع این اتفاق در کنار شما باشم و امیدوار هستم با پیوستن سایر شرکت‌ها، ایران به قدرتمندترین تولیدکننده در حوزه لوازم‌خانگی […]

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد

رونمایی از خودرویی اقتصادی و مدرن در آینده‌ای نزدیک

گروه خودرو علی ‌آقا‌محمدی؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: خوشحالم که فرصتی شد تا در شروع این اتفاق در کنار شما باشم و امیدوار هستم با پیوستن سایر شرکت‌ها، ایران به قدرتمندترین تولیدکننده در حوزه لوازم‌خانگی تبدیل شود. صنعت لوازم‌خانگی به‌عنوان یک صنعت مورد نیازهای اولیه تلقی می‌شود نه تشریفات، پس همیشه تقاضای مناسبی در این حوزه وجود خواهد داشت. این تقاضا تا جایی پیشرفت خواهد کرد که تأمین آن تنها از طریق تولید داخل امکان‌پذیر خواهد بود. با توجه به نیاز به توسعه، در ابتدا تفاوت‌هایی بین تولید داخل و تولیدات خارجی وجود خواهد داشت اما با گسترش محصول به بازار‌های خارجی روند پیشرفت ادامه می‌یابد. امروز در صنعت خودرو ابتدا قیمت‌گذاری انجام می‌شود و بعد شاخص‌های قیمتی متناسب با آن تنظیم می‌شود. او گفت: این محصولات با توجه به استاندارد‌هایی که برای آن‌ها باید تعریف شوند، بی‌کیفیت نخواهند بود اما با توجه به آپشن‌ها و قابلیت‌هایی که برای محصولات تعریف می‌شود، می‌تواند قیمت آن افزایش پیدا کند. در بسیاری از شرکت‌های بزرگ، محصولاتی را با قیمت تمام‌شده به بازار عرضه می‌کنند تا محصولشان در هر خانه‌ای وجود داشته باشد اما برای صدک‌های بالا و برای قابلیت‌هایی که ارائه می‌شود هزینه چشمگیری دریافت می‌کنند. پایه استاندارد‌های اساسی است که باید همه داشته باشند. برای اولین‌بار خودرویی اقتصادی و مدرن طراحی شده که بهزودی از آن رونمایی می‌شود که حداقل قیمت مشخصی دارد.

واردات ۹۰۰ میلیون یورو اقلام مشابه تولید داخل در صنعت خودروسازی

آقامحمدی؛ بیان کرد: تعداد تولید با صادرات افزایش پیدا خواهد کرد. پس باید با توجه به قیمت بازار‌های بین‌المللی و بازارهای داخلی حدود قیمت محصول را مشخص کنیم. اخیراً شرکت دانش‌بنیانی را دیدیم که محصولاتی مشابه با محصولات خارجی داشتند اما با چند مورد محدود ویژگی بهتر و همین باعث شده بود تا تفاوت، عامل رقابت آن‌ها در بازار باشد. این ویژگی‌های رقابتی به‌راحتی می‌تواند باعث جذب خریدار شود. ۹۰۰ میلیون یورو واردات خودروساز‌های ما برای اقلامی ‌مثل برف‌پاک‌کُن است. هماهنگی بین بخش‌ها وجود ندارد تا با رعایت استاندارد، تولید را به‌صرفه‌تر کنند. دوره ckd گذشته است و باید گروه‌های زنجیره‌‌ای و سبد کالایی داشته باشیم. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، همچنین در گفت‌وگویی با باشگاه خبرنگاران‌جوان، تصریح کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی و توسعه پایدار هشت صنعت را مدنظر داریم که شامل خودرو، لوازم‌خانگی، پوشاک، جواهرات، پتروشیمی ‌و… است. در این مجموعه افقی روشن و مطمئن با قابلیت بالا وجود دارد اما همکاری‌ها کافی نیست و باید شکسته شود‌. باید مجموعه‌ها با هم همکاری کنند. در حوزه نفت چنین اتفاقی افتاد و شاهد همکاری بین بخش‌های مختلف بودیم.