افزایش ۱۰۰درصدی ایفای تعهدات ارزی طی یک ماه

افزایش ۱۰۰درصدی ایفای تعهدات ارزی طی یک ماه گروه بانک، بیمه، بورس- دبیر کمیته اقدام ارزی از رشد ۱۰۰درصدی میزان ایفای تعهدات ارزی در فروردین۱۴۰۰ نسبت به اسفندماه۹۹ خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری؛ با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات، میزان […]

افزایش ۱۰۰درصدی ایفای تعهدات ارزی طی یک ماه

گروه بانک، بیمه، بورس- دبیر کمیته اقدام ارزی از رشد ۱۰۰درصدی میزان ایفای تعهدات ارزی در فروردین۱۴۰۰ نسبت به اسفندماه۹۹ خبر داد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری؛ با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات، میزان صادرات مشمول ایفای تعهدات ارزی از ۲۲فروردین۹۷ تا آذرماه را ۷۲میلیاردیورو اعلام کرد و گفت: با احتساب فرصت چهارماهه جهت ایفای تعهدات ارزی حاصل از صادرات و تعدیلات انجام شده، تعهد ارزی حاصل از صادرات از ۲۲فروردین۹۷ تا ۳۱فروردین۱۴۰۰، به میزان ۶۲ میلیاردیورو برآورد شده است. وی افزود: در دوره زمانی یادشده و منتهی به ۳۱فروردین۱۴۰۰، حدود ۴۵ میلیاردیورو از تعهدات ارزی ایفاء شده که بیانگر نسبت ۷۳درصدی ایفای تعهدات نسبت به کل تعهدات و نسبت ۶۳ درصدی ایفای تعهدات به کل صادرات مشمول ایفای تعهدات ارزی است.

افزایش صادرات مشمول ایفای تعهدات ارزی

دبیر کمیته اقدام ارزی، ادامه داد: میزان صادرات مشمول ایفای تعهدات ارزی در آذرماه۹۹ نسبت به آبان‌ماه ۹۹، حدود دو میلیاردیورو افزایش نشان می‌دهد و میزان ایفای تعهدات انجام شده در فروردین‌ماه۱۴۰۰، برابر با ۱٫۴میلیاردیورو است؛ این در حالیست که میزان رفع تعهدات ارزی در اسفندماه۹۹، برابر با ۷۰۰ میلیون یورو بوده است. قمری؛ گفت: بر این اساس میزان ایفای تعهدات ارزی در فروردین‌ماه۱۴۰۰ نسبت به اسفندماه۹۹، از رشد صددرصدی برخوردار است. وی ادامه داد: همچنین افزایش مانده تعهدات معوق در اسفندماه برابر با ۵٫۱ میلیاردیورو بوده که این عدد در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به ۵۰۰ میلیون‌یورو کاهش یافته است که بیانگر کاهش ۶۷درصدی است، به عبارت دیگر روند صعودی ایفای تعهدات ارزی و روند نزولی مانده تعهدات ایفاء نشده در پایان فروردین‌ماه ۱۴۰۰، به‌خوبی قابل مشاهده است.