آبگرم ازرود (ارزو)، نگین فیروزه‌ای در دل جنگل‌های سبز بابل

آبگرم ازرود (ارزو)، نگین فیروزه‌ای در دل جنگل‌های سبز بابل ناصربهزادفر-آبگرم ازرود در۳۳کیلومتری جنوب‌شرقی بابل و در استان مازندران قرار دارد. این آبگرم در روستای اری در بخش بند‌پی شرقی بابل واقع است. مساحت آن در حدود ۱۲۰ متر می‌باشد. ازرو یک چشمه جوشان با آب ولرم حدود ۳۷ درجه سانتیگراد گرماست و عمق آن […]

آبگرم ازرود (ارزو)، نگین فیروزه‌ای در دل جنگل‌های سبز بابل

ناصربهزادفر-آبگرم ازرود در۳۳کیلومتری جنوب‌شرقی بابل و در استان مازندران قرار دارد.

این آبگرم در روستای اری در بخش بند‌پی شرقی بابل واقع است.

مساحت آن در حدود ۱۲۰ متر می‌باشد.

ازرو یک چشمه جوشان با آب ولرم حدود ۳۷ درجه سانتیگراد گرماست و عمق آن حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ سانتی‌متر و بعضی قسمت‌ها، ۱۶۰ سانتی‌متر است. از وسط آن آب مانند حباب‌های زیبا قل‌قل می‌کند و بیرون می‌آید، ته این چشمه از سنگ‌های ریز تشکیل شده که ممکن است ایجاد جراحت کنند.

آب گرم ازرود در داخل یک فرورفتگی(گرابن) در کنار رودخانه‌ای که از مناطق کوهستانی منطقه سرچشمه می‌گیرد قرار دارد. منشأ آب زمین گرمایی است، به این صورت که بانفوذ آب‌های سطحی منطقه از راه درز و شکاف به داخل زمین گرم شده و دوباره ازراه درز و شکاف و گسل‌های موجود، به سطح زمین می‌آید. اما از آنجایی که عمق نفوذ آب درداخل زمین زیاد نیست بنابراین دمای آب نیز زیاد نیست

 آب معدنی فیروزه‌ای رنگ آبگرم ازرود در دل جنگل‌های سبز منظره‌ای را خلق کرده که در دیگر نقاط کم‌تر دیده شده است. به خاطر ترکیبات گوگردی این چشمه برای بیماری‌های جلدی، روماتیسم و درد مفاصل بسیار مفید است.

مسیر دسترسی

 

جاده دسترسی به آن از شهر بابل، جاده شهید صالحی آغاز می‌شود و پس از طی مسافت ۳۰ کیلومتر به آبادی گلوگاه مرکز بخش بند پی می‌رسد و با عبور از پل سجادرود وارد جاده دهستان فیروزجاه شده و پس از طی حدود ۳۰ کیلومتر وارد روستای زیبا و سنتی اری می‌شود.