«درک» ساحلی تماشایی در جنوب چابهار

«درک» ساحلی تماشایی در جنوب چابهار ناصر بهزادفر- ساحل «درک» در فاصله ۱۷۰ کیلومتر جنوب چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. درک روستایی ساحلی است که در راه دو بندر مهم جنوب به نام‌ بندر چابهار و بندرعباس قرار گرفته است. این روستا دارای یکی از زیبا‌‌ترین مناطق ساحلی جنوب ایران است. درک […]

«درک» ساحلی تماشایی در جنوب چابهار

ناصر بهزادفر- ساحل «درک» در فاصله ۱۷۰ کیلومتر جنوب چابهار در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

درک روستایی ساحلی است که در راه دو بندر مهم جنوب به نام‌ بندر چابهار و بندرعباس قرار گرفته است. این روستا دارای یکی از زیبا‌‌ترین مناطق ساحلی جنوب ایران است.

درک در زبان فارسی به معنای عمق و گودی است و از آنجا که این روستا هم در یک دره واقع شده، این نام روی آن گذاشته شده است.

با ورود به این ساحل و دیدن مناظر زیبای این منطقه تصورات ما از سواحل ایران متحول می‌شود.

این منطقه جایی است میان خواب و خیال، جایی که شن‌های نرم و طلایی رنگش با آسمان پیوند خورده است. ساحل این روستا پر است از نخل‌های بلند و سر به فلکی که زیبایی این منطقه ر ا درست شبیه به‌کارت‌های پستال کرده است. بیش‌تر این ساحل در تپه‌های سفیدی تشکیل می‌شود که با سبزی درختان و آسمان آبی صاف و بدون ابری که در بالای سر است در تضاد کامل است و درست شبیه به یک تابلوی نقاشی است، در بیش‌تر اوقات همزمان هم نسیم ملایمی می‌زود تا این بهشت کوچک را کامل کند.

این ساحل بسیار پاک، گویی به نظر می‌رسد هیچ وقت کسی روی ماسه‌های آن پا نگذاشته است.

یکی از تماشایی‌‌‌ترین منظره‌های این روستا را می‌توان در غروب‌‌ها داشت، وقتی که خورشید غروب می‌کند و انوار نارنجی و سرخ رنگش را روی دریا و ساحل می‌پراکند، ماهیگیران هم قایق‌‌ها و تورهایشان را به آب می‌اندازند.

ساحل درک در همه اوقات سال تماشایی است. اما بازدید از این جاذبه زیبا در ۶ ماه دوم سال به دلیل هوای مناسب مطلوب‌تر است.

 

منبع: الی گشت