گروه خودرو- پس از گذشت مدتها از آشفتگی در بازار خودرو، هر مسؤول و کارشناسی نظری در رابطه با بازار خودرو ارائه میدهد که تا الان هیچکدام به فاز عملیاتی نرسیده است. در این خصوص نیز، نائبرئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نظر خود را بیان کرده است. سیدجواد حسینیکیا؛ ممنوعیت واردات خودرو و نقدینگی […]
گروه خودرو- پس از گذشت مدتها از آشفتگی در بازار خودرو، هر مسؤول و کارشناسی نظری در رابطه با بازار خودرو ارائه میدهد که تا الان هیچکدام به فاز عملیاتی نرسیده است. در این خصوص نیز، نائبرئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، نظر خود را بیان کرده است. سیدجواد حسینیکیا؛ ممنوعیت واردات خودرو و نقدینگی سرگردان موجود در جامعه را از جمله دلایل گرانی چهارچرخها برشمرد و گفت: کیفیت نامطلوب خودروهای تولیدی، ناکافی بودن تیراژ تولید، احتکار و نبود نظارت بر عملکرد خودروسازان دست به دست هم داده و آشفتگی کنونی بازار را رقم زده است. نماینده مردم سنقر در مجلس شورایاسلامی، افزود: پیشبینی میشود در شرایط فعلی و برای کنترل بازار خودرو با واردات خودرو براساس مقررات، حتی به صورت محدود و ckd، قیمت خودرو بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یابد، زیرا در وهله نخست انحصار بازار خودرو از بین میرود و از سوی دیگر بار روانی این اقدام تأثیر مثبتی بر قیمت خودرو خواهد داشت. وی با بیان اینکه واردات خودرو، خودروسازان را در معرض رقابت قرار میدهد، اضافه کرد: پشتپرده صنعت خودرو مافیاییهایی شکل گرفته است که تلاش میکنند از واردات حتی براساس مقررات جلوگیری شود تا به صورت مافیایی خودروهایی با بدترین کیفیت و بیشترین قیمت به مردم تحمیل کنند. این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: با واردات خودرو به صورت محدود و مشروط بر ایجاد خطوط تولید جدید، تکنولوژی و دانش فنی به کشور منتقل شده و انحصار بازار از بین میرود. حسینیکیا؛ با اشاره به ضرورت ساماندهی نقدینگی موجود در جامعه، تصریح کرد: در حالحاضر سیل نقدینگی موجود در جامعه هر روز به سمت یکی از بازارها روانه میشود. نائبرئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با اشاره به نبود نظارت بر بازار، افزود: دولت از کنترل بازار کالاها، شانه خالی میکند و این موضوع موجب نابهسامانی قیمتها شده است.
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به روزنامه مناقصه مزایده می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.