تیغ تیز مزایده زیر گلوی تنها پیست اسب‌دوانی گیلان!

تیغ تیز مزایده زیر گلوی تنها پیست اسب‌دوانی گیلان! تنها پیست اسب‌دوانی استان گیلان در آستانه واگذاری و فروش غیرقانونی قرار گرفته است. به گزارش ایلنا، تنها زمین استاندارد پیست اسب‌دوانی استان گیلان که در پیربازار واقع شده است، در آستانه واگذاری غیرقانونی قرار گرفته است. مهدی انتظام؛ رئیس هیأت سوارکاری استان گیلان در این […]

تیغ تیز مزایده زیر گلوی تنها پیست اسب‌دوانی گیلان!

تنها پیست اسب‌دوانی استان گیلان در آستانه واگذاری و فروش غیرقانونی قرار گرفته است. به گزارش ایلنا، تنها زمین استاندارد پیست اسب‌دوانی استان گیلان که در پیربازار واقع شده است، در آستانه واگذاری غیرقانونی قرار گرفته است. مهدی انتظام؛ رئیس هیأت سوارکاری استان گیلان در این خصوص، اعلام کرد: این پیست به دلیل عدم مدیریت صحیح مدیران وقت برای مدتی بلاتکلیف بود و به همت مردم و ورزشکاران به‌عنوان تنها مکان اجرای تمامی کورس اسب‌دوانی استان گیلان است. او با اشاره به واگذاری غیرقانونی پیست کاسپین عنوان کرد: این پیست به دلیل یک اشتباه غیرقانونی که سازمان بازرسی هم به آن ورود کرد، در یک مناقصه به بخش‌خصوصی‌سازی واگذار شده است که گویا تولیدکننده ماکارونی هستند و به جای فعالیت‌های ورزشی، دنبال فعالیت‌های صنعتی و شهرک‌سازی هستند! او با درخواست از مسؤولان استانی خواهان مانع از این واگذاری شد و افزود: تقاضا داریم پیش از اینکه دیر شود و دردی به دردهای ما اضافه شود، مانع از این واگذاری شوند و امیدوارم که این اتفاق نیفتد که تنها پیست استان گیلان مانند کرمانشاه و سایر شهرستان‌ها از دست برود.

ماجرای واگذاری غیرقانونی چیست؟

ماجرا از این قرار است؛ زمینی که پیست اسب‌دوانی پیربازار در آن واقع شده از زمین‌های منابع طبیعی و اموال ملی بوده که طی اجاره ۹۹ساله به شرکت دامپروری و کشاورزی سپیدرود زیر نظر وزارت جهادکشاورزی واگذار شد. شرکت سپیدرود به درخواست مردم منطقه و علاقه‌مندان به ورزش سوارکاری و مسؤولین وقت این زمین را برای برگزاری مسابقات ورزشی و سوارکاری به شرط عدم واگذاری به غیر به اداره ورزش و جوانان واگذار نمود و این اداره پیست را در اختیار هیأت سوارکاری قرار می‌دهد. این پیست با کمک‌های مردمی و بومیان منطقه و هیأت سوارکاری و اسب‌دوانی به‌صورت حرفه‌ای سال‌ها فعالیت داشته تا اینکه در زمان ریاست هوشنگ افشاری؛ بر هیأت سوارکاری استان به صورت ناگهانی هفت اسب این پیست مسموم و پیست به حالت نیمه‌تعطیل در می‌آید، اما زمین فوتبالی که وسط این پیست قرار داشت، همچنان مورد استفاده اهالی پیربازار قرار می‌گرفت. پس از این اتفاق، طی یک بخشنامه کلیه فضاهای ورزشی هیأت سوارکاری تحویل شرکت توسعه و تجهیز وابسته به وزارت ورزش و جوانان قرار می‌گیرد و این شرکت در یک اقدام عجیب عدم نیاز این پیست را اعلام می‌کند و این پیست به سازمان خصوصی‌سازی جهت فروش واگذار می‌شود. سازمان خصوصی‌سازی نیز طی یک مزایده پیست اسب‌دوانی پیربازار را به قیمت باور نکردنی به یک شرکت تولید ماکارونی واگذار می‌کند و این‌گونه تنها پیست اسب‌دوانی گیلان در آستانه نابودی قرار گرفته است.