گروه خودرو- طی چند وقت اخیر و با همهگیر شدن ویروس کرونا تقریباً اکثر کسبوکارها دچار مشکلات عدیدهای شدهاند که آموزشگاههای رانندگی نیز از این قائله مستثنی نبودهاند. آموزشگاههای رانندکی جزء مشاغلی هستند که خیلی به آنها در دوره کرونا توجهی نشده است. در همین راستا رئیس هیأتمدیره کانون آموزشگاههای رانندگی، از تعطیلیهای مکرر آموزشگاههای […]
گروه خودرو- طی چند وقت اخیر و با همهگیر شدن ویروس کرونا تقریباً اکثر کسبوکارها دچار مشکلات عدیدهای شدهاند که آموزشگاههای رانندگی نیز از این قائله مستثنی نبودهاند. آموزشگاههای رانندکی جزء مشاغلی هستند که خیلی به آنها در دوره کرونا توجهی نشده است. در همین راستا رئیس هیأتمدیره کانون آموزشگاههای رانندگی، از تعطیلیهای مکرر آموزشگاههای رانندگی در شرایط کرونایی که موجب زیاندهی در این صنف شده است، انتقاد کرد. فرهاد حقیقی؛ با انتقاد از تعطیلیهای مکرر آموزشگاههای رانندگی در محدودیتهای کرونا، تصریح کرد: متأسفانه آموزشگاههای رانندگی از نخستین صنوفی هستند که به محض دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا تعطیل میشوند. در حالی که آموزشگاه جزء اصناف و مشاغل هستند و هرگونه تصمیمگیری مبنی بر فعالیت و یا تعطیلی آنها باید با نظر اتحادیه صنفی آموزشگاههای رانندگی انجام شود اما چون این صنف از گذشته تحت نظارت پلیس راهور بوده، به محض اشاره به تعطیلات کرونا، اولین اقدام پلیس توقف فعالیتهای آموزشگاههای رانندگی است. وی درخصوص دستور پلیس راهور مبنی بر توقف ثبتنام کلاسهای رانندگی به دلیل رسوب پروندههای قبلی، اظهار داشت: هنگامیکه آموزشگاههای رانندگی تعطیل میشوند عملاً اجازه ثبتنام نیز ندارند. البته این تصمیم در هر استانی سلیقهای انجام میشود. رئیس هیأتمدیره کانون آموزشگاههای رانندگی، قانونشکنی مؤسسه رهگشا را از دیگر مشکلات این صنف خواند و گفت: با آغاز به کار مؤسسه رهگشا در سال۸۰ مقرر شد از بازنشستگان نیروی انتظامی ناجا بهعنوان پیمانکار پلیس راهور در جهت گرفتن آزمونهای رانندگی استفاده شود اما در حالحاضر کلیه اختیارات آموزشگاهها، بخشی از آموزشها و مدرس کلاسهای نظری از طریق مؤسسه رهگشا تأمین میشود. در صورتی که هیأت دولت در آییننامه اجرایی خود هیچ جایگاه قانونی برای مؤسسه رهگشا در نظر نگرفته و براساس قانون تنها پلیس راهور و اتحادیه صنف آموزشگاههای رانندگی دارای اختیار تام هستند، اما با این وجود مؤسسه رهگشا همچنان به فعالیت خود ادامه میدهد. حقیقی؛ با اشاره به آسیبهای جبرانناپذیر کرونا بر آموزشگاههای رانندگی، تصریح کرد: همانطور که گفته شد؛ صنف ما به دلیل عدم مشورت پلیس در تصمیمگیریهای مربوطه به لحاظ اقتصادی بیش از صنوف دیگر دچار ضرر و زیان شده است. زیرا از یک طرف کارفرمایان، مربیان و پرسنل اداری با مشکل مواجه هستند و از طرف دیگر مؤسس آموزشگاه بهعنوان کارآفرین مکلف به پرداخت حق بیمه، مالیات، حقوق و مزایا کارکنان است در حالی که دولت حتی یک روز هم در دریافت حق خود کوتاهی نکرده است. رئیس هیأتمدیره کانون آموزشگاههای رانندگی، تصریح کرد: در حالحاضر ثبتنام و دریافتی آموزشگاهها قفل شده و از سوی دیگر هزینهها با توجه به رشد ۳۹ درصدی دستمزدها افزایش پیدا کرده و به دلیل عدم افزایش درآمدها قادر به تعدیل هزینهها متناسب با درآمد خود نیستیم. ضمن اینکه دولت هیچگونه بسته حمایتی برای ما در نظر نگرفته و ۳۰ هزار مربی و ۵۰ هزار خانواری که مستقیماً از این صنف ارتزاق میکنند با مشکلات فراوانی مواجه هستند.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.