توسعه گازرسانی در روستاها به معنای اهمیت دادن به محیط‌زیست است

رئیس‌جمهوری توسعه گازرسانی در روستاها به معنای اهمیت دادن به محیط‌زیست است گروه انرژی -رئیس‌جمهوری، گفت: توسعه گازرسانی به روستاها از ۱۴ هزار به ۳۳ هزار روستا اهمیت به محیط‌زیست و تلاش برای استفاده مردم از سوخت پاک است. حسن روحانی؛ در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی محیط‌زیستی و مناطق آزاد اقتصادی، با بیان اینکه […]

رئیس‌جمهوری

توسعه گازرسانی در روستاها به معنای اهمیت دادن به محیط‌زیست است

گروه انرژی -رئیس‌جمهوری، گفت: توسعه گازرسانی به روستاها از ۱۴ هزار به ۳۳ هزار روستا اهمیت به محیط‌زیست و تلاش برای استفاده مردم از سوخت پاک است. حسن روحانی؛ در آیین بهره‌برداری از طرح‌های ملی محیط‌زیستی و مناطق آزاد اقتصادی، با بیان اینکه دولت یازدهم و دوازدهم به‌حق دولت سلامت و محیط‌زیست بوده است، گفت: هرکس منصفانه امروز را با هشت سال پیش مقایسه کند، می‌تواند ببیند که چه شرایطی ایجاد شده است، توسعه مترو و ریل، رساندن استاندارد سوخت موتورها و گازوئیل به یورو ۴و۵، قطع تولید بنزین پتروشیمی‌و گازسوز کردن اتوبوس‌ها و حتی برقی کردن آنها که به‌تازگی روند آن آغاز شده و سرانجام همه این تلاش‌ها برای حفظ محیط‌زیست است. وی افزود: شاهد هستیم که نیروگاه‌های زیادی که در گذشته انرژی آنها با مازوت و گازوئیل تأمین می‌شد امروز بخش بزرگی از آن با گاز تأمین می‌شود. رئیس‌جمهوری، تصریح کرد: توسعه گازرسانی به روستاها از ۱۴هزار به ۳۳ هزار روستا یعنی اهمیت دادن به محیط‌زیست و اینکه بوته‌ها حفظ شود و مردم در سلامت باشند و برای گرم کردن خود در زمستان، پخت‌وپز و دیگر مصارف از سوختی استفاده کنند که مشکلات محیط‌زیستی کمتری دارد.

تولید بنزین و گازوئیل یورو۴و۵ در دولت تدبیر و امید محقق شد

عیسی کلانتری؛ رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، در این مراسم گفت: تولید روزانه بیش از ۱۴۰ میلیون لیتر سوخت فسیلی اعم از بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو۴ و یورو۵ در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده که در سال۹۲ تولید آن صفر لیتر بوده است. وی افزود: ارتقای استاندارد موتورهای ساخت داخل به یورو۵ از ابتدای سال ۹۹ و ارتقای آن تا ابتدای سال ۱۴۰۱ به یورو۶، کاهش ذرات معلق تولیدی از اگزوزهای خودروهای داخلی از ۱٫۱دهم گرم در هر کیلومتر در سال ۱۳۹۲ به نیم‌گرم در سال ۹۹، مهار بخش عمده‌ای از گازسوزی مشعل‌های نفتی به‌عنوان یکی از عوامل آلایندگی اصلی مناطق نفت‌خیز، از دیگر اقدام‌های انجام‌شده است. رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست، تصریح کرد: به‌روزرسانی و تعیین استانداردهای آلایندگی برای بیشتر فعالیت‌های انسانی شامل هوا، آب، خاک، سواحل و پایش آن، اجرایی شدن تدریس دو واحد درسی اجباری شناخت محیط‌زیست برای دانشجویان در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش‌عالی کشور با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) و افزایش سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌های) محیط‌زیستی از ۴۲۳ تشکل در سال ۱۳۹۲ به هزارو۱۲ تشکل تا پایان سال ۱۳۹۹ از دیگر اقدام‌های سازمان حفاظت محیط‌زیست است. کلانتری؛ بیان کرد: با حمایت‌های رئیس‌جمهوری و سازمان برنامه و بودجه کشور از سال ۱۳۹۷ دیگر هیچ پروژه ملی بدون ارزیابی محیط‌زیستی در کشور آغاز نشده، همچنین هیچ مجوزی برای توسعه صنایع آب‌بر مانند فولاد و پتروشیمی‌از سال ۱۳۹۸ در درون سرزمین صادر نشده است و کل صنایع آب‌بر به سواحل جنوبی و شمالی هدایت شده‌اند تا از آب دریا استفاده کنند. وی با اشاره به موضوع توجه نکردن به کاهش شدت انرژی در کشور که درخواست چندباره مقام‌معظم‌رهبری و رئیس‌جمهوری بوده، به عقب‌ماندگی فناورانه در کشور و اسراف انرژی تأکید کرد و گفت: عقب‌افتادگی تاریخی در استفاده از منابع انرژی‌های تجدیدپذیر مانند خورشید و باد در کشوری که میانگین سالانه بیش از ۳۰۰ روز آفتابی دارد، یکی دیگر از چالش‌های بزرگ است، البته عمده دلیل این عقب‌ماندگی تحریم‌های ظالمانه آمریکا بوده است.